Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






СЕМІНАР №2 Історичний розвиток світової філософії

 

Цілі та завдання заняття:дослідити генезис світової філо­софії, акцентуючи увагу на космоцентризмі античної філософії, теоцентризмі - середньовічної, антропоцентризмі - філософії епохи Відродження, наукоцентризмі - філософії Нового часу. Особливо виділити як домінантні проблеми онтології та гносе­ології, які у німецькій класичній філософії набувають рис уні­версальності, системності, прагнучи вийти на методологічні проблеми доцільної активності суб'єкта. Проаналізувати соціо-культурний контекст філософствування, соціальну обумов­леність появи філософських ідей у конкретні історичні періо­ди як відповідь на виклики часу.

Основні поняття та категорії теми:абсолютна ідея, абсо­лютний розум, агностицизм, антиномії, антропологічний мате­ріалізм, апріорі, апостеріорі, атараксія, атом, атрибут, буддизм, буття, гносеологія, Дао, дедукція, деїзм, діалектика, дуалізм, емпіризм, індукція, карма, конфуціанство, метафізика, модус, монадологія, натурфілософія, науковчення, нірвана, номіналізм, об'єктивний ідеалізм, онтологія, пантеїзм, патристика, раціо­налізм, реалізм, «річ у собі», суб'єктивний ідеалізм, субстанція, схоластика, теоцентризм, трансцендентальне, універсали.

ПЛАН

1. Зародження та розвиток філософії Стародавнього Сходу.

2. Філософія античності.

3. Особливості розвитку філософії у середні віки. Реалізм та номіналізм.

4. Філософська думка епохи Відродження

5. Філософія Нового часу. Раціоналізм та емпіризм.

6. Німецька класична філософія.

 

Проблемно-пошукові питання:

 

1.Що є основою визначення історичних етапів розвитку філософії?

2. У чому полягає відмінність давньоіндійської філософії від релігійних систем Стародавньої Індії?

3. Чим пояснюється тісний зв'язок природознавчих та філософських знань в античний період? Обгрунтуйте тлумачення, що філософська позиція була вихідним пунктом розвитку науки.

4. Арістотель писав: «Перша філософія має своїм предметом пізнання причини справжнього, оскільки воно справжнє». У чому, згідно з Арістотелем, полягає відмінність філософії від інших наук? Чим обумовлюється соціально-історична обмеженість тільки онтологічного розуміння філософії?

5. Обгрунтуйте принципову різницю між ідеалізмом та матеріалізмом. Чи можна ототожнювати реалізм з ідеалізмом, а номіналізм - з матеріалізмом?

6. У чому полягає гуманізм і драма філософії Відродження?

7. «Salus populi suprema lex» (благо суспільства - вищий закон). А що ж робити з інтересами окремої людини?

8. Бог: за межами природи чи в конкретних речах? Розкрийте сутність та характерні риси пантеїзму Б. Спінози.

9. У чому полягає проблема методу у філософії Ф. Бекона?

10. Чи існують вроджені ідеї? Локк чи Декарт - хто більше має рацію?

11.Як ви розумієте вислів Ленбніца «Нема нічого в розумі, чого б раніше не було у відчуттях, окрім самого розуму»?

11. Чому Вольтер стверджував, що якби Бога не було, то його потрібно було б вигадати?

12. Визначте найважливіші моменти французької філософії VIII ст.

13. Кант: трансцендентність чи трансцендентальність, розум чи віра?

14. Назвіть вихідні принципи етики Іммануїла Канта. Розкрийте гуманістичний потенціал категоричного імперативу Канта.

15. Визначте та обгрунтуйте сутність діалектики Гегеля.

16. Доведіть, що філософія Гегеля дійсно має системний, загальнюючий характер. Визначте протиріччя між діалектичним методом та ідеалістичною системою Гегеля.

17. У чому полягає антропологізм філософії Фейєрбаха?

18. Критикуючи абстрактний характер філософії Гегеля, ейєрбах і сам не зумів уникнути абстрактності. У чому вона полягає і які її причини?

19. Чому вчення Фейєрбаха Енгельс назвав кінцем німецької класичної філософії?




Переглядів: 760

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Німецька класична філософія: система-розум-діяльність | Особливості сучасної філософії

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.