МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Об'єкти і напрями проектування землекористуванняЗемлевпорядне проектування здійснює розроблення ефективних способів і доцільних форм використання землі та простору. Воно відрізняється масштабом на різних просторових базових поверхнях та відповідає їхньому гомогенному характеру. Базовим об'єктом землевпорядного проектування є форми використання землі в їх суспільному контексті, причому головними напрямами використання землі і простору є: * території адміністративно-територіальних утворень; * землі сільськогосподарського призначення; * землі лісового та водного фондів; * землі природно-заповідного та природоохоронного призначення; * землі житлової та іншої забудови; * землі рекреаційного, оздоровчого та історико-культурного при * землі промисловості, транспорту, оборони та іншого призначення. Обґрунтування виділення земель під об'єкти для цих напрямів використання становить мету проектування, що передбачає поєднання як головних форм землекористування, так і їх деталізування. Динамічним базовим об'єктом проектування землекористування та одночасно суб'єктом у цьому просторі (земля/ландшафт) є людина з її поведінкою та потребами, а також її діяльністю. Можна виокремити різні форми землекористування, які при його проектуванні передбачає збереження загальносуспільних благ. По-перше, використання землі можна контролювати, впливати законами на землевласників так, щоб певною мірою обмежити виснажливе використання ними своєї землі. Наприклад, у Великій Британії законодавство у сфері планування села і міста обмежує перехід земель сільськогосподарського використання у міське використання, в інших країнах застосовують декрети зонування для того, щоб контролювати тип та інтенсивність землекористування в певному районі. По-друге, можна контролювати використання землі, якщо вона віддана не тільки в суспільну власність. Наприклад, більшість територій національних парків у розвиненому світі контролюється через власників. Важливим інструментом контролю за використанням земель є їх зонування та встановлення обмежень і обтяжень у землекористуванні. По-третє, застосування не тільки прямого контролю, а й розроблення різноманітних фіскальних інструментів, зокрема грантів і субсидій для сприяння вирощуванню певних сільськогосподарських культур, чи застосування ґрунтозахисних технологій. Безпечне та здорове, а отже, приємне та привабливе довкілля, як міське, так і сільське, потребує від процесу проектування землекористування зберегти існуючі цінності. Ті, кому суспільство довірило відповідальність за громадське землекористування, мають складне завдання — знайти відповідний баланс між чинниками, які часто конфліктують між собою. Це завдання особливо ускладнюється через різні форми власності на землю і відмінності в юрисдикції. Наприклад, у США термін планування землекористування змушує людей думати про використання політичних сил місцевим урядом, щоб контролювати розвиток приватної власності з одночасним збереженням певних, як приватних, так і громадських цінностей. Там, як правило, тільки служба планування землекористування може проігнорувати реальну історію інших типів землекористування і залучити державні та федеральні урядові рівні. Концепцію системи проектування землекористування Нідерландів (так зване фізичне планування) можна описати як процес, спрямований на просторовий розвиток шляхом, який найпривабливіший для суспільства в цілому. Це означає дещо більше, ніж тільки введення законів і регулювань для фізичного планування. У минулому фізичне планування в Нідерландах використовувалося для визначення того, яку територію потрібно розбити на зони для забудови та міського розвитку. Нині воно розвинулося в бік формування інформації для управління фізичною (просторовою) структурою і якістю оточення людини як у міських, так і в сільських територіях. Сутність політики уряду у сфері фізичного планування полягає у свідомому управлінні просторовим розвитком уздовж певних магістралей. Це зумовлює певні процеси у самому суспільстві. За фізичне планування відповідає особливий урядовий сектор управління, який розглядає всі просторові аспекти і наслідки управління уряду в цілому. Мета законодавства щодо фізичного планування полягає у забезпеченні послідовності політики уряду і тієї діяльності, що пов'язана з просторовими аспектами міського і сільського розвитку землекористування. Датська концепція проектування землекористування – це забезпечення бездоганного функціонування задіяних державних секторів (сільське господарство, житлова забудова, збереження природи, забезпечення енергією) і знаходження зв'язку між фізичними аспектами і наслідками прийнятих рішень у різних секторах господарства. Проектування землекористування впливає на всі сектори політики, воно спрямоване на особливі аспекти багатьох політичних секторів, які разом формують завдання уряду. Ці особливі аспекти охоплюють просторові прагнення і впливи різних політичних рішень уряду. Термін «сектор», що використовується тут, розуміють як галузь діяльності уряду, яка переважно збігається з одним міністерством або відділом міністерства. Такими галузями є сільське господарство, житлова забудова, збереження природи і ландшафту, рекреація, забезпечення енергією, оборона, транспорт і шляхи сполучення тощо. Мета сектору політики — забезпечити бездоганну можливість проведення такої діяльності. Термін «аспект» належить до окремого аспекту (тобто фізичне планування, соціоекономічний або соціокультурний аспект) діяльності. Мета окремого аспекту політики — інтегрувати всі види діяльності уряду в простий і доступний підхід. Датське проектування землекористування ґрунтується на поняттях «сектор планування» і «аспект планування». Сектор планування — це детальне програмування звичайної галузі урядової агенції, що переважно збігається з відділом уряду або урядовою агенцією, тоді як аспект планування зосереджує увагу, як правило, на одному аспекті різної секторальної діяльності. З огляду на це, проектування землекористування має координуючу силу з інтегрованим урядовим плануванням або інтегрованим просторовим впорядкуванням. Просторове впорядкування містить три найважливіших аспекти урядової діяльності: фізичне, економічне і соціокультурне планування. Система землекористування охоплює такі підсистеми: міське землекористування, сільське землекористування, шляхи сполучення, • громадські вигоди, навколишнє природне середовище, ландшафт і містобудування. Основна мета проектування розвитку сільських територій, згідно з притаманними їм функціями в межах політики уряду, передбачає розроблення плану дій для управління цими взаємозалежними функціями у вигляді, який максимізує соціальний потенціал районів, на які вплинула політика. Земельна політика полягає у детальному опрацюванні таких під ці л ей: 1)підтримка або поліпшення конкуруючих позицій сільського 2)усунення або зменшення регіонального дефіциту в прибутках 3)поліпшення умов праці в сільському господарстві; 4)зонування земель за придатністю та доцільним використанням і вибір ділянок землекористування, непридатних для сільського господарства; 5)поліпшення якості земель і довкілля; 6)ефективний та безпечний доступ до сільських територій відповідно до тих функцій, які ці території здійснюють; 7)поліпшення контролю за якістю вод у сільських районах; 8)поліпшення якості навколишнього природного середовища 9)планування сільських територій таким чином, щоб сприяти 10)сприяння реалізації політики розширення рекреації; 11)сприяння охороні та розвитку природних територій, які мають культурне та історичне значення, і створення відповідних умов 12)сприяння розвитку існуючих лісистих територій, створення 13)поліпшення інфраструктур і вигод для розвитку сільських Ці причини реалізовуються в індивідуальних проектах землеустрою згідно з функціями, зазначеними земельною політикою для проектування землекористування. Мета землевпорядного проектування землекористування на регіональному рівні — досягти балансу між економікою, суспільством і довкіллям, хоча більшість дій з регіонального планування нині спрямовано на економічне зростання, а не на сталий розвиток. Роль регіонального і міського проектування землекористування можна визначити як професійно-активний механізм, завдання якого полягає в реалізації переходу від теорії сталого розвитку у практику, що передбачає: * розроблення регіональних планів сталого розвитку, які стануть * розроблення нових соціокультурних парадигм для того, щоб * врахування взаємодій між економічними, соціальними, екологічними і культурними вимірами нових парадигм, застосування * зменшення виробничого тиску та «авторитарної держави» як * повернення економіки і суспільства до природно необхідних * збереження ресурсів за допомогою стратегій повторного використання і переробки; наголошення на незалежному розвитку людини.
|
||||||||
|