МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Науково-технічний прогрес і його соціальні й економічні наслідки на залізничному транспортіНауково-технічний прогрес - єдиний, взаємообумовлений поступовий розвиток науки і техніки. Перший етап НТП відноситься до XVI-XVIII століття, коли мануфактурне виробництво, потреби торгівлі, мореплавства вимагали вирішення теоретичних, експериментальних і практичних задач. Другий етап пов'язаний з розвитком машинного виробництва наприкінці XVIII століття. У той же час наука, техніка і виробництво стимулюють прискорюючими темпами розвиток одне одного. Сучасний етап НТП визначається науково-технічною революцією (третій етап НТП) і охоплює не тільки промисловість, але і сільське господарство, транспорт, зв'язок, медицину, освіту та ін. Науково-технічна революція - корінне, якісне перетворення виробничих сил на основі перетворення науки в головний фактор розвитку суспільного виробництва, безпосередньо у виробничу чи суспільну. Початок НТР відзначається Із середини XX століття. Різке прискорення НТП визначає вплив на всі сторони життя суспільства. Представляє зростання вимог до рівня освіти, кваліфікації, культури організаційності і відповідності робітників НТР виникає під впливом найбільших наукових і технічних відкриттів і повернення взаємодії науки з технікою і виробництвом. До основних революційних відкриттів середини XX століття слід віднести: відкриття і практична реалізація атомної енергії, лазерного ефекту, передачі зображення і будь-якої інформації на будь-яку відстань, запуск космічних об'єктів, розшифровка гена людини. У найближчий час слід чекати відкриттів нового виду енергії, яка дозволить людству звільнитися від залежності джерел енергії, які не відтворюються (вугілля, нафта та інше). На відміну від підприємств промисловості залізничний транспорт не тільки самий фондоємний, в його структурі знаходяться в експлуатації сотні, тисячі різноманітних машин, серед них найбільш чисельним є рухомий склад: пасажирські і вантажні вагони, електровози і тепловози для пасажирського і вантажного руху, а також для маневрової роботи, крім того, експлуатуються сотні дизель-поїздів, електросекцій та ін. Тому їх заміна на більш технічно досконалу техніку проходить поступово, більш повільніше, ніж в інших галузях промисловості чи навіть в інших видах транспорту (наприклад, історія розвитку авіації за 100 років чи автомобілебудування). У цьому зв'язку парова тяга проіснувала на залізничних дорогах майже 150 років і зараз на Львівській залізниці ще експлуатуються паровози. Тепловоз був винайдений на початку XX століття а широкого поширення отримав у період дизелізації Й електрифікації залізниць у 1960-1970 рр. Технічна реконструкція тяги на залізничному транспорті стала справжньою революцією, яка дозволила скоротити штати локомотивних бригад при зростанні перевезень, підвищити середню масу поїздів і швидкість руху, скоротити більш ніж в 3 рази енергетичні витрати на переміщення потягів, істотно знизити собівартість перевезень, скоротити шкідливий вплив залізничного транспорту на природу. З соціальних позицій робота машиніста локомотива чи локомотивних бригад стала чистою, більш легкою і привабливою. До впровадження електричної і дизельної тяги залізничний транспорт на тягу поїздів споживав п'яту частину вугілля, що видобувалося, І не тільки кам'яного вугілля, а кращого вугілля, тому що в топках паровозів використовувалися спеціальні марки вугілля, яке не злипається, з високою теплоспроможною здатністю. Ефект від дизелізації і електрифікації залізниць був багатогранним. Наприклад, залізниці після заміни паровозів на електровози при середньорічному зростанні обсягів перевезень на 5-6% багато десятиліть працювали без збільшення штату локомотивних бригад у цілому по мережі залізниць. Більш тривалішим періодом (майже 80 років) відзначається впровадження на залізничному транспорті автоматичного гальмування. До впровадження цього винаходу на всіх потягах слідувала кондукторська бригада, яка складалася з декількох чоловік. По команді машиніста паровоза гальмівники вручну приводили в дію чи відпускали гальма. Ці бригади знаходилися ще довго на поїздах по мірі впровадження автоматичного гальмування, так як гальмівного нажаття не вистачало, і тільки після повного обладнання всіх вантажних вагонів приладами автоматичного гальмування, важкі професії головного, старшого кондуктора та гальмівника зникли. Тривалим періодом відзначене і застосовування другого винаходу - автозчепки вантажних вагонів. Ще 50-60 рр. тому половина парку вантажних вагонів (в основному двохосні вагони) були обладнані винтовою зчепкою. Знаходження в парку вантажних вагонів двох видів зчепних пристроїв викликала значні незручності в експлуатаційній роботі залізниці, особливо при формуванні та розформуванні поїздів. При великій вазі вантажних поїздів були непоодинокі випадки видавлювання легких двохосних вагонів при проходженні поїзда в кривих. На початку 20-х років парк двохосних вагонів з полігону залізниць Уралу, Сибіру та Дальнього Сходу був переведений у європейську частину, а потім поступово зник з експлуатації. Із впровадженням автозчеплювання зникла небезпечна професія зчепника. Також одним із найбільших технічних заходів була заміна підшипників ковзання на підшипники кочення чи заміни польстерних букс вантажних ваго нів на роликові, яка проходила з 50-х років і була закінчена на початку 90-х років минулого століття. Завдяки цьому заходу різко покращувалися безпека руху, значно скоротилися трудові та матеріальні витрати по поточному обслуговуванню буксового вузла вантажного вагону, скоротилися нормативи по огляду вагонів, на 8-10% скоротилися енергетичні затрати по переміщенню вантажних поїздів. З переходом на роликові букси зникла непрестижна та тяжка професія - заправник польстерних букс. За останні 25 років зафіксовано 25 найкращих винаходів. Перше місце серед них займає Інтернет, а далі йдуть оборонні технології, альтернативні технології, комп'ютерні, лазерні, геном, глобальні фінанси, процесори, цифрові накопичувальні пристрої, космос, оптичне волокно, супутникове радіо, ДНК, клонування тварин, технології комп'ютерного моделювання. А зовсім недавно група вчених із Токійського університету змогла втілити в життя саму, здавалось би неймовірну ідею, - вони створили костюм-невидимку. Багато з цих винаходів знаходять своє застосування й на залізничному транспорті України.
Питання для самоперевірки 1.Що таке залізничний тариф? 2.Поясність відмінність між ціновою стратегією та ціновою тактикою. 3.Яка структура залізничного тарифу? 4.З якою метою здійснюють диференціацію вантажних тарифів? 5.Напишіть формулу розрахунку тарифної плати за перевезення 1 т. вантажу? 6.З якою метою введене поняття "пояси дальності"? 7.Як тарифікуються пасажирські перевезення? 8.Які недоліки мають залізничні тарифи? 9.Які витрати називаються умовно-постійними? 10.Які шляхи удосконалення методик розрахунку залізничних тарифів Ви знаєте? 11.Що таке фінанси залізниць? 12.Що розуміється під терміном державні фінанси? 13.Що мають на увазі, коли говорять про ефективне управління фінансовими ресурсами? 14.Що таке дохідні надходження залізниці? 15.Як розраховується доходна ставка? 16.Розкрийте сутність поняття "доходи залізниці"? 17.Як здійснюється розподіл доходів між виробничими підрозділами 18.Що таке дохідні надходження залізниці? 19.Як розраховується доходна ставка? 20.Розкрийте сутність поняття "доходи залізниці"? 21.Як здійснюється розподіл доходів між виробничими підрозділами 22.Як Ви розумієте термін "фінанси"? 23.Розкажіть про ієрархічну структуру управління фінансами на ЗТ України. 24.Що таке централізація управління фінансами на ЗТ України? 25.Які плани розробляються з метою управління фінансовими потоками? 26. Що таке НТП? 27. Розкрийте основні історичні аспекти розвитку залізничного транспорту 28.Які винаходи НТП підвищили безпеку руху поїздів?
Читайте також:
|
||||||||
|