МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||
Test 13
Participle I / Participle II. Put the Participle in the form suitable for the noun.
Test 14
Participle I / Participle II. Choose the form of the Participle in each sentence.
A) Participle B) Participle II
1. I must have the mixer (fixing, fixed). 2. I don't find this story (amusing, amused). 3. My room is a mess: I really must get it (tidying, tidied) up. 4. I would stay at horn e after such a (tiring, tired) day. 5. Uncle Franc has a gentle old horse (naming, named) Pete on his farm. 6. Can you smell something (burning, burned)? 7. He opened the letter with (shaking, shaken) fingers. 8. She had rather a (pleasing, pleased) look on her face. 9. Deeply (shocking, shocked) I left them. 10.When (answering, answered) your question yesterday I forgot this fact. 11.He walked along the road with his collar (turning, turned) up, hands in pockets. 12.1 didn't enjoy the party because I was (boring, bored) there. 13.Why not throw away the (breaking, broken) umbrella we are not likely to repair it. 14.She didn't pay any attention to the (ringing, rung) telephone. 15.Don't you think your hair needs (cutting, cut)? 16.Can you think of the name of an animal (beginning, begun) with «B»?
Test 15
Personal pronouns. Fill in the blanks with the appropriate pronouns. A) he; B) she; C) it; D) they; F) him; G) her; H) them The United States has three main television networks. _l_ show different programs. Many viewers like news programs. _2_ watch _3_ every day. As for Jack, he watches nature programs. _4_ give _5_ facts about plant and animal life. One nature program described how bees live. _6_told how _7_ build hives. Kate came from Russia to visit Jack. _8_ liked American television. _9_ found _l 0_ very different from Russian television. Kate watched a lot of television with Jack. _l l_ helped _12_ with some of the language. Kate saw a program about tigers. _13_ described how _14_ teach their cubs to hunt. In America Kate learned a lot of English. _ 15_ remembered _ 16_ for many years.
Test 16
Some / any. Fill in the blanks. More than one variant is possible.
A1)some; B1)any; C1) no; D1) every A2) something; B2) anything; C2) nothing; D2) everything A3) somebody; B3) anybody; C3) nobody; D3) everybody
|
||||||||||
|