Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



WHAT IS ECONOMICS?

Unlike history, mathematics, English and chemistry, eco­nomics is a subject that most students encounter only briefly some­times not at all, before they begin college. Economics is a basic discipline, like those just listed, not an applied subject like ac­counting or drafting in which specific skills are taught.

Economics has some similarities to mathematics because logical reasoning and mathematical tools are used in it exten­sively. It also has some similarities to history because economics studies people as they interact in social groups.

Like chemistry, economics employs the scientific method, although some of economics has a descriptive rather than an an­alytical flavour. Finally, like English grammar, economics has a few simple rules and principles, but from these principles eco­nomics can derive many conclusions.

Economics is the science of making choices. Individuals must decide whether to study another hour or to go for a walk, whether to buy a six-pack of Pepsi or a 0,5 gallon of milk at the grocery, whether to choose fire fighting or teaching as an occupa­tion and whether to play golf or to watch television for an after­noon of recreation. As a group, people must also choose through their governments whether to build a dam or to repair highways with their taxes, whether to invest money to business or to ex­pand national parks.

The common element in all these decisions is that every choice involves a cost. (Reading this text means that you are not enjoying a bike ride).

In fact, economics is the study of the choice that people make and the actions that they take in order to make the best use of scarce resources in meeting their wants.

Economics is about the everyday life. How do we get our living? Why do we sometimes get more and sometimes less? Are we producing as efficiently as we could? Are we producing the «right things»? What are the «right things»? Who ought to decide this and why? The study of economics helps us to answer this sort of questions.

 

TEXT 17

 




Переглядів: 660

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
THE SOIL | ECONOMIC SYSTEMS

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.