МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема №17«Економічні аспекти глобальних проблем та їх вплив на економічний розвиток України». Мета заняття: визначити сутність глобальних проблем, причини їх виникнення, класифікацію та шляхи вирішення, з’ясувати головні фактори глобалізації та необхідність міжнародного співробітництва у розв’язанні глобальних проблем та розвитку світового господарства.
План заняття
1. Природа, причини і наслідки утворення глобальних економічних проблем: • глобалізація економічної діяльності людства наприкінці XX ст., її причини, рушійні сили, наслідки; • глобальні проблеми і глобалізація економіки — підґрунтя змін у взаємозалежності між теорією і практикою, змін сталих уявлень і теорій. 2. Глобальні проблеми, їх сутність, види, сфери дії, динаміка, характер формування і тенденції розвитку: • глобальні проблеми як теоретичне поняття; особливості формування і пізнання; • види, класифікація глобальних проблем, глобальні економічні проблеми, сфери дії; • характер і тенденції розвитку глобальних проблем та глобальних економічних проблем. 3. Глобальні проблеми і зміни філософії економічного мислення суб'єктів економічної діяльності: • теоретико-методологічні принципи усвідомлення, дослідження та забезпечення безпеки вирішення глобальних проблем і запобігання їм на національному і міжнародному рівнях; • роль економічної і загальної культури, економічної науки у вирішенні глобальних проблем та запобіганні ним; • стан та перспективи розвитку економіки України у контексті економічної глобалізації.
Питання для обговорення
1. Назвіть чинники, що породжують глобальні проблеми. 2. Якою є роль нового політичного та економічного мислення для упередження і вирішення глобальних проблем? 3. У чому зміст концепції «роззброєння заради розвитку»? 4. Яке значення має конверсія воєнного виробництва для розв’язання глобальних проблем? 5. Чи здатне людство здійснити повне роззброєння у ХХІ ст.? 6. Яку роль розвиток міжнародного співробітництва відіграє у вирішенні глобальних проблем? Тести
1. В якому з положень неправильно названі глобальні проблеми людства: а) відвернення світової ядерної війни і забезпечення стабільного миру; б) поглиблення екологічної кризи й погіршення охорони довкілля; в) ліквідація відсталості країн, що розвиваються; г) прискорення темпів економічного розвитку? 2. Зазначте найзагальніші причини загострення глобальних проблем з погляду принципу суперечності: а) специфіка розвитку продуктивних сил і техніко-економічних відносин; б) особливості розвитку продуктивних сил і відносин власності; в) особливості розвитку техніки і природні кліматичні умови. 3. Які форми власності спричинили поглиблення глобальних проблем людства: а) розвиток акціонерної власності; б) розвиток приватнокапіталістичної власності; в) тотальне одержавлення власності? 4. Що є основним джерелом забруднення довкілля: а) викиди теплових електростанцій; б) вихлопні гази автомобілів; в) низький рівень упровадження екологічно чистих технологій? 5. За якими законами розвивається економіка глобальних проблем: а) за законами, що діють у межах окремих національних країн, але мають інтернаціональні форми свого вияву (закон народонаселення, закон нерівномірності економічного розвитку тощо); б) за законами, що діють у межах світового господарства (закон інтернаціоналізації виробництва тощо); в) за всезагальними економічними законами? 6. Критерії за якими проблеми відносять до глобальних: а) їх вплив на політичний, соціальний та економічний розвиток України має визначальний характер; б) вони мають загальносвітовий характер, тобто стосуються інтересів всіх або значної групи держав; в) нерозв’язання яких викликає загрозу людству, регрес в умовах життя людей, у розвитку продуктових сил; г) вони вимагають невідкладених скоординованих дій світового співробітництва; д) вони потребують поглиблення міжнародного світового співробітництва. 7. Причинами загострення сучасних глобальних проблем є ( відповідей декілька): а) швидке зростання народонаселення на Землі; б) нерівномірне розміщення населення і енергетичних ресурсів на планеті; в) низький рівень впровадження ресурсо- та енергозберігаючих, екологічно чистих технологій; г) швидка урбанізація населення; д) варварське ставлення людини до природи. 8. Основними шляхами розв’язання глобальних проблем є: а) делімитаризація економіки і конверсія; б) встановлення державної (всенародної) власності на природні ресурси; в) використання відновлюваних видів енергії; г) впровадження екологічно безпечних технологій; д) розробка і реалізація колективної програми: економічної, екологічної і воєнно-політичної безпеки людства.
|
||||||||
|