Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Раздел 4.3.

 

4.3.1. Прочитайте текст и определите его основную идею:

 

These days we hear a lot of nonsense about the 'great classless society'. The idea that the twentieth century is the age of the common man has become one of the great cliches of our time. The same old arguments are put forward in evidence. Here are some of them: monarchy as a system of government has been completely descredited. The monarchies that survive have been deprived of all political power. Inherited wealth has been savagely reduced by taxation and, in time, the great fortunes will disappear altogether. In a number of countries the victory has been complete. The people rule; the great millenium has become a political reality. But has it? Close examination doesn't bear out the claim.

It is a fallacy to suppose that all men are equal and that society will be levelled out if you provide everybody with the same educational opportunities. (It is debatable whether you can ever provide everyone with the same educational opportunities, but that is another question.) The fact is that nature dispenses brains and ability with a total disregard for the principle of equality. The old rules of the jungle, 'survival of the fittest', and 'might is right' are still with us. The spread of education has destroyed the old class system and created a new one. Rewards are based on merit. For 'aristocracy' read 'meritocracy' in other respects, society remains unaltered: the class system is rigidly maintained.

Genuine ability, animal cunning, skill, the knack of seizing opportunities, all bring material rewards. And what is the first thing people do when they become rich? They use their wealth to secure the best possible opportunities for their children, to give them 'a good start in life'. For all the lip-service we pay to the idea of equality, we do not consider this wrong in the western world. Private schools which offer unfair advantages over state schools are not banned because one of the principles in a democracy is that people should be free to choose how they will educate their children. In this way, the new meritocracy can perpetuate itself to a certain extent: an able child from a wealthy home can succeed far more rapidly than his poorer counterpart. Wealth is also used indiscriminately to further political ends. It would be almost impossible, to become the leader of a democracy financial backing. Money is as powerful a weapon as ever it was.

In societies wholly dedicated to the principle of social equality, privileged private education is forbidden. But even here people are rewarded according to their abilities. In fact, so great is the need for skilled workers that the least able may be neglected. Bright children are carefully and expensively trained to become future rulers. In the end, all political ideologies boil down to the same thing: class divisions persist whether you are ruled by a feudal king or an educated peasant.

 

4.3.2. Озаглавьте текст. Дайте не менее тёх вариантов заголовка.

 


Читайте також:

  1. Вопрос 2.3. Мотивация деятельности сотрудников подразделения по защите информации
  2. Для того, чтобы рассчитать период прохождения Землей чертогов, мы должны период обращения вокруг Ярилы разделить на 16.
  3. РАЗДЕЛ (МОДУЛЬ) 3. ФЕДЕРАТИВНОЕ УСТРОЙСТВО РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ
  4. РАЗДЕЛ (МОДУЛЬ) 5. ОРГАНИЗАЦИЯ ГОСУДАРСТВЕННОЙ ВЛАСТИ В РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ
  5. Раздел 1 Общая и неорганическая химия
  6. РАЗДЕЛ 2
  7. Раздел 2 Органическая химия
  8. РАЗДЕЛ 2. ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ В ОБЩЕНИИ
  9. Раздел 2. Основные разделы русского языка.
  10. Раздел 2. Программное обеспечение ЭВМ
  11. Раздел 2.1.
  12. Раздел 3. Коррекционная и специальная педагогика в системе наук о человеке




Переглядів: 436

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Women In Society | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.