Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Внимание на видо-временные формы глаголов.

1. The customs officer is counting the cases.

2. When he entered the kitchen his sister was cooking supper.

3. After the accident they took him to hospital.

4. They will have completed this work by the end of the month.

5. The secretary has just brought some new magazines.

6. My son has cut his finger to the bone.

7. They wrote that letter in ink.

8. They are discussing a very important question now.

9. The porter will bring your luggage to your room.

10. They offered her an interesting job.

11. The organizers will exhibit the paintings till the end of August.

12. The author has written a special edition for women.

13. I have bought a piano. They are delivering it tomorrow.

14. A thief stole my cat. I offered him $10 reward.

15. When we returned they had already locked the door.

16. I want to call the police because somebody has stolen my watch.

17. They will have built a new school by September.

18. They speak English here.

19. We will finish this work in time.

20. The secretary had typed the contract before the director came to the office.

21. The manager hasn’t signed the documents yet. He is checking them now.

22. A famous architect designed this theatre.

23. The teacher will correct the student’s composition.

24. Someone will serve coffee.

25. In some districts farmers use pigs to find truffles.

26. Glinka composed the opera “Ivan Susanin”.

27. A railway line connects the village with the town.

28. The director has just signed the letter.

29. They are building many new houses in our town now.

30. They built this bridge in 1945.

31. The manager hasn’t signed the documents yet. He is checking them now.

32. They sell these books everywhere.

33. Helen washed the dishes.

34. By the middle of autumn we had planted all the trees.

35. They haven’t brought back my skates.

36. Bees gather honey from flowers.

37. They make Toyotas in Japan.

38. They invited two hundred people to the wedding.

39. I have told the children about the party.

40. They promised the workers higher wages.

41. They will allow each boy a second plate of ice-cream.

42. They had already offered me a new job at the bank.

43. She will give you the answer in a week.

44. They make these artificial flowers of silk.

45. They took the photographs after the ceremony.

46. Has anyone posted my parcel?

 

 


Читайте також:

  1. Анализ формы «Отчет об изменениях капитала».
  2. Билет № 23. Либеральные реформы Александра II. Отмена крепостного права.
  3. Билет № 48. Российская Федерация в 1990-е годы. Экономические реформы. Становление новой российской государственности.
  4. Билет) Политическая система страны в начале 20 века. Столыпинские реформы. Революция 1905-1907 года.
  5. Вертикальный и горизонтальный анализ формы № 1 «Бухгалтерский
  6. Виды и формы международно-правовой ответственности государств
  7. ВНИМАНИЕ САМЫЙ ВАЖНЫЙ ЭТАП
  8. Вопрос 13. Организационно-правовые формы предприятия: хозяйственные общества.
  9. Вопрос12 . Организационно-правовые формы предприятия : хозяйственные товарищества.
  10. ВОСПРИЯТИЕ, ПАМЯТЬ, ВНИМАНИЕ В МЛАДШЕМ ШКОЛЬНОМ ВОЗРАСТЕ
  11. ГЛАВА 1.ПРЕДПОСЫЛКИ ДЛЯ ОСУЩЕСТВЛЕНИЯ КРЕСТЬЯНКОЙ РЕФОРМЫ




Переглядів: 917

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Упр. 48. Раскройте скобки, поставьте глагол в нужную видо-временную форму. | Упр. 82. Передайте следующие предложения в косвенной речи.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.236 сек.