Зміст здатності вирішувати
проблеми і задачі
соціальної діяльності
| Шифр
здатності
| Зміст уміння
| Шифр уміння
|
Неупереджено оцінювати політичні явища та події в суспільстві
| 3.01
| Формувати власні оцінки, позиції щодо минулого, сучасного та майбутнього України.
Розуміти сучасні проблеми розвитку суспільства й виробляти власну життєву позицію.
Володіти поняттями й категоріями загальнолюдської, політичної й правової культури.
Застосовувати знання про державно-правові ідеї минулих років при з'ясуванні сучасних вітчизняних і зарубіжних правових теорій, концепцій та ідей.
Висловлювати свою думку та обґрунтовувати власну позицію з певних питань.
Мати свій погляд на суспільні та громадські події.
Застосовувати досягнення національної та світової культури у вирішенні професійних та життєвих завдань.
Орієнтуватися в законодавчій системі, а також контролювати дотримання законності.
| 3.01.ПР.Р.01
3.01.ПР.Р.02
3.01.ПП.О.03
3.01.ПР.Р.04
3.01.ПР.Р.05
3.01.ПР.Р.06
3.01.ПР.Р.07
|
Діагностувати власні психологічні стани та почуття з метою забезпечення ефективної та безпечної діяльності
| З.02
| За результатами аналізу самоспостережень за емоціями, почуттями, станом і характером перебігу пізнавальних процесів, що супроводжують професійну й побутову діяльність:
|
|
|
| - оцінювати, із застосуванням відповідних методичних прийомів і встановлених критеріїв, рівень розвитку власних пізнавальних процесів (відчуття, сприйняття, уява, пам’ять, мислення, увага);
| З.02.ЗП.О.01
|
|
| - оцінювати відповідність якісних та кількісних показників рівню розвитку власних пізнавальних процесів за встановленими виробничими нормами й вимогами;
| З.01.ЗП.О.02
|
|
| - визначати характер впливу рівня розвитку власних пізнавальних процесів на ефективність виконання професійних і соціально-виробничих завдань різного рівня складності;
| З.02.ЗП.О.03
|
|
| - із застосуванням відповідних методичних засобів визначати фактори, що порушують відчуття психологічного комфорту в процесі життєдіяльності, та зменшувати рівень їх впливу;
| З.02.ЗП.О.04
|
|
| - встановлювати рівень відповідності власних індивідуально-типологічних особливостей, рис характеру, інтересів, здібностей, переконань та цінностей наявним умовам;
| З.02.ЗП.О.05
|
|
| - за допомогою спеціальних методичних прийомів здійснювати корекцію власних індивідуально-типологічних особливостей, рис характеру, інтересів, здібностей, переконань та цінностей при виникненні ознак фрустрації, депресії, психоемоційної напруги та інших негативних переживань.
| З.02.ЗП.О.06
|
Визначати цілі і завдання власної діяльності та забезпечувати їх ефективне й безпечне виконання
| З.03
| На підставі результатів аналізу особистих потреб і усвідомлення мотивів службової й побутової діяльності, спираючись на принципи суб’єктно-діяльнісного підходу:
|
|
|
| - формулювати цілі власної діяльності з урахуванням суспільних, державних і виробничих інтересів;
| З.03.ЗП.Р.01
|
|
| - визначати структуру власної діяльності та приймати рішення щодо її здійснення;
| З.03.ЗП.Р.02
|
Організовувати власну діяльність, як складову колективної
| З.04
| В умовах службової або побутової діяльності, з урахуванням мети спільної діяльності, на основі усвідомлених цілей власної діяльності та її структури, за допомогою спостережень за ознаками міжособистісних відносин:
|
|
|
| - діагностувати власний стан, стан і настрій інших людей, рівень психологічної напруги, вирішуючи завдання різної складності;
| З.04.ЗП.Р.01
|
|
| - визначати чинники, що призводять до виникнення конфліктів у міжособистісному спілкуванні, та зменшувати рівень їх впливу;
| З.04.ЗП.Р.02
|
|
| - формувати та контролювати власну поведінку з метою забезпечення гармонійних стосунків з учасниками спільної діяльності, враховуючи психологічні особливості її членів, зумовлені віком, статтю, політичними та релігійними уподобаннями, рівнем розвитку психічних функцій, можливими життєвими кризами тощо.
| З.04.ПП.Р.03
|
Організовувати власну діяльність
| З.05
| В умовах службової чи побутової діяльності, на основі усвідомленої мети діяльності та її структури:
|
|
|
| - формувати орієнтовну основу власних дій;
| З.05.ЗП.О.01
|
|
| - оцінювати результати власної діяльності стосовно досягнення її часткових та загальних цілей;
| З.05.ЗП.О.02
|
|
| - коригувати цілі діяльності та її структуру з метою підвищення безпеки та ефективності.
| З.05.ЗП.О.03
|
Здійснювати саморегулювання поведінки в побуті і на службі та вести здоровий спосіб життя
| З.06
| На основі відомостей та власних уявлень щодо етапів розвитку особистості, засобів уникнення життєвих криз, особливостей фахової та соціально-виробничої й побутової діяльності:
|
|
|
| - застосовувати спеціальні методики корекції власного психічного стану залежно від психофізичних навантажень;
| З.06.ПП.О.01
|
|
| - користуватися прийомами саморегулювання та самоконтролю, розвитку вольових якостей особистості;
| З.06.ПП.О.02
|
|
| - підтримувати сприятливий психологічний клімат у родині, враховуючи психологічні особливості її членів, зумовлені віком, статтю, політичними та релігійними уподобаннями, рівнем розвитку психічних функцій тощо.
| З.06.ПП.Р.03
|
Організація дотримання особистої безпеки
| З.07
| - виховувати винахідливість та наполегливість у досягненні поставленої мети;
| З.07.ПП.Н.01
|
|
| - враховуючи специфіку умов, змісту та форм діяльності, визначити чинники особистої безпеки;
| З.07.ПР.Н.02
|
|
| - володіти прийомами безпечного спілкування;
| З.07.ПП.Н.03
|
|
| - мати уявлення про основи психології;
| З.07.ПП.Р.04
|
|
| - забезпечувати безпеку під час дій в екстремальних умовах;
| З.07.ПП.Н.05
|
Застосовувати вербальні методи спілкування
| З.07
| У виробничих або побутових умовах за допомогою відповідних методів вербального спілкування:
|
|
|
| - доречно використовувати мовні моделі звертання, ввічливості, вибачення, погодження тощо;
| З.07.ЗП.Р.01
|
|
| - структурувати тексти;
| З.07.ЗП.О.02
|
|
| - користуватися правилами спілкування мовця й слухача;
| З.07.ЗП.Р.03
|
|
| - в умовах усних ділових контактів з використанням прийомів і методів усного спілкування і відповідних комунікативних методів застосовувати прагматичну компетенцію з метою ефективного виконання професійних завдань.
| З.07.ЗП.Р.04
|
|
| - вміти донести до слухача інформацію, отримати відповідну реакцію у вигляді зацікавленості (упевнити) або будь-яких дій (спонукати).
| З.07.ЗП.Р.05
|
Здійснювати пошук нової інформації
| З.09
| У виробничих умовах, використовуючи ключові слова у певній галузі на базі професійно-орієнтованих (друкованих та електронних) джерел, за допомогою відповідних методів проводити:
|
|
|
| - пошук нової текстової інформації (робота з джерелами навчальної, наукової та довідкової інформації);
| З.09.ЗП.О.01
|
|
| - пошук нової графічної, звукової та відеоінформації.
| З.09.ЗП.О.02
|
Спілкування українською професійною мовою
| 3.10
| На підставі виробничих завдань, використовуючи методику складання фахової документації, термінологічні словники тощо, дотримуючись норм сучасної української літературної мови, складати професійні тексти та документи.
| З.10.ЗП.О.01
|
|
| Використовуючи принципи професійного спілкування на рівні сучасної української літературної мови, здійснювати спілкування з учасниками трудового процесу.
| З.10.ЗП.О.02
|
|
| У виробничих умовах, працюючи з джерелами фахової інформації, здійснювати аналіз і коригувати тексти відповідно до норм української літературної мови.
| З.10.ЗП.О.03
|
|
| Складаючи тексти фахової документації, використовувати слова іншомовного походження, на основі певних критеріїв добирати українські відповідники.
| З.10.ЗП.О.04
|
|
| Працюючи з іншомовними фаховими текстами, використовуючи термінологічні двомовні словники, електронні словники, перекладати тексти українською мовою.
| З.10.ЗП.О.05
|
|
| Складаючи професійні тексти та спілкуючись на професійному рівні, використовувати українські виробничо-професійні фразеологізми та номенклатурні назви.
| З.10.ЗП.О.06
|
Здійснювати письмові контакти в ситуаціях професійного спілкування
| З.11
| Використовуючи лексико-граматичний мінімум у певній галузі та іншомовні (друковані та електронні) джерела, в умовах письмових ділових контактів із використанням прийомів і методів письмового спілкування та відповідних методів оформлення ділової документації:
| З.11.ЗП.О.01
|
|
| - робити записи, виписки, складати план тексту, письмове повідомлення, що відображає певний комунікативний намір;
| З.11.ЗП.О.02
|
|
| - вести ділове листування, використовуючи фонові культурологічні та країнознавчі знання;
| З.11.ЗП.О.03
|
|
| - заповнювати анкети;
| З.11.ЗП.О.04
|
|
| - проводити анотування;
| З.11.ЗП.О.05
|
|
| - фіксувати інформацію, отриману під час читання тексту;
| З.11.ЗП.О.06
|
Застосовувати елементи соціокультурної компетенції
| З.12
| У виробничих умовах під час усного та письмового спілкування за допомогою відповідних методів застосовувати компоненти соціолінгвістичної компетенції для досягнення взаємного порозуміння.
| З.12.ЗП. О.01
|
Формалізувати та переводити зовнішні явища та процеси у знаковий вигляд (здійснювати теоретичне абстрагування)
| З.13
|
При здійсненні службової або соціальної діяльності:
| |
|
| - на підставі власних спостережень за реальними процесами, використовуючи категоріальний апарат та рефлексивні навички, типологізувати результати спостережень;
| З.13.ЗП.О.01
|
|
| - використовуючи формалізовані результати спостережень, за допомогою наданих критеріїв оцінювання, накопичувати необхідний для структурування обсяг розрізненого інформаційного матеріалу;
| З.13.ЗП.О.02
|
|
| - на підставі аналізу розрізненого інформаційного матеріалу, за допомогою методологічних принципів розподілу та класифікації, структурувати інформацію.
| З.13.ЗП.О.03
|
Інтерпретувати переводити формалізовану інформацію в іншу знакову систему
| З.14
| При здійсненні виробничої або соціальної діяльності:
| |
|
| - у процесі роботи зі структурованою інформацією, відповідно до визначеної мети діяльності, виявляти зв’язки між елементами інформаційного матеріалу;
| З.14.ЗП.О.01
|
|
| - у процесі роботи зі структурованою інформацією, на основі відомостей про зв’язки між елементами інформаційного матеріалу, визначати наявність системи;
| З.14.ЗП.О.02
|
|
| - на підставі результатів порівняльного аналізу визначеної системи з існуючими моделями систем визначати її тип та характеристики;
| З.14.ЗП.О.03
|
|
| - на підставі відомостей про тип та характеристики визначеної системи встановлювати її відповідність (невідповідність) меті діяльності;
| З.14.ЗП.О.04
|
Застосовувати закони формальної логіки в процесі інтелектуальної діяльності
| З.15
| В умовах виробничої або побутової діяльності:
|
|
|
| - за допомогою формальних логічних процедур проводити аналіз наявної інформації щодо її відповідності умовам необхідним та достатнім для забезпечення ефективної діяльності;
| З.15.ЗП.О.01
|
|
| - за допомогою формальних логічних процедур проводити аналіз наявної інформації щодо її відповідності вимогам внутрішньої несуперечності;
| З.15.ЗП.О.02
|
|
| - за допомогою формальних логічних процедур проводити структурування інформації;
| З.15.ЗП.О.03
|
|
| - за результатами структурно-логічної обробки інформації робити висновки щодо її придатності для здійснення заданих функцій;
| З.15.ЗП.О.04
|
|
| - на підставі результатів здійсненої діяльності за допомогою певних критеріїв встановлювати якість попередньо виконаних логічних операцій;
| З.15.ЗП.О.05
|
Враховувати нормативно-правові і підзаконні акти щодо розвитку та функціонування держави і права України при здійсненні діяльності
| З.16
| В умовах професійної або соціальної діяльності:
|
|
|
| - на підставі аналізу Декларації про державний суверенітет України й Конституції України, використовуючи критерії класифікації ознак державного суверенітету, визначати суверенні права держави, співвідношення суверенітету держави з суверенітетом народу та суверенітетом нації;
| З.16.ЗП.О.01
|
|
| - на підставі аналізу функцій держави, закріплених у Конституції та інших нормативно-правових актах, користуючись ознаками їх класифікації, визначати форми та засоби їх здійснення;
| З.16.ЗП.О.02
|
|
| - згідно з Конституцією держави, використовуючи критерії поділу органів держави на види, класифікувати центральні та місцеві органи влади;
| З.16.ЗП.О.03
|
|
| - вміти критично мислити та пропонувати обґрунтовані рішення;
| З.16.ЗП.О.04
|
|
| - на підставі аналізу нормативно-правових актів держави, використовуючи критерії їх поділу за юридичною силою, вирізняти закони та підзаконні акти;
| З.16.ЗП.О.05
|
|
| - на підставі аналізу Конституції і й нормативно-правових актів, використовуючи критерії поділу правової поведінки, визначати види правомірної поведінки і види правопорушень, їх склад, а також підстави притягнення до юридичної відповідальності;
| З.16.ЗП.О.06
|
|
| - за результатами аналізу правових актів, використовуючи критерії розподілу реалізації права на форми, визначати їхні види;
| З.16.ЗП.О.07
|
Враховувати системність методів та засобів попередження, розкриття та розслідування злочинів при здійсненні діяльності
| З.17
| В умовах виробничої діяльності:
|
|
|
| - знати правила виявлення, фiксацiї, вилучення, аналізу доказів у справі про корупційні діяння задля вирішення завдань провадження в таких справах;
| З.17.ЗП.О.01
|
|
| - знати порядок притягнення до відповідальності за корупційні діяння;
| З.17.ЗП.О.02
|
|
| - знати особливості провадження в справах про корупційні діяння;
| З.17.ЗП.О.03
|
|
| - відповідно до нормативно-правової бази, використовуючи статистичні та інші фактичні дані криміналістичної практики, визначати методи та види криміналістичного прогнозування;
| З.17.ЗП.О.04
|
|
| - згідно з вимогами нормативно-правових документів щодо використання криміналістичної техніки, використовуючи техніко-криміналістичні засоби, застосовувати судову фотографію та відеозапис для фіксації місця події в залежності від цілей, характеру слідчої дії та специфіки об’єкта;
| З.17.ЗП.О.05
|
|
| - згідно з нормативно-правовими документами, враховуючи закономірності механізму злочину та виникнення інформації про злочин і його учасників, застосовувати процедуру виявлення, фіксації, вилучення й зберігання доказової інформації;
| З.17.ЗП.О.06
|
|
| - згідно з нормативно-правовими документами, використовуючи доказову інформацію, визначати вид необхідного криміналістичного дослідження;
| З.17.ЗП.О.07
|
|
| - за результатами вивчення документальних джерел, ураховуючи систему наукових засад криміналістичної тактики, визначати систему тактичних прийомів, комбінацій та операцій;
| З.17.ЗП.О.08
|
|
| - відповідно до нормативно-правових документів використовувати реєстраційні дані інформаційно-пошукових систем, згідно з завданнями, які необхідно вирішувати.
| З.17.ЗП.О.09
|
При здійсненні діяльності враховувати явища та процеси, пов’язані зі злочинністю та засобами впливу на неї
| З.17
| В умовах виробничої діяльності:
|
|
|
| - на підставі аналізу статистичних даних, використовуючи критерії класифікації видів злочинів, оцінювати показники злочинності та встановлювати її взаємозв’язки із суспільними процесами;
| З.17.ЗП.О.01
|
|
| - на підставі статистичних даних, використовуючи критерії класифікації видів злочинів, визначати причини і умови злочинності.
| З.17.ЗП.О.02
|
Забезпечувати необхідний рівень індивідуальної безпеки у разі виникнення типових небезпечних ситуацій
| З.18
| В умовах виробничої або побутової діяльності:
| |
|
| - на підставі аналізу результатів власних спостережень за навколишнім середовищем, використовуючи типові ознаки виникнення небезпек, ідентифікувати джерела і типи небезпек, шкідливі та небезпечні чинники;
| З.18.ПР.О.01
|
|
| - на підставі результатів аналізу характеру діяльності людини та моделей типових небезпечних ситуацій прогнозувати можливість виникнення небезпек, шкідливих та небезпечних чинників;
| З.18.ПР.О.02
|
|
| - використовуючи інформацію про допустимий рівень ризику та типові рекомендації щодо адекватних дій у разі виникнення ознак небезпечної ситуації, зменшувати ризик до допустимих значень.
| З.18.ПП.О.03
|
Забезпечувати дотримання прав і свобод людини
| З.19
| - у межах наданих повноважень планувати заходи із забезпечення громадського порядку на закріпленій території;
| З.19.ПП.Р.01
|
|
| - на підставі аналізу інформації, використовуючи принципи планування, планувати заходи із забезпечення дотримання вимог Декларації про права й свободи людини;
| З.19.ПП.Р.02
|
|
| - згідно з діючим законодавством, на основі аналізу інформації, визначати можливі причини порушень прав і свобод громадян;
| З.19.ПР.О.03
|
|
| - визначати можливі причини порушень правопорядку;
| З.19.ПР.О.04
|
Оптимізація професійної діяльності
| З.20
| - самостійно працювати над підвищенням своєї кваліфікації, вільно орієнтуватися в спеціальній літературі, у тому числі іноземній;
| З.20.ЗР.Н.01
|
|
| - удосконалювати володіння державною мовою в офіційно-діловій сфері;
| З.20.ЗР.Н.02
|
|
| - покращувати навички грамотного письма, засвоювати норми сучасного українського правопису, вивчати особливості офіційно-ділового стилю;
| З.20.ЗР.Н.03
|
|
| - демонструвати обізнаність із різноманітними мовними засобами писемної та усної форм державної мови;
| З.20.ЗР.Н.04
|
|
| - критично аналізувати розподіл власного робочого часу за результатами його інвентаризації та усувати недоліки в організації робочого часу;
| З.20.ЗП.Н.05
|
|
| - покращувати власні знання щодо використання комп'ютерних технологій та техніки;
| З.20.ЗП.Р.06
|
|
| - удосконалити навички професійного ділового усного та писемного спілкування іноземною мовою;
| З.20.ЗП.Р.07
|
|
| - вміло застосовувати в практичній діяльності технічні засоби зв’язку.
| З.20.ЗР.Н.08
|