МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Черв'ячна передачаЧерв'ячна передача складається із черв'яка й черв'ячного колеса, застосовується між перехресними осями валів. Принцип роботи - зубчасто-гвинтова передача. У черв'ячній парі діє тертя ковзання. Для виготовлення черв'яка використається сталь (Ст5, сталь 45) з наступним загартуванням і шліфуванням, для виготовлення черв'ячного колеса або його вінця - бронза або чавун. П е р е в а г и : Н е д о л і к и : • плавність і безшумність роботи; • низький ККД (не • компактність; більше 0,8, а буває • велике передаточне число; й 0,45); (від 8 до 80); • сильне нагрівання; • можливість самогальмування. • мала передана потужність (до 50 кВт); • сильне зношування. Черв'яки бувають однозахідні (рис.3.18,а) та многозаходні (рис. 3.18, б). Число витків позначається z1, число зубців черв'ячного колеса – z2 . Для визначення заходів потрібно дивитися з торця. Передаточне число де z2 – число зубців колеса ; z1 – число витків червяка. Черв'як являє собою гвинт. Нарізка буває ліва й права. У черв'ячній парі є нормальний і торцевий крок, нормальний і торцевий модуль. В основі розрахунку лежить торцевий модуль, позначається m. Для того щоб передача була самогальмуюча, кут підйому гвинтової лінії γ повинен бути не більше 6° (рис. 3.19). Розміри черв'ячної пари (рис. 3.20):
де q = 8 ÷12 - коефіцієнт діаметра черв'яка (вибирається з таблиці). Центральний кут обхвату Цей кут повинен бути 100° - 110° (у передачах з ручним приводом можливо до 90°).
Міжосьова відстань довжина нарізаної частини черв'яка
ККД черв'ячної передачі де р' =1,5° - 3° - наведений кут тертя, що залежить від матеріалу й якості обробки поверхні зубців (шоркості поверхонь). Колові швидкості черв'яка й колеса неоднакові. Тому існує поняття швидкості ковзання: Швидкість ковзання Черв'ячні передачі підрозділяються на тихохідні й швидкохідні: • якщо vp’ 3 м/с - тихохідна; • якщо vp’ > 3 м/с - швидкохідна.
Сили взаємодії в черв'ячній парі. У черв'ячній парі діють три складові сили взаємодії: колова Ft , осьова Fa і радіальна Fr (рис. 3.21). У черв'ячній передачі колова сила черв'яка є осьовою для черв'ячного колеса (Ft1 = Fa2 ), а осьова сила черв'яка - коловою для черв'ячного колеса ( Fa1 = Ft2 ):
Черв'ячна передача завжди розраховується на контактну міцність, при цьому визначається міжосьова відстань: де q = 8 або 10. Тут Т2 виміряється в Н·мм, [σН] , МПа, аω , мм. Модуль Модуль округляється до стандартного та визначаються розміри передачі. Черв'ячна передача повинна розраховуватися на нагрівання. Температура масла де tв = 20º - температура повітря; η -ККД; Р1 - потужність двигуна, Вт; kT = 8 ÷ 17 Вт/(м2 · º С) - коефіцієнт теплопередачі; А - площа поверхні корпуса, м2; [t м] = 70° С (інколи 90° С) - допустима температура масла. Для поліпшення відведення тепла корпус повинен бути ребристим, обсяг масла - підвищеним, іноді використовуються крилатки або змійовик з охолоджуючою водою.
|
||||||||
|