Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



J Клише для ведения интервью и пресс-конференций

I. How to open

A formal opening Less formal opening
I. Good morning, ladies and gentlemen. I have a great honor today and great privilege to introduce 2. Good afternoon, ladies and gentlemen, and thank you for joining us this afternoon. 3. Good morning. It is a pleasure for me to be back in 4. It is my great pleasure once again to receive 5. Mr. Secretary/President, it’s an honor, in fact, to have you here with us, and I’ll turn the floor over to you. 6. My apologies for being a little later than we had planned. I want to welcome you. We’re very pleased to have you here. We’re honored to have you here. 1. Good afternoon, and thank you all very much for your time. 2. I know how busy Fridays can be, so I’ll just have a few brief remarks at the top here and open it up to your questions. 3. Ladies and gentlemen, we’re going to get started here. Thanks for making yourself available to us and Mr. X. 4. Good morning everybody. I really don’t have any opening remarks. Let’s get right to the issue at hand. 5. Good morning. Ijust want to open up here with several main points. 6. Good morning. I don’t know if I need to start with any preliminaries, so I’ll open it up for questions from the audience.

II. How to start and give the floor

1. I’ll turn it over to 2. Mi: N, sir, the floor is yours. 3. I just want to say a few things and then turn it over to

4. And with that, I’ll turn it over to 5. And with that I will open the floor to questions and comments. 6. I’d like to make a short statement and then answer your questions. 7. And with that, I’ll open up for questions. 8. I think with that introduction, I’d like to open this up for any questions. My colleagues and I will be as open as we possibly can. However, we cannot give you any information concerning...

III. How to ask questions

1. I’m wondering if you can expand a little more about...? 2. Can you give us a sense of ... 3. ‘What’s your sense of the ... ? Can you give us the latest on ... 4. Could you fill us in on the latest on...? 7. Can you paint a picture for us of what...? 8. Can you shed any light on...? 9. Is there a chance you could paint a picture of (what’s happening)? 10. Can you update us on...? 11. Any hot breaking news you can update us on...? 12. Can you bring us up to date on...? 13. May I do a follow-up, please? What’s your best guess about ... 14. Can I follow up on ... 7 What are your thoughts on the fact that...?

IV. How to start answering questions

1. My understanding is that 2. My sense is that 3. My guess is that 4. To my knowledge 5. It is a good question. I am glad you asked me about it.


Читайте також:

  1. III. Организация проведения государственной экспертизы
  2. IV ПОРЯДОК ПРОВЕДЕНИЯ ОПРОБОВАНИЯ ТОРМОЗОВ
  3. Алгоритм проведения
  4. Вопрос 2. Социология девиантного (отклоняющегося) поведения.
  5. ВОПРОС№46:НЭП и его особенности проведения в Б.
  6. Воспроизведения общественного капитала
  7. Глава 1 КРАТКИЕ СВЕДЕНИЯ ИЗ ГЕОЛОГИИ
  8. Глава 2. Психологическая детерминация правомерного поведения
  9. Глава 39. Нарушения поведения и развития в детском и подростковом возрасте
  10. Глава III. КРАТКИЕ СВЕДЕНИЯ ИЗ ИСТОРИИ
  11. Групповое давление —процесс влияния установок, норм, ценностей и поведения членов группы на мнения и поведение индивида.




Переглядів: 568

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
J Названия стран – существтельные и прилагательные | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.