Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Алгоритмічної мови Бейсік

Алгоритмічна мова Бейсік є мовою, найбільше широко використовуваним у системах на міні- і микроевм. Назва мови є абревіатурою від Веgіnnеr's All-purpose Symbolic Instruction Code - мова символічних інструкцій для початківців. Бейсик був розроблений в 1965 р. у Дартмутському коледжі Джоном Кемени й Томасом Куртцем як навчальна мова програмування бейсік є діалоговою мовою й має простий синтаксис, легкий в освоєнні й застосуванні навіть для користувачів-непрограмістів.

Основою будь-якої мови програмування є алфавіт - набір припустимих знаків (літер), які можна використати для запису програм. Ці знаки є на пульті пристрою, за допомогою якого користувач спілкується з обчислювальною машиною.

Алфавіт складається з 26 латинських прописних (заголовних) букв: А, В, З, D, Е, F, G, Н, I, J, ДО, L, M, N, ПРО, Р, Q, R, S, Т, U, V, W, X, Y, Z; 10 арабських цифр: 0, 1,2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, і спеціальних символів - роздільників. Роздільники включають знаки арифметичних операцій, знаки операцій відносини й обмежники.

Арифметичні операції позначаються символами: (+)-додавання; (—)-вирахування; (*)-множення; (/) -розподіл; ( ) — зведення в ступінь.

Знаки операцій відносини мають той же зміст, що й у звичайній алгебрі, але тому що клавіатура деяких зовнішніх пристроїв ЕОМ має обмежений набір символів, окремі символи позначаються сполученням більше простих символів: (=) - дорівнює; (>) - більше; (> = ) -більше або дорівнює; (<) - менше; (< = ) - менше або дорівнює; (< >) - не дорівнює.

Символи (. : ;) служать для запису більше складних конструкцій мови: констант, змінних, функцій, виражень, ключових слів (імен операторів).

Константи

Константа - це величина, що у ході виконання програми має завжди тільки одне значення й не може бути змінена. Числова константа може бути

записана у двох формах: природної й напівлогарифмічної.

У природній формі (або у формі з фіксованою крапкою) число представляється послідовністю десяткових цифр зі знаком плюс або мінус. Знак плюс може бути опущений. Для відділення цілої частини числа від дробової використається не кома, а десяткова крапка. Нуль цілих можна опускати. Наприклад, 192, —12, +3 8, .4172(0,4172), 2.15(2,15), -.5(-0',5).

Наприклад, число —3-10-10 може бути записане у вигляді -ЗІ—10.

Наприклад, запис числа Авогадро

602280000000000000000000 1/моль або заряду електрона

0,000000000000000000160206 Кл

У мові Бейсик їх можна записати у вигляді 6. 228Е23 й 1.6 2 6Е—19.

Змінні

Величини, значення яких можуть змінюватися в процесі виконання програми, називають змінними. Змінна завжди позначається ім'ям або ідентифікатором. При цьому необхідно пам'ятати, що кожному імені в мові усередині машини відповідає цілком певну адресу осередку або ж області пам'яті машини, і зміна значення змінної зводиться до зміни вмісту відповідної області пам'яті. Імена змінних у Бейсіке позначаються або однією латинською буквою, або латинською буквою з наступної за нею цифрою. Наприклад: L, X, Y, Z1, В5, З8, D3. В окремих версіях мови допускається вибір більше довгих імен.

Стандартні функції

При рішенні завдань обчислювального характеру часто доводиться обчислювати значення математичних функцій, таких, як sinx, еx, і т.д. У мові Бейсік ці функції обчислюють за допомогою спеціальних підпрограм або процедур, що включають у бібліотеку транслятора. Такі функції не вимагають додаткового опису в програмі й звуться стандартних функцій. Для позначення стандартних функцій у Бейсіке використають імена, що складаються із трьох латинських букв, за яких треба аргумент у круглих дужках. Аргументом функції може бути довільне арифметичне вираження. Таке позначення зветься покажчика функції.

В еталонному Бейсіке налічується десять стандартних функцій, які наведені в табл. 1.1.

 


Читайте також:

  1. Принципи синтезу алгоритмічної структури системи керування.
  2. Тема: «Основні поняття алгоритмічної мови»




Переглядів: 425

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема: «Основні поняття алгоритмічної мови» | Тема: «Програмування циклічних алгоритмів»

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.