Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



WORD FILE

Unit 2 Module 2
industrialized republic to inhabit tribe troop to populate age/century ancient collapse to cease one’s existence to conquer conqueror conquest to number … people to be established on the territory of … to sign (agreements) to be situated = to be located plain to cover the territory of … sq.km. to stretch for … km from… to… moderate-continental settlement total population peculiarity to reflect nationality religion: moslem/ christian (orthodox) multinational civilization to be home to smb to elect smb for the term of … years party   unicameral/bicameral representative (n, a) deputy to be divided into regions giant (a) to meet standards to export/to import to produce = to manufacture enterprise budget-forming enterprise to work under any conditions leading agglomeration CIS countries to exist joint-stock company rural agriculture; agricultural to employ economically-active population main = major to cover the needs hectare sowing area per capita foreign trade turnover to expand to exist to extract to exceed to cultivate to be equal to industries = branches of industry oil production   oil-extracting petrochemistry aircraft industry mechanical engineering/engineering/ machine-building automobile industry/ motor-car industry instrument-making machine-tool industry chemical industry light industry power engineering manufacturing/processing mining items of produce oil/crude oil/petrochemical items polyethylene aircraft engines (for civil planes, bombers and helicopters) heavy-duty trucks/large-capacity lorries compressors optical devices automobile tyres (AmE tires) spare parts grain crops (wheat, rye, barley, oats and buckwheat) fodder crops cattle-breeding basic food stuffs/staples (meat, potatoes, milk, eggs)  




Переглядів: 476

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
WRITING: MAKING UP AN ITINERARY | Module 3 Kazan

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.