Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Прочитайте и переведите текст.

 

The Criminal Code of the Russian Federation is divided into a General Part, containing general principles relating to criminal responsibility and assessment of punishment and a Special Part, listing various offences and punishments.

Under the General Part persons are subject to the criminal law when they reach the age of sixteen years for normal crimes, and fourteen years for murder and other grave crimes. Persons who are insane at the time of commission of a crime may not be convicted thereof.

The Criminal Code introduces some factors that exclude guilt to go along with traditional justifications such as self-defence or necessity or excuses such as duress. These include “innocent infliction of harm,” by persons who, due to objective or subjective (mental) circumstances, could not have appreciated the danger of their acts or have prevented the harm or who inflict harm while taking a socially useful justified risk. First-time offenders who commit less serious crimes can be freed of criminal responsibility if they engage in “active remorse” in the form of turning themselves in, aiding in the solving of the crime or making restitution.

The goal of punishment under the Code is the re-establishment of social justice, rehabilitation of а convicted person, and prevention of the commission of new crimes. The Code introduces life imprisonment as an alternative to the death penalty.

The Special Part of the Criminal Code contains a typical list of crimes against the person (homicide, sexual offences, assaultive conduct). A special chapter is devoted to punishment of violations against “the constitutional rights and freedoms of the person and citizen”, among them acts infringing on the inviolability of one’s private life, correspondence, and dwelling or on the liberty of confession or assembly.

Entrepreneurial activity is protected by the Constitution and regulated by criminal law. Offences connected with money laundering, restricting competition, false advertising, securities or credit fraud, fraudulent bankruptcy, tax evasion, and consumer fraud are punished according to the criminal code.

New provisions provide for punishment for “ecological crimes” and “crimes in the sphere of computer information”, including hacking and creating viruses. The present Code provides for responsibility for environmental crimes, some relating to general violation of rules, others to improper handling of dangerous substances such as biological agents or toxins, still others protecting distinct resources such as water, the atmosphere, the sea, the continental shelf, the soil, the subsoil, and flora and fauna. Such offences as incitement to national, racial, or religious hatred are punishable in accordance with the present Criminal Code.

 


Читайте також:

  1. А) Прочитайте и переведите следующие определения и примеры. Заполните пропуски словами из рамки.
  2. Дуже гарно проілюстровано те, як наша вірність в маленьких речах впливає на наш успіх записана в Книзі Іс. Нав. 13-17! Прочитайте, дуже цікавоJ
  3. ЗАВДАННЯ 1. Прочитайте текст, запишіть основну інформацію.
  4. ЗАВДАННЯ 1. Прочитайте текст. Визначте його тему й основну думку.
  5. ЗАВДАННЯ 1. Прочитайте тексти. Законспектуйте інформацію про найголовніші ознаки офіційно-ділового стилю.
  6. ЗАВДАННЯ 14. Прочитайте анотацію. Проаналізуйте, чи всі вимоги до цього жанру втілено в запропонованому тексті. Охарактеризуйте структуру анотації.
  7. ЗАВДАННЯ 3. Перекладіть поданий нижче текст. Отриманий варіант запишіть.
  8. ЗАВДАННЯ 3. Прочитайте подані нижче телефонні діалоги. Визначте тему кожного з них та композиційні частини.
  9. ЗАВДАННЯ 3. Прочитайте тексти. Визначіть, до якого стилю належить кожний з них. Поясніть свою думку.
  10. ЗАВДАННЯ 6. Перечитайте попередній текст. Підготуйте усне повідомлення на його матеріалі.
  11. ЗАВДАННЯ 8. Прочитайте текст, підготуйте усне повідомлення на його матеріалах про деякі особливості функціонування прикметників у науковому стилі мови.
  12. ЗАВДАННЯ 8. Прочитайте текст. Зверніть увагу на його будову. Скажіть, які риси ОДС властиві даному тексту?




Переглядів: 1513

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Прочитайте и переведите текст. Ответьте на вопросы. | Обсудите высказывания (1-9), сделанные обвиняемыми. Подберите для каждого высказывания вид совершенного преступления, представленного в рамке.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.