МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Unit VII.Propaganda and Politics
Task1:
Do you think that propaganda is an essential component of politics? Prove your point of view.
How do you understand the phrases: communistic propaganda, imperialistic propaganda, nationalistic propaganda, etc.?
Task2:
Read these joke-definitions. Tell if they reflect the true ideology.
Have
Mayflower Politics for Beginners.
Socialism: You have two cows-you give one to your neighbor. Communism: You have two cows- the government takes them both and gives you the milk. Fascism: You have two cows-the government takes them both and sells you the milk. Nazism: You have two cows-the government takes them both and shoots you. Capitalism: You have two cows-you sell one and you buy a bull. Trade Unionism: You have two cows- they take them from you, shoot one, milk the other and throw away the milk. Moral: Don’t have anything to do with two cows. They only bring you trouble.
Task 3:
Read the text “Propaganda. How not to Be Bamboozled” and do the tasks that follow.
Propaganda. How not to Be Bamboozled.
Propaganda. If an opinion poll were taken tomorrow, we can be sure that nearly everyone would be against it because it sounds so bad. When we say “Oh, that’s just propaganda,”it means, to most people, “That’s a pack of lies.” But really, propaganda is simply a means of persuasion and so it can be put to work for good causes as well as bad – to persuade people to give to charity, for example, or to love their neighbors, or to stop polluting the environment. For good or evil, propaganda pervades our daily lives, helping to shape our attitudes on a thousand subjects. Propaganda probably determines the brand of toothpaste you use, the movies you see, the candidates you elect when you get to the polls. Propaganda works by tricking us, by momentarily distracting the eye while the rabbit pops out from beneath the cloth propaganda works best with an uncritical audience, Joseph Goebbels, propaganda minister in Nazi Germany, once defined his work as “the conquest of the masses.” The masses would not have been conquered, however, they had known how to challenge and to question, how to make distinctions between propaganda and reasonable argument. People are bamboozled mainly because they don’t recognize propaganda when they see it. They need to be informed about various devices that can be used to mislead and deceive-about the propagandist’s overflowing bag of tricks. The following, then, are some common pitfalls for the unwary.
|
||||||||
|