Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



АТС АТС

АVС

АТС,АVС

МС

АТС

 

 

В

 

 
 


Q

Ринкова пропозиція (пропозиція галузі) відбиває сукупну пропозицію усіх фірм. Крива утворюється в результаті додавання МС фірм при певному рівні ціни, що вище АVС цих фірм.

P

MC1 MC2 MC3 S

 

 

Q

3 виходом на ринок великої кількості фірм ціни на фактори виробництва зростають, рівень витрат підприємства збільшується, АVС зростають, випуск продукції) зменшується, пропозиція на ринку падає. Фірми з найбільш високим рівнем витрат залишать галузь.

Детермінанти ринкової пропозиції:

- кількість фірм у галузі;

- середній розмір фірми в галузі;

- ціна змінних ресурсів, використовуваних фірмами;

- технологія.

 

6. Рівновага га ринку досконалої конкуренції у довгостроковому періоді. Умови довгострокової рівноваги.

Довгостроковий період дозволяє конкурентним фірмам вносити певні зміни, які неможливо здійснити в короткому періоді. В довгостроковому періоді фірми, які працюють у галузі, можуть скоротити або розширити свої виробничі потужності. Крім того, число фірм у галузі може збільшуватись або зменшуватись залежно від того, вступають нові фірми у галузь чи залишають її наявні фірми. Ці довгострокові зміни впливають на визначення фірмою ціни та обсягу виробництва продукції, а також на формування конкурентної рівноваги в довгостроковому періоді.

У довгостроковому період фірма може змінити масштаб виробництва, а отже може максимізувати свій прибуток (мінімізувати збитки) використовуючи ефект масштабу. Отже зміна ринкової кон’юнктури у довгостроковому періоді ставить перед фірмою питання:

- чи варто змінити масштаби виробництва?

- як змінити масштаб виробництва, щоб максимально використати ефект масштабу?

У випадку зростаючої продуктивності середні загальні витрати зменшуються (перехід від АТС1 до АТС2). При спадній продуктивності - зростають (перехід від АТС3 до АТС4).

 
 


АТС

АТС1 АТС4

 

АТС2 АТС3

LАТС

 

 

Q

 

З'єднавши точки мінімуму АТС1, АТС2, АТС3,..., АТСN, одержимо середні сукупні витрати в довгостроковому періоді LАТС. Якщо має місце позитивний ефект масштабу, то крива довгострокових середніх витрат має значний від’ємний нахил; якщо має місце постійна віддача від зростання масштабу, то вона горизонтальна; нарешті, у випадку збільшення витрат від зростання масштабів виробництва крива спрямовується вгору. У різних галузях це відбувається по-різному.

 

 
 


 

 

LATC

LATC

 

Q Q




Переглядів: 468

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
АТС АVС | Тема 33.(8) Монопольний ринок

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.