МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Австро-УгорщинанамагаласяУряд кайзерівської Німеччини прагнув Серпня 1914 р. вважається днем початку війни. Плани Антанти і Троїстого Союзу відносно України Поширення ідей незалежності України Національно-визвольний рух характеризувався різнорідним класовим і соціальним складом. У ньому брали участь - робітники, - селяни, - представники буржуазії та поміщиків, - інтелігенції Робітники одного з найбільших промислових центрів України – Катеринослава в наказі своєму депутатові IV Державної думи більшовикові Г. Петровському в 1913 р. виражали 2 основні вимоги: - повної свободи і національного самовизначення України, - українізації шкіл і розвитку національної культури. У національно-визвольному русі було три основних напрямки. Національно-ліберальний напрямок представляло «Товариство українських поступовців» (Л. Юркевич,Д. Донцов, М. Грушевськии, С. Петлюра), яке видавало журнал «Дзвін». Воно виражало ідеї класового миру на національній основі, домагалося поступової культурної, а потім і політичної автономії України. Консервативний напрямок(В. Липинський, В. Шемет) своє головне завдання вбачав у дозволі викладання українською мовою в початковій школі, випуску історичної і художньої літератури, відновленні гідності нації. Група «самостійників» на чолі з М. Міхновським, незважаючи на свою нечисленність, відстоювала ідею повної державної самостійності України. Перша світова війна почалося як протистояння двох військово-політичних блоків європейських держав – Антанти (Англія, Росія, Франція) і Троїстого союзу (Австро-Угорщина, Італія, Німеччина). Напередодні війни намітилися основні цілі протиборчих сторін відносно завоювання українських земель. - розгромити Росію, - захопити всі українські землі і включити їх до складу майбутньої Великонімецької імперії. - зберегти своє панування в Галичині, Північній Буковині і Закарпатті, - захопити територію Волині і Поділля. Після вступу у війну Туреччини розроблявся план - захоплення нею Північного Причорномор’я і контролю турками акваторії всього Чорного моря. Царська Росія прагнула розширити територію своєї дерома до Карпатських гір. Була висунута теза про «возз’єднання братів-русинів» (українців Східної Галичини і Північної Буковини) із усіма великоросами. Згідно «плану А», розробленому російським Генеральним штабом, передбачалося - завдати головного удару по військових силах Австро-Угорщини, - захопити Карпатські гори, Закарпаття і потім заволодіти Будапештом іВіднем. Обидві імперії проводили імперську політику, спрямовану на знищення національної самобутності населення і колоніальну експлуатацію цих земель Національна політика австрійського уряду, хоча і була м’якішою, вела до розпалення українсько-польського конфлікту в Галичині. На території тієї частини України, яка входила до складу царської Росії, було 9 губерній, об’єднаних у 3 великі регіони: - Південно-Західний край (Подільська, Волинська, Київська губернії), - Лівобережна Україна (Полтавська, Чернігівська, Хароманду губернії) - Новоросія (Катеринославська, Херсонська, Таврійська губернії). Губернії, у свою чергу, поділялись на повіти, повіти – на волості.
|
||||||||
|