МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Г-подібні індуктивно-ємнісний (LC) та активно-ємнісний (RC) фільтри
Схеми принципові електричні фільтрів наведені на рисунку 2.1. Знайдемо зв'язок між коефіцієнтами згладжування фільтрів та номінальними значеннями їх елементів. Розглянемо спочатку Г-подібний LC-фільтр. Його принципова схема наведена на рисунку 2.4, а. Варіанти еквівалентної схеми наведені на рисунках 2.4,б, в [3, 4].
Вираз для коефіцієнта згладжування пульсацій в загальному вигляді записується так (2.3): . (2.10)
Рисунок 2.4 – Принципова та еквівалентні схеми Г-подібного LC-фільтра
Врахуємо, що з метою отримання високого значення коефіцієнта корисної дії дросель виготовляють таким, щоб його активний опір був набагато менший від опору навантаження (). Тому на ньому практично відсутнє падіння постійної напруги і . і вираз (2.10) спрощується:
.
Виразимо коефіцієнт згладжування через параметри схеми (рисунок 2.4, в). Для цього запишемо вирази для струмів пульсацій на вході і виході схеми:
, . Враховуючи, що для схеми рисунка 2.4, в , запишемо . Звідки . (2.11) Для LC-фільтра , оскільки , а . (2.12) При перетвореннях виразу (2.12) враховано, що . Підставимо значення z1та z2 у (2.11).
.
Звідки отримаємо кінцевий результат:
. (2.13)
При вибраній схемі випрямлення, відомих частоті мережі і коефіцієнті обчислюють, використовуючи (2.13), добуток LC. Далі з практичних міркувань приймають певне значення ємності конденсатора чи величину індуктивності і обчислюють параметр другого елемента. Додаткові умови при визначенні величин індуктивності та ємності полягають у виконанні таких співвідношень:
, .
Виконання першої з них забезпечує індуктивний характер навантаження, а другої – виключає виникнення у фільтрі резонансів на частотах гармонічних складових. Практично досить прийняти
.
Перейдемо до розгляду RC-фільтра. Він замість дроселя L (рисунок 2.4) містить резистор R. Для знаходження опору резистора R та ємності конденсатора С скористаємося рівнянням (2.11). Але в RC-фільтрі, на відміну від LC-фільтра, на активному опорі падає не тільки змінна, але й постійна напруга, якою уже не можна нехтувати [4, 7]. Падіння напруги враховується коефіцієнтом передачі фільтра, який визначається виразом (2.2) . Тому згідно (2.10) та (2.11) запишемо:
. (2.14) Відношення , що входить до (2.14), знайдемо скориставшись законом Ома. При отриманні виразів зважимо на те, що індуктивний опір дроселя для постійного струму є нульовим. або . Прирівняємо праві частини рівнянь і знайдемо відношення :
, .
Повернемося до виразу (2.14). Для RC-фільтра . Крім цього, щоб забезпечити ефективність згладжування пульсацій, необхідно виконати умову: . Тому .
Підставивши і значення модулів та у вираз для коефіцієнта згладжування (2.14) отримаємо:
.
Звідси знаходимо добуток СR.
. (2.15)
Як видно з (2.15), при визначені опору R потрібно враховувати втрати, які вносить фільтр, що можна виразити через його коефіцієнт корисної дії:
,
де – потужність навантаження, – потужність в трат втрати на резисторі фільтра, І – струм, що протікає в ланцюзі. Таким чином
. (2.16) Для збільшення ККД необхідно зменшувати опір резистора фільтра,а щоб отримати при цьому необхідний коефіцієнт згладжування, потрібно збільшувати ємність конденсатора.
Читайте також:
|
||||||||
|