Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема№10

ІІІ.

ІІ.

Під детермінацією буквально розуміють вчення про загальний закономірний зв'язок, причинної зумовленості усіх явищ та процесів.

Найбільш послідовними зв’язками детермінації вважаються:

· Причина – наслідок;

· Необхідність – випадковість;

· Можливість – дійсність;

· Кількість – якість;

· Образ-річ;

· Одиничне-загальне;

· Свобода-необхідність

· Існування-сутність;

· Істина – омана;

тощо.

 

У ХХ ст. у філософії виник цілий спектр альтернативних концепцій діалектики:

3.1. Діалектична теологія Карла Барта – розвиток зумовлюється головною антропологією антиномією (протиріччям), що виникає у наслідок зіткнення в людині грішного та божественного.

3.2. “Негативна діалектика” Т. Адорно – акцент робиться на вкрай індивідуальний, нескінченний конфлікт із самим собою людської свідомості у наслідок надмірної раціоналізації суспільних відносин, насамперед у царині товарно-грошових відносин.

3.3. Екзистенціальна діалектика П. Флоренського, якого вважають засновником конкретної діалектики – це не більше ніж вміння запитувати і відповідати, здатність поєднувати альтернативні судження і тим самим звільняти мислення від догматичних (сталих, костнах) понять, спонукати свідомість до ще новішого дослідження життя.

3.4. Метафізика – головна альтернатива діалектичній концепції розвитку.

Вона проявляється насамперед у такому:

· У розумінні зв’язку і розвитку.

Д: розвиток включає і нове, і старе. М: старе повністю заперечується новим.

· У розумінні джерела розвитку і руху.

Д: суперечності. М: першопоштовх.

· У розумінні спрямованості розвитку.

Д: по спіралі, коли старе у М: по прямій, або по колу.

повторюється, але у новій якості.

·

абсолютизація дійсності, її косність та незмінність
У стилі мислення, усвідомлення дійсності.

Д: щоб пізнати річ, необхідно М:

вивчити її з усіх сторін.

· У розумінні істинного знання.

М: істинність знання обмежується принципом “або-або”, або те, або інше.
Д: Істинне знання виникає через

суперечливий синтез суперечливостей.

 

 

Завдання для самоконтролю

1).Дайте відповідь,що відображають наступні знаки вислови та символи? (аніони катіони; добро зло;;товар гроші.)

а) інь янь;людина природа;індивідум суспільство;попит пропозиція.

б) батьки діти;влада опозиція;потреби ресурси; свобода необхідність.

2) До якого принципу діалектику можна віднести даний вислів?

а)„Я,ты,он,она:вместе дружная семья!”

б)„ Знання-це сила”

в)„Бог створив світ для мене,але чи Я один на всьому світі?”

3).До яког закону діалектики можна віднести вислови;

1.„Батьки і діти-одвічна проблема”

2.„Чим більше в ньому минулого,тим стійкіше майбутнє”.

3.2+4+6=13.

4).До якого вчення про розвиток можна віднести символ:

а) спіраль;

б) лінія;

в) г)

 

5).Зробити критичний аналіз вислову:

„Сполучення-це є речі ціл,це те,що тягнеться докупи й тягнеться врізнобій,зграйне і незграйне.Однескладене з усіх речей,і всі речі постають з одного”

(Геракліт з Ефесу)

 

Основний зміст пізнавальної діяльності.

План

I. Проблема пізнання у філософії.

II. Проблема істини у пізнанні.

III. Наукове пізнання та його методи.

IV. Практика як спосіб ставлення і відношення людини до світу та до самого себе. Типологія видів практики: виробнича, соціальна, духовна.

 




Переглядів: 463

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основи філософського вчення про розвиток. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.