МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Урок № 9Тема: Поняття композиції (на пропедевтичному рівні). Заповнення площини аркуша (велике зображення). «Хатинка під горою». Мета: надавати початкові знання про лінію горизонту, правила розміщення елементів зображення з дотриманням їх просторового взаєморозташування (біля, над, під, ліворуч, праворуч, угорі, унизу); закріплювати вміння заповнювати площину аркуша за допомогою великого зображення; сприяти нестереотипності сприйняття учнями звичних об’єктів; активізувати фантазію, пошуки нестандартних рішень; розвивати дрібну моторику руки; розвивати естетичне сприйняття дітьми навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості й уяви; виховувати екологічну культуру. Обладнання: репродукції картин відомих художників, альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань і вмінь III. Мотивація навчальної діяльності – Визирнімо у вікно! Що ми побачимо? (Небо блакитне, травичка зелена...) – Уявімо світ, у якому все навпаки. Світ, у якому небо може бути будь-яким: жовтим у цяточку, зеленим у смужечку, фіолетовим у квіточку, але ніколи не буває блакитним. А земля в цьому світі блакитна, малинова, синя в клітинку і лінієчку — будь-яка, лише не зелена і не коричнева. Уночі в цьому дивовижному світі світить сонце, а вдень на небі сяють місяць і зорі. – З картатого неба Блакитнеє сонце Вночі заглядає Тихенько в віконце. Будиночки, хмарки Не зможеш впізнати, Коли почнемо Ті дива малювати. Н. Горошко IV. Вивчення нового матеріалу 1. Розповідь учителя – Як ви гадаєте, якого кольору в цьому світі будуть стіни будин-ків, дахи,дерева? – Намалюймо світ, де все навпаки. У робочому зошиті худож¬ник намалював елементи для нашого малюнка: будинки, дерева, 'паркани, місяць і сонце. На малюнках, виконаних лініями, вони такі самі, як за вікном. А ви маєте за допомогою фарб зробити їх неможливими, неймовірними, небувалими. – Ми вирушаємо в подорож Райдугою-дугою. – Цікаво, куди вона нас приведе? – Ми прямуємо далеко на південь, де між горами Знань і морем Невідомості розташована дивовижна долина. Там завжди світить сонце, цвітуть і плодоносять сади та ніколи не буває війни. – Це казкова країна Фантазія. – Але нещодавно країну Фантазію спіткало лихо — з-за моря Невідомості налетів буревій Неподобств. Він буяв цілий тиждень, а коли нарешті вщух, жителі не впізнали свій дивовижний кразі! Як спотворив буревій чудові будинки і палаци королівства! Були цями бігли каламутні брудні річки, а стіни будинків були вкриті бридкими плямами. – Це жахливо! — вигукнула королева Райдуга.— Любі мої фарби, що ж нам робити? – Ми все виправимо! — хором відповіли фарби.— Але ми не вміємо ані ремонтувати, ані будувати... – Не хвилюйтеся,— заспокоїла їх королева Райдуга,— аджі наша країна — чарівна! Варто лише намалювати будинок, і в ньо му можна жити! Але пам’ятайте: у королівстві Фантазії все ма< бути незвичайним: небо, наприклад, ніколи не буває блакитним ви можете зробити його жовтим, зеленим або фіолетовим. Зро зуміло? – Зрозуміло! Зрозуміло! — весело закричали фарби і дружно побігли ремонтувати та відновлювати зруйноване королівство. – Але роботи виявилося так багато, що вона, здавалося, ніколи не скінчиться. Було від чого зажуритися. – Нам терміново потрібні помічники! — рішуче заявила се-страм Червона фарба. – Покличмо наших друзів — дівчаток і хлопчиків! Вони так добре допомогли нам подружитися,— згадала Жовта фар ба.— Якщо кожен із них намалює лише один будиночок — разом утвориться ціле місто. – Ну що, діти, допоможемо фарбам? – Тоді починаймо! V. Узагальнення набутих знань і вмінь: 1. Творче завдання – Спочатку візьмемо чистий аркуш паперу і проведемо трохи нижче середини лінію горизонту. Усе, що ми намалюємо вище цієї лінії, буде небом, а все, що нижче,— землею. – Тепер намалюємо в центрі нашого аркуша великий прямокутник — це стіни нашого будинку. Тільки будьте уважні: якщо ми розташуємо наш прямокутник близько від верхнього краю аркуша (вище лінії горизонту) — наш будиночок висітиме в повітрі, і його зрушить вітер, а якщо ми опустимо його занадто близько – Положення об’єкта на площині аркуша: а, б, в — неправильно; г — правильно до нижнього краю — мешканці змушені будуть робити підкоп, щоб потрапити додому. – Стіни в нас уже є, додамо згори трикутник, нижня сторона якого трохи довша, ніж стіни,— це дах. Домалюймо вікна й двері — і наш будиночок готовий. – Подивіться: він розташувався саме посередині аркуша папе¬ру. Це місце називається центром композиції. (Учитель малює на дошці етапи виконання роботи.) – Якось нудно виходить,— зітхнула Синя фарба,— Ані кві-точки, ані стежинки, ані деревця... – Так нехай діти намалюють навколо своїх будиночків усе, що їм заманеться,— запропонувала королева Райдуга. — Тоді всі будинки різнитимуться і мешканці їх не переплутають і не заблукають. – А я пропоную пограти в «Відгадай-но»! — запропонував дідусь Пензлик. — Нехай кожен сам вигадає мешканців свого чарівного будиночка і намалює все, що вони люблять (малину — для ведмедя, моркву, капусту — для зайця). А ми подивимося на малюнок і відгадаємо, хто мешкає в цьому будинку. Це називається сюжетом. Поглянувши на картину, ми завжди зможемо дізнатися без слів, що хотів повідомити її автор. 2. Правила роботи і техніка безпеки – Головне зображення на малюнку не приховують по кутках аркуша, а розташовують посередині. – Головне зображення на малюнку не повинне бути занадто великим (як слон у коробці з-під взуття) або занадто малень ким (як мишеня в басейні). – Малюємо чистими фарбами і ретельно вимиваємо пензлик, коли переходимо від одного кольору до іншого. – Не використовуємо під час малювання фарби безпосередньо з банки, а змішуємо їх на палітрі. – Під час роботи не розмахуємо пензлями й олівцями. – Обережно поводимося з водою і фарбами. VI. Підбиття підсумків 1. Обговорення учнівських робіт (Учитель повинен зазначити яскравість і незвичайність утворених малюнків.) – Королева Райдуга розглядала малюнки і диву- їлася: ці хлопчики і дівчатка такі вигадники! Такий малюнок художники називають декоративним. – Повісимо на стіну наші малюнки! Бачите, ви відбудували цілу вулицю! Та яку гарну!
|
||||||||
|