МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
MY HOBBYMy hobby is collecting stamps. When I was still a baby, my mother began collecting for me.Of course she didn’t let me touch the stamps until I was old enough. I remember that it was on my fiftéenth birthday that she first put them into my hands. They were in four albums, but since then I have added three more, so that now I have a bigger collection than any of my friends.How do I get my stamps? I have never bought a single one from a shop. My father, who works in a big office sometimes brings me stamps from different parts of the world. And I have friends both here and in other countries who send me stamps in return for the ones I send to them.Now that I am working for my living, I don’t have as much time as before to spend on my stamps. But in the evening what can be better than to sit down at a table with my albums arranging the new stamps in them, writing in the names of the countries or if I am too tired, only looking through the stamps already in the albums. Each stamp has a story to tell of distant countries and strange people. I see pictures of men and women, birds and animals that I myself have never seen. Kings and presidents pass before my eyes, and I can follow the history of whole nations.But my stamp collection doesn’t only make me think of the past. Just as my mother collected for me, so I, too, am collecting for my ftrture chiId. What better way will there be of making him interested in history, geography and languages and of making these subjects live for him? If I can pass my hobby on to him, he will, be grateful to me for it, a I am grateful to my mother.
Active Words and Word Combinations:
сharacter – характер activity – діяльність, заняття taste – смак gardening – садівництво according – згідно, до grown-up – доросла людина to include – містити у собі computer games – комп’ютерні ігри variety – різноманітність a hobby – улюблене заняття to touch – торкатися to arrange – розкладувати, наводити лад distant – далекі a bird – птах an animal – тварина
Questions 1. Do you have a lot of free time? 2. What else do you do besides going to school? 3. Do you play any musical instruments? 4. Are you fond of listening to music? 5. What kind of music do you prefer? 6. Have you ever collected anything? 7. What is your hobby? 8. What is your best friend’s hobby? 9. Which of your friends collects stamps (records, compact discs. etc)? 10. How do you usually spend your leisure time? 11. What do yu do for fun? 12. How do you spend your weekends?
Викладач ______________І.С. Коковіхіна 1. READ AND TRANSLATE THE TEXT. 2. RETELL THE TEXT. Читайте також:
|
||||||||
|