МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
СЕМІНАР №12 Особистість у вимірах філософського аналізуЦілі та завдання заняття:визначення основних категорій, що дозволяють виявити сутність людини як біопсихосоціальної істоти; виявити основні риси, що характеризують людину, індивіда, особу, особистість, індивідуальність; порівняти «діяльність» та «активність», охарактеризувати їх основні типи та форми, визначивши відмінності та ціннісну спрямованість; осмислити умови успішного опанування соціальних ролей, зв'язок «соціальної ролі» із «соціалізацією» та «індивідуалізацією; обгрунтувати екзистенційний характер категорій людського буття, значущість «власності», «свободи», «відповідальності» для реалізації людиною сенсу свого життя. Основні поняття та категорії теми:аксіологія, активність, альтруїзм, відповідальність, власність, гедонізм, діяльність, екстраверт, індивід, індивідуалізація, індивідуальність, інтерес, інтраверт, людина, менталітет, особистість, потреба, сенс життя, свобода, соціальна роль, ціннісна орієнтація. ПЛАН 1.Природа та сутність людини. Людина як біопсихосоціальна істота. 2. Людина, індивід, особистість. Типи особистості. 3. Соціальна роль. Умови успішного виконання соціальних ролей. 4. Потреба, інтерес, ціннісна орієнтація особистості. 5. Власність як основа розвитку індивідуальності. Проблемно-пошукові питання: 1.У чому полягає сутність людини? Назвіть її основні ознаки. 2. Обгрунтуйте, що людина являє собою біопсихосоціальну єдність. 3. У чому полягає основна відмінність між індивідом та індивідуальністю? Охарактеризуйте умови, за яких індивід може стати індивідуальністю, особистістю. 4. Виявіть сутність категорій «людина», «індивід», «особистість»; визначте їх основні відмінності. 5. В чому полягає принципова різниця між екстравертами та інтравертами? 6. Проаналізуйте наведені визначення сутності людини: а)людина - це істота політична (Арістотель); б)людина - це тварина, здатна виготовляти знаряддя праці (Б.Франклін); в)людина - це не статичний центр світу, як вона вважає, а стрижень та вершина еволюції (П.Тейяр де Шарден)? 7. Охарактеризуйте типи особистості в залежності від виду діяльності, що приносить людині задоволення. 8. Як співвідносяться поняття «діяльність» та «активність»? 9. Виявіть умови успішного опанування соціальних ролей. Наведіть приклади гармонічних та дисгармонічних відносин соціальних ролей. 10. Чим детермінуються потреби? Чому вони виступають збуджувачем активності? 11.Які функції виконують потреби? Наведіть типологію потреб. 12. У чому полягає сутність інтересу? Охарактеризуйте його структуру. 13.Дайте характеристику когнітивного, емоційного та поведінкового компонентів ціннісних орієнтацій. Проаналізуйте їх зв'язок з менталітетом. 14. Чому проблема сенсу життя є однією з «вічних» у філософії? 15. У чому полягає сутність свободи? Як вона пов'язана з відповідальністю? 16. Обгрунтуйте, що власність є основою розвитку особистості. Виділіть її основні характеристики. Проаналізуйте рівні ментального усвідомлення власності індивідом.
|
||||||||
|