МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ТЕМА 1.5Моделі ринкової, планової та змішаної економіки Економічне життя будь-якого суспільства є певним чином організованим. Спосіб цієї організації називаємо економічною системою. Розкрити спосіб організації — означає показати, як узгоджується діяльність багатьох суб’єктів економічних відносин, хто є власником виробничих ресурсів та яким чином вони потрапляють до виробників, перетворюючись згодом на речі та послуги для споживачів. За цими критеріями розрізняють дві економічні системи: ринкову і планову (командну). Ми розглядатимемо головним чином організацію ринкової економіки, хоча там, де це необхідно, посилатимемося на досвід країн із плановою економікою. Українська економіка 90-х років XX ст. перебувала у стані переходу від командних до ринкових відносин. Тому для нас важливо зрозуміти фундаментальні засади обох економічних систем. Після вивчення теми ви знатимете:
Те, що вже відомо з попередніх тем про економічне життя суспільства, можна узагальнити так: головна мета виробництва — задоволення різноманітних потреб — досягається створенням споживчих благ; створення споживчих благ забезпечується використанням ресурсів і розв’язанням проблеми раціонального їх розподілу; виробничими ресурсами (факторами виробництва) є земля, праця, капітал, здатність до підприємництва; кожен із них бере участь у створенні продукту. Спираючись на ці положення, можемо зробити наступний крок у вивченні економіки. Функціонування будь якої економіки ґрунтується на взаємозв’я заному русі ресурсів, споживчих благ (продуктів) і доходів. Такий рух називається економічним кругообігом.Він є складним, як і кругообіг речовин в організмі людини чи в природі. Його порушення у будь-якій ланці означає хворобу економіки. Розглянемо особливості кругообігу ринкової економіки за допомогою схеми 12. Схема 12
|
||||||||
|