МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||
Урок 26 Працюємо сумлінноСонечко та дощик Павло Грабовський Якось сонечко казало: -Буду все собі світити! – Почув дощик: - Пуття мало, От я краще буду лити!
- З тебе людям холод, сльота, - Каже сонечко і слуха. Відрік дощик: - не робота, Як почнеться і посуха.
Зазмагались. – Хто все плодить: Груші, сливи, огірочки? - А без мене, - дощ доводить, - Враз пов’януть всі садочки!
Так сперечались довгенько І на тому покінчили, Щоб робити звичайненько Їм обом як перш робили.
Кожна людина з дитинства привчає себе до праці. Тоді життя її стає яскравим і цікавим. Звичайна людина, яка любить працю, та ще й з розумом діє, точно бідувати не буде. У неї буде лад і на роботі, і в дворі, і в хаті... Я точно не знаю, можливо просто наша лінь нам заважає помріяти, почитати, присвятити більше часу улюбленій справі… Проте в будь-якому випадку впевнена, що наші проблеми зазвичай є продуктом наших же дій або бездіяльності.
У нас як народу не так часто буває шанс доводити свою життєву мудрість. Все в наших руках і головах. Бачиш, що сусід дурень, то не будь байдужим і лінивим - зроби, щоб він своєю дурістю не заразив іншого сусіда! Тільки таким чином наша мудрість і працелюбність стане не міфом, а доведеною нашими діями реальністю… Тепер ти станеш Учнем Людським Василь Сухомлинський Дала мати синові паперові картки з буквами — від А до Я. Прочитала букви й сказала: — Вчи, сину. Вивчиш азбуку — читати навчишся. Умітимеш читати — Учнем Людським станеш. Станеш Учнем Людським — з кожним днем розумнішатимеш. Почав син учити азбуку. Та сталося якось, що найбільше сподобалась йому буква "я". Читає її й читає. Мати каже йому: — Читай, сину, інші букви. Я — це остання буква. Але синові не хочеться братися за інші букви. — Я, я, — говорить він матері, і здається йому, що немає на світі кращого слова. — Що нам світить і гріє? — питає мати. — Я, я, — відповідає син. — Що дає життя спраглій землі? — Я, я! — відповідає син. Злякалася мати: той, хто любить себе, хто милується собою, не може бути й найменшим листочком на гіллястому дереві людського роду. Як же врятувати сина? Уночі, коли син заснув, узяла вона картку з буквою "я" та й сховала. Прокинувся син, став пригадувати свою наймилішу букву, та не пригадає ніяк. Почав син учити букви: а, б, в, г — і до кінця... Власне, всі букви. Тоді і "я" пригадалось, — але тепер воно стало маленьке — маленьке й сором'язливе. — Що нам світить і гріє? — питає мати, коли син вивчив усю азбуку й навчився читати. — Сонце, — відповідає син. — Що дає життя спраглій землі? — Дощ, — відповідає син. — Тепер ти став Учнем Людським, — каже мати.
Для того, щоб полюбити будь-яку працю, слід запитати себе: «Навіщо я це роблю?» Завжди легше працювати, коли знаєш, для чого чи для кого ти це робиш. Яким би не було доручення – великим чи маленьким – намагайся підходити до роботи сумлінно. Мудра людина розуміє, що без праці неможливо досягти певної мети, що чесна праця приносить користь іншим і собі, і водночас є джерелом радості та щастя. Хто ж муруватиме печі Василь Сухомлинський
Настала осінь. Треба топити, холодно в хаті. Тарасикова мати розтопила в печі, але дрова не горіли. — Піч треба полагодити, — каже мати. — До діда Трохима піду. Дід Трохим був єдиний у селі чоловік, що умів мурувати й лагодити печі. Тарасик із повагою й острахом дивився на велику дідову бороду. Дід простукав ручкою кельми стінки слабої печі й сказав: — Ця піч не грітиме, скільки не лагодь. Другу треба мурувати. Мати й Тарасик винесли на подвір'я цеглу, печі не стало. Дід Трохим став класти нову, Тарасик йому допомагав. — Діду, це правда, що ніхто, крім вас, не вміє у нашому селі піч мурувати? — Правда, сину, — каже дід Трохим. — А як вас не стане? — Не стане — нікому буде й цеглину покласти. Тарасик довго сидів зажурений. Потім підходить до діда Трохима й просить: — Діду, навчіть мурувати піч...
Як Микита став працьовитийВасиль Сухомлинський Микита був дуже ледачий. Не хотів як слід працювати та й одержав з граматики двійку. Дали Микиті роботу на літо. Поклав він на столі підручник та й зітхнув тяжко. Треба виконати двісті вправ. Хіба ж таку роботу зробиш! Минув день, минув другий, минув третій. Ось і тиждень минає, а Микита щодня тільки гляне на книжку та й зітхне тяжко-тяжко. Втомився хлопець від неробства. Сидить і дивиться у вікно. А за вікном під водостічною трубою стоїть порожнє відро. І в нього з труби капає вода — крапля за краплею. Нічого робити Микиті, сидить біля вікна цілий день та все дивиться, як вода капає. А ввечері вийшов, дивиться, а вже піввідра накапало. Наступного ранку було повне відро. Здивувався Микита: виходить, із маленьких краплинок може назбиратися повне відро води! Зітхнув тяжко та й відкрив граматику і зошит відкрив. Хто найкращий майстер на землі Василь Сухомлинський
Це було дуже давно. В одному селі на Україні дівчата й жінки надумали показати свою майстерність. Домовилися, що в неділю всі прийдуть на сільський майдан і кожна принесе найкраще, що вона створила своїми руками: вишитий рушник, мережива, полотно, скатертину, одежу.
І от у неділю всі дівчата й жінки прийшли на майдан. Принесли силу чудових речей. У дідів та бабусь, яким громада доручила назвати найкращих майстринь, очі розбігались: так багато було талановитих дівчат і жінок. Дружини та доньки багачів принесли гаптовані золотом і сріблом шовкові покривала, тонкі мережані занавіски, на яких були вив'язані дивовижні пташки.
Та переможницею несподівано для всіх стала дружина одного бідняка — Марина. Вона не принесла ні рушника, ні мережив, хоч усе це вона уміла прекрасно робити. Вона привела п'ятирічного сина Петруся, а Петрусь приніс жайворонка, якого він сам вирізав із дерева. Підніс Петрусь жайворонка до вуст — і заспівала, защебетала пташка, як жива. Усі стояли на майдані, затамувавши дух, а над майданом, у блакитному небі, співав справжній, живий жайворонок, приваблений співом із землі...
|
|||||||||
|