МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
СЕМІНАР № 5 Матерія, її основні форми та спосіб існування
Цілі та завдання заняття:визначити співвідношення понять «матерія», «субстанція», «буття», виявити їх методологічний потенціал для вирішення фундаментальних проблем філософії; проаналізувати діалектичний взаємозв'язок руху та спокою, визначити основні форми руху та їх взаємопереходи; дослідити філософські і природничо-наукові властивості простору й часу, визначивши їх спільні риси та відмінності. Основні поняття та категорії теми:буття, дуалізм, енергетизм, загальна теорія відносності, матерія, монізм, незнищуваність руху, об'єктивність існування, плюралізм, поле, простір, речовина, реляційна концепція, розвиток, рух, саморух, спеціальна теорія відносності, спосіб існування, субстанціональна концепція, субстанція, теорія «теплової смерті Всесвіту», час, форма. ПЛАН 1.Поняття буття світу, субстанцій як вихідних категорій. 2. Проблема співвідношення духу (свідомості) та матерії. 3. Рух як спосіб існування матерії. Види руху. 4. Простір і час - форми буття матерії. Основні властивості простору і часу. Проблемно-пошукові питання: 1.Як співвідносяться поняття «буття», «субстанція», «світ людини»? Чим відрізняється буття світу і буття людини? 2. Як формуються уявлення про світ? 3. Що таке онтологія? 4. Які форми має людське буття? 5. Які існують проблеми створення цілісної картини світу? 6. Які з визначень матерії є філософськими: а) матерія - це все те, що має масу та енергію; б) матерія - це все те, що складається з атомів; в) матерія - це речовина, поле, вакуум; г) матерія - це категорія для позначення об'єктивної реальності; д) матерія - це інобуття абсолютної ідеї; е) матерія - це субстанція, першооснова всього, що існує? 7. Чому не можна ототожнювати поняття «матеріальне» та «матерія»? Покажіть, до чого призводить подібне ототожнення? 8. Яким філософським напрямкам відповідають наступні судження: а) рух - спосіб існування матерії; б) рух - це чиста енергія; в) рух - зміна наших відчуттів; г) рух - це переміщення тіла в просторі і часі; д) рух - це зміни взагалі; е) рух - це розвиток ідеї як самостійної сутності. 9. У чому полягає єдність перервності та неперервності простору і часу? Наведіть приклади. 10. Назвіть філософські та фізичні властивості простору і часу. Покажіть їх спільні риси та відмінності. Чому простір має зворотний характер, а час - незворотний?
|
||||||||
|