МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
VINTAGE AND NON-VINTAGE CHAMPAGNEMost champagne is non-vintage. Vintage champagne is a champagne which has been produced from the grapes of one particular year. About a hundred days of sun are needed for a vintage year. Non-vintage champagne is made by blending the wine reserves of different years. One or the top champagnes, Krug Réserve, is the result of blending nearly fifty different wine reserves.
Practice 1.Complete this description of the process of making champagne. Use the Present Simple passive form of the verb in brackets. First, the grapes ______ (pick) by hand and checked carefully. Only perfect grapes _____ (use) to make champagne. Then, the grapes _____ (press). 160 kilos of grapes _____ (use) to produce 100 litres of juice. After that, the juice _____ (leave) to ferment and become wine. Next, different wines _____ (blend) to produce the ‘house style’. Yeast and sugar _____ (add) to the wine and it _____ (bottle). This results in second fermentation, and bubbles _____ (produce). A sediment _____ (produce) by the second fermentation. This _____ (remove) in two stages, first remuage, then dégorgement. The remuage _____ (carry out) either with computer-controlled machines or by hand with the traditional remueurs. The bottles of champagne _____ (turn) at regular intervals until they are upside down. In the next stage, dégorgement, the neck of the champagne bottle _____ (freeze), and frozen sediment _____ (remove). Then, a little champagne and sugar _____ (add), and champagne _____ (leave) to mature. Finally, the bottles _____ (label) and the corks _____ (insert). Then the champagne _____ (sell) all over the world! Practice 2.Make questions for these answers from the text. Example How is vintage champagne made? How long has this champagne been left to mature? When were the chalk cellars cut? 1. How long …………………………………………………………………………….. They’ve been grown there for more than 2,000 years. 2. When …………………………………………………………………………………. It was first made in the 17th century. 3. What …………………………………………………………………………………. It’s made from three types of grape. 4. How ………………………………………………………………………………….. It’s made from white grapes only. 5. How long …………………………………………………………………………….. They’ve been used since Roman times. 6. How many …………………………………………………………………………… About a hundred days of sun are needed. 7. How ………………………………………………………………………………….. It’s made by blending the wine reserves of different years.
Role-play You are an experienced barman or barmaid. You are showing a new employee around the bar. Write or act out your conversation, in which you talk about when the bar is open, the prices of drinks, what to give a customer if she/he asks for smth, how to behave with minors, where everything is, and so on.
|
||||||||
|