Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Определите характерные особенности психокоррекционного процесса в группе АСПП.

Психокорекції в групі АСПН властива орієнтація на з’ясування гли­бинно-психологічних передумов труднощів спілкування, породжуваних особистісною проблемою. Проблема набуває статусу особистісної, якщо вихідні дані (тобто потрібна інформація для її розв’язання) залишаються невидимими для суб’єкта, тобто ним не усвідомлюються. Тому психокорекційний процес у групі АСПН потребує дослідження несвідомої сфери психіки. АСПН це навчання глибинно-психологічного аналі­зу отримуваного и групі понедінкового матеріалу. Це може бути вер­бальна або невербальна продукція, малюнки чи топологічні моделі. АСГЩ цс передусім навчання, а не тренування, бо в основу отриму­ваних результатів покладено точність психодіагностики та вміння цілісно аналізувати понедінкову продукцію.

Психокорекційний процес АСПН завжди охоплює дослідницький аспект, що грунтується на спільній активності учасника групи і психолога, який веде групу. Цим групова психокорекція відрізняється від тради­ційних методів, що мають за мету донести готові знання, втілити їх у практику, В групі АСПН учасники набувають дослідницьких навичок аналізу моделі спілкування, яке складається спонтанно й невимушено.

Психокорекція в групі не передбачає навчання на абстрактних моде­лях, без співвіднесення їх із досвідом її членів. Воно будується на матеріалі кожного з учасників, породженому в ситуації «тут і тепер». Аналіз попереднього досвіду відбувається шляхом його введення в групу через моделювання. Для цього мінімізується подання сюжету й актуа­лізується спонтанність і свобода поведінки.

Психокорекційний процес у групі АСПН зливається з динамікою розвитку групи й індивідуальним пізнанням несвідомих першопричин особистісних проблем суб’єкта.

На відміну від соціально-перцептивного тренінгу, робота в групі АСПН цілковито зорієнтована на пізнання характеру особистісних проблем членів групи та дослідження життєвих передумов їх форму­вання. Робота з соціально-перцептивними моделями в АСПН підпо­рядковується завданням і конкретним цілям індивідуально-особистіс- ної психокорекції.

Психокорекційні цілі з самого початку визначаються лише в за­гальному вигляді, їх конкретизація відбувається в ході роботи групи.

Психодіагностика в АСПН має процесуальний характер. Вона відпо­відає вимогам багаторівневості та порційності. Завдяки такій психо­діагностиці груповий процес із часом набуває керованого характеру й цілеспрямованості, зорієнтованої на забезпечення індивідуально-непов­торного психокорекційного результату для кожного з учасників на­вчання.

Психодіагностичні прогнози в групі АСПН зумовлюються пізнан­ням неусвідомлюваної логіки поведінки, а не вербально вираженим змістом проблеми; психодіагностика в групі має багаторівневий, по­вздовжній характер і здійснюється в процесі психокорекційної взаємодії психолога з учасниками навчання, що не передбачає врахування яки­хось позагрупових даних — чи то результатів тестового обстеження, чи побутово-службових відомостей про учасника, а ґрунтується на логіці його поведінкового матеріалу. Найкращим є варіант, коли учасники АСПН зустрілися вперше, тобто не були знайомі раніше. Тоді є надія на «стерильність» зворотного зв’язку, на його підпорядкованість групо­вим нормам і цілям, а не на компенсацію попередніх образ. За таких умов підвищується значущість зворотного зв’язку та групових виснов­ків, особливо якщо вони психодіагностично точні.

Розглядаючи специфіку психокорекції в групі АСПН, не можна об­минути таке питання, як роль і значення різноманітних групових прийомів, методів, вправ тощо. В групі АСПН використовуються деякі відомі з літератури вправи, але їх психологічне навантаження в АСПН набуває нового смислу завдяки глибиному характеру аналізу резуль­татів. Повздовжній (цілісний) аналіз поведінкового матеріалу в групі АСПН відкриває можливість виходу на несвідому сферу психіки суб’єк­та, що не є поширеним для тренінгових груп. Важливо й те, що в АСПН постійно відбувається винахід «своїх», групових вправ і прийомів у ситуації «тут і тепер». Велику роль у роботі групи АСПН відіграє психомалюнок. Особливим здобутком є розроблена методика цілісно­го аналізу малюнків у комплексі виконаних тем.

У своїй основі психокорекція в групі зорієнтована на пізнання індиві­дуальної неповторності несвідомого кожного учасника навчання. Логі­ка несвідомого зумовлює когнітивний рівень базових захисних диспо­зицій.

Метод АСПН можна застосовувати для дослідження особливостей «психологічних захистів».

Психокорекція в АСПН є багаторівневою і ґрунтується на механіз­мах позитивної дезінтеграції та вторинної інтеграції на вищому рівні психічного розвитку.


Читайте також:

  1. V. Перепишите следующие предложения, переведите их на русский язык, обращая внимание на особенности перевода причастий.
  2. V. Перепишите следующие предложения; переведите их на русский язык, обращая внимание на особенности перевода причастий.
  3. XIX. ОСОБЕННОСТИ ПРАВОВОГО РЕЖИМА ПРИРОДНЫХ РЕСУРСОВ
  4. В однородном электростатическом поле с напряженностью 200 В/м находится заряд 2 Кл. Определите силу, действующую на этот заряд
  5. ВОЗРАСТНЫЕ И ИНДИВИДУАЛЬНЫЕ ОСОБЕННОСТИ ДЕТЕЙ С ОТКЛОНЕНИЯМИ В РАЗВИТИИ И ПОВЕДЕНИИ
  6. ВОПРОС№46:НЭП и его особенности проведения в Б.
  7. Глава 17. Особенности назначения и исполнения уголовных наказаний в отношении женщин
  8. ГЛАВА 2. СОДЕРЖАНИЕ ИННОВАЦИОННОГО ПРОЦЕССА
  9. Глава 3. Особенности капиталистического развития в странах США и Западной Европы в 1970-1990-х гг.
  10. Глава 3. Участники гражданского процесса
  11. Глава 43. ОСОБЕННОСТИ РЕГУЛИРОВАНИЯ ТРУДА
  12. Глава 5. Особенности создания, лицензирования и прекращения деятельности страховой организации




Переглядів: 677

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Свитч так же предоставляется клиенту за 1400 рублей. | Characteristic of the discipline

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.