Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Cali B757 Terrain Crash

The Cali B757 terrain crash was the first accident of a B757. By that time, it was the only airliner that had not had fatal accidents, along with the Concorde. It made clear how human interaction with automated systems in aviation required further improvements, and provided new design opportunities of human-computer collaboration. The accident in Cali had the following contributing factors: lack of situational awareness due to poor information, interaction problems with automated systems, human dependency on automation, work load when manipulating automated systems, and usability issues of critical systems.

German Midair Collision

But if those examples are not enough, we could remember the midair collision in Ueberlingen, Germany in 2002. A DHL cargo B757 collided with a Bashkirian Airlines Tupolev 154 at 35,000 feet. They were the only two aircraft in the controlled sector by Zurich ACC. How could this be possible? This time the controller was not overloaded, and the pilot did not misunderstand his instructions. However, problems with divided attention, high degree of trust in automation systems, macroergonomic issues (shift organization), differences on training due to cultural differences, and decision-making in critical situations were the decisive factors.


Читайте також:

  1. Crash and Depression
  2. Non-motivated (gate-crasher)
  3. Pilot Lewis Tonkinson and wife Sally killed when light aircraft crashed in woodland near Popham airfield in Hampshire
  4. To beat the band took off crashed head-on burned up the road




Переглядів: 628

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Human Factor and Aviation Safety Problems | It's Not All About Accidents

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.