Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Урок № 9

Тема: Поняття композиції (на пропедевтичному рівні). Заповнення площини аркуша (велике зображення). «Хатинка під горою».

Мета: надавати початкові знання про лінію горизонту, правила розміщення елементів зображення з дотриманням їх просторового взаєморозташування (біля, над, під, ліворуч, праворуч, угорі, унизу); закріплювати вміння заповнювати площину аркуша за допомогою великого зображення; сприяти нестереотипності сприйняття учнями звичних об’єктів; активізувати фантазію, пошуки нестандартних рішень; розвивати дрібну моторику руки; розвивати естетичне сприйняття дітьми навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості й уяви; виховувати екологічну культуру.

Обладнання: репродукції картин відомих художників, альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

III. Мотивація навчальної діяльності

– Визирнімо у вікно! Що ми побачимо? (Небо блакитне, травичка зелена...)

– Уявімо світ, у якому все навпаки. Світ, у якому небо може бути будь-яким: жовтим у цяточку, зеленим у смужечку, фіолетовим у квіточку, але ніколи не буває блакитним. А земля в цьому світі блакитна, малинова, синя в клітинку і лінієчку — будь-яка, лише не зелена і не коричнева. Уночі в цьому дивовижному світі світить сонце, а вдень на небі сяють місяць і зорі.

– З картатого неба

Блакитнеє сонце

Вночі заглядає

Тихенько в віконце.

Будиночки, хмарки

Не зможеш впізнати,

Коли почнемо

Ті дива малювати.

Н. Горошко

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь учителя

– Як ви гадаєте, якого кольору в цьому світі будуть стіни будин-ків, дахи,дерева?

– Намалюймо світ, де все навпаки. У робочому зошиті худож¬ник намалював елементи для нашого малюнка: будинки, дерева, 'паркани, місяць і сонце. На малюнках, виконаних лініями, вони такі самі, як за вікном. А ви маєте за допомогою фарб зробити їх неможливими, неймовірними, небувалими.

– Ми вирушаємо в подорож Райдугою-дугою.

– Цікаво, куди вона нас приведе?

– Ми прямуємо далеко на південь, де між горами Знань і морем Невідомості розташована дивовижна долина. Там завжди світить сонце, цвітуть і плодоносять сади та ніколи не буває війни.

– Це казкова країна Фантазія.

– Але нещодавно країну Фантазію спіткало лихо — з-за моря Невідомості налетів буревій Неподобств. Він буяв цілий тиждень, а коли нарешті вщух, жителі не впізнали свій дивовижний кразі! Як спотворив буревій чудові будинки і палаци королівства! Були цями бігли каламутні брудні річки, а стіни будинків були вкриті бридкими плямами.

– Це жахливо! — вигукнула королева Райдуга.— Любі мої фарби, що ж нам робити?

– Ми все виправимо! — хором відповіли фарби.— Але ми не вміємо ані ремонтувати, ані будувати...

– Не хвилюйтеся,— заспокоїла їх королева Райдуга,— аджі наша країна — чарівна! Варто лише намалювати будинок, і в ньо му можна жити! Але пам’ятайте: у королівстві Фантазії все ма< бути незвичайним: небо, наприклад, ніколи не буває блакитним ви можете зробити його жовтим, зеленим або фіолетовим. Зро зуміло?

– Зрозуміло! Зрозуміло! — весело закричали фарби і дружно побігли ремонтувати та відновлювати зруйноване королівство.

– Але роботи виявилося так багато, що вона, здавалося, ніколи не скінчиться. Було від чого зажуритися.

– Нам терміново потрібні помічники! — рішуче заявила се-страм Червона фарба.

– Покличмо наших друзів — дівчаток і хлопчиків! Вони так добре допомогли нам подружитися,— згадала Жовта фар ба.— Якщо кожен із них намалює лише один будиночок — разом утвориться ціле місто.

– Ну що, діти, допоможемо фарбам?

– Тоді починаймо!

V. Узагальнення набутих знань і вмінь:

1. Творче завдання

– Спочатку візьмемо чистий аркуш паперу і проведемо трохи нижче середини лінію горизонту. Усе, що ми намалюємо вище цієї лінії, буде небом, а все, що нижче,— землею.

– Тепер намалюємо в центрі нашого аркуша великий прямокутник — це стіни нашого будинку. Тільки будьте уважні: якщо ми розташуємо наш прямокутник близько від верхнього краю аркуша (вище лінії горизонту) — наш будиночок висітиме в повітрі, і його зрушить вітер, а якщо ми опустимо його занадто близько

– Положення об’єкта на площині аркуша: а, б, в — неправильно; г — правильно до нижнього краю — мешканці змушені будуть робити підкоп, щоб потрапити додому.

– Стіни в нас уже є, додамо згори трикутник, нижня сторона якого трохи довша, ніж стіни,— це дах. Домалюймо вікна й двері — і наш будиночок готовий.

– Подивіться: він розташувався саме посередині аркуша папе¬ру. Це місце називається центром композиції. (Учитель малює на дошці етапи виконання роботи.)

– Якось нудно виходить,— зітхнула Синя фарба,— Ані кві-точки, ані стежинки, ані деревця...

– Так нехай діти намалюють навколо своїх будиночків усе, що їм заманеться,— запропонувала королева Райдуга. — Тоді всі будинки різнитимуться і мешканці їх не переплутають і не заблукають.

– А я пропоную пограти в «Відгадай-но»! — запропонував дідусь Пензлик. — Нехай кожен сам вигадає мешканців свого чарівного будиночка і намалює все, що вони люблять (малину — для ведмедя, моркву, капусту — для зайця). А ми подивимося на малюнок і відгадаємо, хто мешкає в цьому будинку. Це називається сюжетом. Поглянувши на картину, ми завжди зможемо дізнатися без слів, що хотів повідомити її автор.

2. Правила роботи і техніка безпеки

– Головне зображення на малюнку не приховують по кутках аркуша, а розташовують посередині.

– Головне зображення на малюнку не повинне бути занадто великим (як слон у коробці з-під взуття) або занадто малень ким (як мишеня в басейні).

– Малюємо чистими фарбами і ретельно вимиваємо пензлик, коли переходимо від одного кольору до іншого.

– Не використовуємо під час малювання фарби безпосередньо з банки, а змішуємо їх на палітрі.

– Під час роботи не розмахуємо пензлями й олівцями.

– Обережно поводимося з водою і фарбами.

VI. Підбиття підсумків

1. Обговорення учнівських робіт

(Учитель повинен зазначити яскравість і незвичайність утворених малюнків.)

– Королева Райдуга розглядала малюнки і диву- їлася: ці хлопчики і дівчатка такі вигадники! Такий малюнок художники називають декоративним.

– Повісимо на стіну наші малюнки! Бачите, ви відбудували цілу вулицю! Та яку гарну!


 




Переглядів: 915

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Урок № 8 | Урок № 10

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.