Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Text 2. 737 Main Landing Gear

The main gear is a simple, dual-wheel, conventional landing gear specifically designed to increase operation reliability and minimize maintenance

The main gear retracts up and inboard into the wheel well. The inboard side of the outboard tire, in the up and locked position, fairs with the contour of the airplane (blade seals) to form the main gear wheel well closure As a result, landing gear doors and associated linkages and actuators are not required. Closure is completed by blade seals which fit around the outboard wheels when the gear is retracted. The only doors used on the main gear installation are small segmented doors attached to the shock strut and hinged to the wing. The doors enclose the span wise wing cavity when the gear is retracted.

Components of the main landing gear are designed to provide maximum service life and minimum spares inventory. The simplified geometry of the main gear has resulted in identical right and left gear components.

Simplified main gear design and installation offer the operator the following advantages:

a) Elimination of the main gear doors reduces parts and provides easy access to the main gear wheel well.

b) Manual gear release from the flight compartment initiates gear free fall to the down and locked position.

737s are equipped with a soft-stroke main landing gear. The air-oil shock strut metering pin is designed to reduce the peak fluid acceleration over a greater length of stroke, so that passenger comfort is improved and stresses on the main landing gear supporting structure are decreased.

The 737-400 main landing gear shock strut differs slightly from the 300 and -500 in that it has a one inch longer stroke and slightly thicker strut wall.

Exercise 13. Answer the following questions on the text.

1. What is the main landing gear of Boeing 737 like? 2. Where does the main gear retract? 3. What fairs with the contour of the airplane to form the main gear wheel closure? 4. What is closure completed by? 5. What are the only doors, used on the main gear installation, attached to? 6. What has the simplified geometry of the main gear resulted in? 7. What provides easy access to the main gear wheel well? 8. What is designed to improve passenger comfort?




Переглядів: 524

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Exercise 9. Translate into English. | Exercise 14. Say what is true and what is false. Correct the false statements.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.