Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Unit XI.

Body Language in Politics

 

Task1:

Think and say how important gestures, manners and body language in general are for creating an image of a person.

 

Task2:

 

Ask your classmates to show some gestures so that the rest of the class guess their meanings.

 

Task 3:

 

To what extend gestures and manners culturally determined? Can you think of examples?

 

Task4:

 

Imitate the following actions; learn the vocabulary you do not know.

 

1. Lick your lips

2. Smile

3. Grin

4. Stare at the classmates

5. Peer at them

6. Frown

7. Scowl

8. Wink at a classmate

9. Pout

10. Raise your eyebrows.

11. Point at a classmate.

12. Shrug your shoulders.

13. Make a face.

14. Nod.

15. Stake your head.

16. Blow smb. a kiss.

17. Sneer

18. Beckon to smb.

19. Poke your tongue out at smb.

20. Scratch your head.

21. Wave goodbye.

 

Task5:

 

Check that you know the meaning of each of the verbs below. They all describe different way of looking. Then choose the appropriate verb to complete each sentence.

 

Glanced gazed peered peeped stared

 

1. He……intently at the piece of paper in front of him, wringing his hands in despair.

2. He stretched to his full height and….over the wall to see what Lady Thackeray-Smyth’s daughter was doing.

3. We…..through the fog, blinking, trying to catch a glimpse of a moving light…

4. She stopped fidgeting and fiddling with her dresses. She just sat, absolutely still, and….out of the window, miles away, just occasionally pursing her lips, and then biting them hard.

5. The referee….at his watch again, made a sign to the linesman, and then blew the final whistle.

 

Task 6:

 

The verbs below are in the wrong order. Decide which to use to complete each of the sentences 1-6.

 

Shook hands with sat cuddling squeezed embraced hugged kissed

 

1. The freed hostages………their family and friends.

2. The US President………the Prime Minister.

3. I……my mother – in – law on the cheek.

4. Charles……her hand reassuringly as they stepped forward together to the altar.

5. The Pope…..at the President.

6. Jack and Jill…..each other to keep warm.

 

Task7:

 

Read the text “Body Language in American Politics”. Prepare to do the tasks that follow.

 

 




Переглядів: 779

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Language and Nationality | Body Language in American Politics

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.