Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Раздел 7.3

 

7.3.1 Прочитайте текст и определите его основную идею.

 

The past ages of a man have all been carefully labelled by anthropologists. Descriptions like “Palaeolithic Man”, “Nealithic Man”, etc., neatly sum up whole periods. When the time comes for anthropologists to turn their attention to the twenties century, they will surely choose the label “Legless Man”. Histories of time will go sometime like this: “In the twentieth century, people forgot how to use their legs. Men and women moved about in cars, buses and trains from a very early age. There were lifts and escalators in all large buildings to prevent people from walking. This situation was forced upon earth-dwellers of that time because of their extraordinary way of life. In those days, people thought nothing of traveling hundreds of miles each day. But the surprising thing is that they didn’t use their legs even when they went on holiday. They built cable railways, ski-lifts and roads to the top of every huge mountain. All the beauty spots on earth were marred by the presence of large car parks”.

The future history books might also record that we were deprived of the use of our eyes. In our hurry to get from one place to another, we failed to see anything on the way. Air travel gives you a bird’s eye view of the world – or even less if the wing of the aircraft happens to get in your way. When you travel by car or train a blurred image of the countryside constantly smears the windows. Car drivers, in particular, are forever obsessed with the urge to go on and on: they never want to stop. Is it the lure of the great motorways, or what? And as for sea travel, it hardly deserves mention. It is perfectly summed up in the words of the old song: “I joined the navy to see the world, and what did I see? I saw the sea”. The typical twentieth-century traveler is the man who always says “I’ve been there”. You mention the remotest, most evocative place-names in the world like El Dorado, Kabul, Irkutsk and someone is bound to say: “I’ve been there” – meaning, “I drove through it at 100 miles an hour on the way to somewhere else.”.

When you travel at high speeds, the present means nothing: you live mainly in the future because you spend most of the time looking forward to arriving at some other place. But actual arrival, when it is achieved, is meaningless. You want to move on again. By traveling like this, you suspend all experience; the present ceases to be a reality: you might just as well be dead. The traveler on foot, on the other hand, lives constantly in the present. For him traveling and arriving are one and the same thing: he arrives somewhere with every step he makes. He experiences the present moment with his eyes, his ears and the whole of his body. At the end of his journey he feels a delicious physical weariness. He knows that sound, satisfying sleep will be his: the just reward of all true travellers.

 

7.3.2 Озаглавьте текст. Дайте не менее 3-х вариантов заголовка.


Читайте також:

  1. Вопрос 2.3. Мотивация деятельности сотрудников подразделения по защите информации
  2. Для того, чтобы рассчитать период прохождения Землей чертогов, мы должны период обращения вокруг Ярилы разделить на 16.
  3. РАЗДЕЛ (МОДУЛЬ) 3. ФЕДЕРАТИВНОЕ УСТРОЙСТВО РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ
  4. РАЗДЕЛ (МОДУЛЬ) 5. ОРГАНИЗАЦИЯ ГОСУДАРСТВЕННОЙ ВЛАСТИ В РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ
  5. Раздел 1 Общая и неорганическая химия
  6. РАЗДЕЛ 2
  7. Раздел 2 Органическая химия
  8. РАЗДЕЛ 2. ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ В ОБЩЕНИИ
  9. Раздел 2. Основные разделы русского языка.
  10. Раздел 2. Программное обеспечение ЭВМ
  11. Раздел 2.1.
  12. Раздел 3. Коррекционная и специальная педагогика в системе наук о человеке




Переглядів: 701

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Прочитайте текст и определите его основную идею. Согласны ли вы с автором? | Письменно переведите текст со словарем.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.