МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ISBN 966-547-222-4
© М.Й.Варій © Львівський державний університет внутрішніх справ
ЗМІСТ ПЕРЕДМОВА.. 8 Глава 1. РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ 11 1.1. Основні підходи до визначення історичних етапів розвитку психологічної науки. 11 1.2. Психологія як наука про душу. 12 1.3. Психологія як наука про свідомість. 18 1.4. Психологія як наука про поведінку. 28 1.5. Психологія – наука про психіку як єдність свідомого і несвідомого, зовнішнього і внутрішнього психічного у взаємодії людини зі світом 33 Глава 2. ПСИХОЛОГІЧНІ НАПРЯМИ, ШКОЛИ І КОНЦЕПЦІЇ 40 2.1. Структуралізм, функціоналізм і гештальтпсихологія. 40 Структуралізм. 40 Функціоналізм. 41 Гештальтпсихологія. 42 2.2. Фройдизм, психоаналіз. 44 Неофройдизм. 47 2.3. Трансперсональна психологія. 48 2.4. Біхевіоризм. 59 Необіхевіоризм. 65 Оперантний біхевіоризм. 66 2.5. Когнітивізм і гуманістична психологія. 67 2.6. Гуманістична психологія. 69 2.7. Психологічні концепції 72 Концепція Піаже: стадії розвитку інтелекту. 72 Концепція Л.С. Виготського: теорія вищих психічних функцій. 74 Глава 3. ПРЕДМЕТ І ЗАВДАННЯ СУЧАСНОЇ ПСИХОЛОГІЇ, ЇЇ ЗНАЧЕННЯ 3.1. Предмет і завдання сучасної психології 79 3.2. Місце психології в системі наук. 86 3.3. Галузі психології 90 Глава 4. ЦЕНТРАЛЬНА НЕРВОВА СИСТЕМА ЛЮДИНИ, ЇЇ ПСИХІКА І ВСЕСВІТ 4.1. Структура і функціонування центральної нервової системи людини. 97 4.2. Мозок, людська психіка і психічне в єдності світу. 105 4.3. Розвиток психіки в онтогенезі 107 Глава 5. ПСИХІЧНА НОРМА ТА ВІДХИЛЕННЯ.. 118 5.1. Психічна норма, нормативні відхилення та аномалії 118 5.2. Причини та наслідки ненормативного психічного розвитку. 121 5.3. Рівні ненормативного психічного розвитку. 123 Глава 6. МЕТОДОЛОГІЯ, ПРИНЦИПИ ТА МЕТОДИ ПСИХОЛОГІЇ 133 6.1. Методологічний простір психології 133 6.2. Принципи психології 137 6.3. Методи психології 139 Глава 7. ОСОБИСТІСТЬ У ВИМІРАХ ПСИХОЛОГІЧНОЇ НАУКИ.. 149 7.1. Особистість у психоаналізі, трансперсональній психології, біхевіоризмі 149 7.2. Особистість у когнітивній та гуманістичній психології 169 7.3. Жіночі теорії особистості 176 7.4. Факторні теорії особистості 178 7.5. Теорії особистості В. Райха, Дж. Келлі, Г. Стек Саллівана, К. Левіна, Р. Мей, А.Бандури, Дж. Роттера, Е. Дюркгейма, В. Франкла, В. Джемса. 180 7.6. Особистість у психології Сходу. 196 7.7. Типологія особистостей О.Ф. Лазурського. 203 7.8. Особистість у радянській та українській психології 205 7.9. Людина як багатосистемне явище. 214 7.10. Концепція психоенергетичної цілісності особистості 216 Глава 8. ЛЮДСЬКА ПСИХІКА І ПСИХІЧНЕ. 220 8.1. Сутність людської психіки і психічного. 220 8.2. Багаторівневість психіки. 224 8.3. Багатосистемність психіки. 230 Глава 9. БІОПСИХІЧНА ПІДСТРУКТУРА ОСОБИСТОСТІ 234 9.1. Загальна характеристика біопсихічної підструктури особистості 234 9.2. Генетичні, вікові й статеві особливості особистості 234 9.3. Темперамент.. 241 Глава 10. МЕНТАЛЬНО-ПСИХІЧНА ПІДСТРУКТУРА ОСОБИСТОСТІ 251 Глава 11. ІНТРАІНДИВІДУАЛЬНА ПІДСТРУКТУРА ОСОБИСТОСТІ: ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА 258 11.1. Поняття інтраіндивідуальної підструктури особистості 258 11.2. Особливості функціонування інтраіндивідуальної підструктури особистості 259 Глава 12. ВІДЧУТТЯ.. 264 12.1. Відчуття як явище. 264 12.2. Фізіологічне підґрунтя відчуттів. 266 12.3. Класифікація та різновиди відчуттів. 271 12.4. Загальні властивості відчуттів. 274 Глава 13. СПРИЙНЯТТЯ.. 286 13.1. Поняття сприйняття. 286 13.2. Функції, характеристика образу сприйняття та його процесуальність. 287 13.3. Теорії і методи дослідження сприйняття. 291 13.4. Властивості та види сприйняття. 299 Глава 14. ПАМ’ЯТЬ.. 308 14.1. Поняття пам’яті та її теорії 308 14.2. Фізіологічне підґрунтя пам’яті 311 14.3. Процеси пам’яті 312 14.4. Різновиди пам’яті 319 14.5. Пам’ять та організація знань. 327 14.6. Індивідуальні особливості пам’яті 341 14.7. Шляхи розвитку пам’яті 343 Глава 15. МИСЛЕННЯ.. 351 15.1. Поняття мислення. 351 15.2. Теорії мислення. 354 15.3. Розумові дії та операції мислення. 360 15.4. Форми мислення та його різновиди. 361 15.5. Процес мислення і розуміння. 366 15.6. Індивідуальні особливості мислення. 372 Глава 16. МИСЛЕННЯ ТА ІНТЕЛЕКТ. 376 16.1. Види мислення і репрезентації 380 16.2. Індивідуальні особливості інтелекту. 386 16.3. Теорії інтелекту. 393 Глава 17. УЯВА.. 404 17.1. Поняття уяви. 404 17.2. Види уяви. 406 17.3. Процеси уяви. 409 Глава 18. ПСИХОСЕМАНТИКА.. 414 18.1. Поняття психосемантики. 414 18.2. Сутність психосемантики. 415 18.3. Основні психосемантичні методи. 419 18.4. Психологічні закономірності й моделі семантичної обробки. 423 18.5. Суб’єктивна психосемантика. 430 Глава 19. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ЕМОЦІЙ ТА ПОЧУТТІВ.. 436 19.1. Розуміння емоцій та почуттів. 436 19.2. Класифікація емоцій та почуттів. 444 19.3. Експресивний компонент емоційного реагування. 452 19.4. Характеристика різних видів емоційного реагування. 457 19.5. Теорії емоцій. 464 19.6. Роль і функції емоцій у керуванні поведінкою та діяльністю.. 479 19.7. Прикладна роль емоцій. 484 Глава 20. ХАРАКТЕРИСТИКА РІЗНИХ ЕМОЦІЙ.. 490 20.1. Емоції очікування й прогнозу. 490 20.2. Фрустраційні емоції 499 20.3. Комунікативні емоції 505 20.4. Інтелектуальні емоції, або афективно-когнітивні комплекси. 508 20.5. Характеристика емоційних станів, які виникають у процесі діяльності 510 20.6. Емоційні властивості людини. 514 Глава 21. РОЗУМІННЯ ЕМОЦІЙ ІНШОЇ ЛЮДИНИ ТА УПРАВЛІННЯ СВОЇМИ ЕМОЦІЯМИ.. 522 21.1. Розуміння емоцій інших людей та емоційна здатність. 522 21.2. Ідентифікація емоцій за мімікою та пантомімікою.. 526 21.3. Керування емоціями. 531 Глава 22. ХАРАКТЕРИСТИКА РІЗНИХ ПОЧУТТІВ.. 542 Глава 23. ЕМОЦІЙНО ЗУМОВЛЕНА ПОВЕДІНКА ТА ЕМОЦІЙНІ ТИПИ.. 559 23.1. Емоційна поведінка. 559 23.2. Емоційні типи. 565 Глава 24. ПРОФЕСІЙНІ, ВІКОВІ, СТАТЕВІ ТА ПАТОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ 24.1.Особливості емоційної сфери у представників деяких професій. 575 24.2. Вікові й статеві особливості емоційної сфери особистості 577 24.3. Емоції при патології 588 Глава 25. ВОЛЯ.. 601 25.1. Поняття волі та її функцій. 601 25.2. Типи критеріїв волі та локус контролю. Вольові дії 604 25.3. Фази та ознаки вольових дій, їх стимулювання. 606 25.4. Вольові якості 611 Глава 26. ЗДІБНОСТІ 615 26.1. Поняття здібностей та їхнього розвитку. 615 26.2. Види здібностей. 615 26.3 Розвиток здібностей. 618
27.1. Досвід. 620 27.2. Характер. 621 27.3. Акцентуації характеру. 626 27.4. Спрямованість. 628 Глава 28. ПІДСТРУКТУРА ОСОБИСТОСТІ «СВІДОМІСТЬ-САМОСВІДОМІСТЬ». 639 28.1. Свідомість особистості 639 28.2. Самосвідомість особистості 641 28.3. «Я-концепція». 642 Глава 29. ПСИХІЧНІ СТАНИ.. 649 29.1. Сутність психічних станів. 649 29.2. Класифікація психічних станів. 650 29.3. Особливості психічних станів. 652 29.4. Фізіологічні основи і зовнішні вияви психічних станів. 653 29.5. Психічні стани особистості в різних ситуаціях життєдіяльності 654 29.6. Стан страху та шляхи його подолання. 660 Глава 30. УВАГА ЯК ОСОБЛИВА ФОРМА ПСИХІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 667 30.1. Поняття уваги. 667 30.2. Фізіологічне підґрунтя уваги. 670 30.3. Теорії уваги. 671 30.4. Методи дослідження уваги. 673 30.5. Моделі уваги. 676 30.6. Основні властивості та види уваги. 680 Глава 31. ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЇ ДІЯЛЬНОСТІ 686 31.1. Поняття діяльності 686 31.2. Психологічна структура діяльності 686 31.3. Рухи і дії 688 31.4. Знання, навички і вміння. 689 31.5. Перенесення та інтерференція. 692 31.6.Основні види діяльності 695 Глава 32. ПСИХОМОТОРИКА.. 703 32.1. Сутність психомоторики. 703 32.2. Будова психомоторики. 707 32.3. Функції психомоторики. 709 32.4. Регулятори і продукти психомоторики. 716 32.5. Механізми регуляції психомоторної дії 717 Глава 33. ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЇ НАУЧАННЯ.. 723 33.1. Поняття научання, навчання та учіння. 723 33.2. Научання і розвиток. 728 33.3. Класичні концепції научання. 731 33.4. Моделі научання. 734 33.5. Типологія научання. 737 Глава 34. МОВА І МОВЛЕННЯ. ПСИХОЛІНГВІСТИКА.. 742 34.1. Предметна сфера. 742 34.2. Мова та її функції 749 34.3. Фізіологічні механізми мовної діяльності 752 34.4. Різновиди мовлення. 754 Глава 35. СОЦІАЛІЗАЦІЯ ОСОБИСТОСТІ 759 35.1. Поняття соціалізації 759 35.2. Особливості, умови й механізми соціалізації 760 35.3. Процес соціалізації 762 Глава 36. ПСИХОЛОГІЧНИЙ ЗАХИСТ ОСОБИСТОСТІ 772 36.1. Загальне уявлення про «психологічний захист» і його функції 772 36.2. Різновиди психологічного захисту та їхня характеристика. 775 36.3. Особливості психологічного захисту в дітей. 786 36.4. Використання захисту в життєдіяльності 791 Глава 37. ДЕВІАНТНА ПОВЕДІНКА І ДЕПРИВАЦІЯ.. 804 37.1. Психологічне розуміння відхильної поведінки. 804 37.2. Особливості особистості з девіантною поведінкою.. 809 37.3. Депривація. 813 Глава 38. ПСИХІЧНЕ ЗДОРОВ’Я ОСОБИСТОСТІ 819 38.1. Розуміння психічного здоров’я. 819 38.2. Вплив суспільної дійсності на психічне здоров’я особистості 823 Глава 39. ГАРМОНІЯ ОСОБИСТОСТІ 830 39.1. Поняття гармонії особистості 830 39.2. Гармонія взаємин особистості, її сенс життя, духовність і свобода. 834 39.3. Шлях особистості як сукупність життєвих процесів. 836 39.4. Психічна стійкість. 841 39.5. Залежна поведінка як наслідок зниження психічної стійкості 849 39.6. Самоуправління і саморегулювання. 858 Глава 40. САНОГЕННИЙ ПОТЕНЦІАЛ ОСОБИСТОСТІ 40.1. Розуміння саногенного потенціалу особистості 867 40.2. Благополуччя як позитивний саногенний потенціал особистості 868 40.3. Активізація саногенного потенціалу у важких життєвих умовах. 871 Глава 41. КРИЗИ ОСОБИСТОСТІ В СУЧАСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ 877 41.1. Розуміння криз особистості у психології 877 41.2. Типи криз особистості 878 41.3. Ставлення до кризи та її подолання. 891 Глава 42. КОНТРОЛЬ І ПЛАНУВАННЯ ПОВЕДІНКИ ОСОБИСТОСТІ 897 42.1. Поняття психологічних механізмів цілеспрямованої поведінки. 897 42.2. Теоретичні підходи до аналізу структури регуляції дії 898 42.3. Вплив мети на поведінковий акт.. 902 42.4. Зворотний зв’язок та ефективність наступної дії 908 Глава 43. РОЗВИТОК І ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ 914 43.1. Підходи і теорії розвитку особистості 914 43.2. Гармонійний і дисгармонійний розвиток особистості 925 43.3. Формування змісту особистості 927 Глава 44. РОЗВИТОК КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОЇ ОСОБИСТОСТІ В СУЧАСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ 932 44.1. Розуміння поняття «конкурентоспроможна особистість». 932 44.2. Етапи розвитку конкурентоспроможної особистості 934 44.3. Психологічні основи розвитку інтегральних характеристик конкурентоспроможної особистості 936 Словник психологічних понять. 946
|
||||||||
|