МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
D) comfortable or convenient1. I like to sleep on a camp-bed, I find it very .... 2. I believe Friday the only ... day for our meeting, we have only four lectures on that day. 3. Though the flat was rather .... warm, light and cosy, it was not... for our work as it was rather small. 4. These shoes are very... for wear in wet weather as they have rubber soles. e) join or unite: 1. The two streams ... at the foot of the mountain. 2. ... we stand, divided we fall. 3. One by one the children ... in the game. 4. The partisans’ detachment... the regular army and the enemy lost the battle against their ... forces. 5. All peace-loving people should ... in their straggle against a new war. 6. Won't you... me in a walk? ХIII. Paraphrase the following: 1. It is of no importance. 2. Rivers flow into the sea. 3. You can't rely on him. 4. Make yourself at home5. French is unlike Englishin having far more verbal inflexions. 6. He seems to beill. 7. Connect these points with a line. 8. This street stretches east and west. 9. He refused to live at the expenseof his parents. 10. I disagree with you. 11. I'll drivethe car into the garage. 12. Will you come withus? 13. I met him by chancein London last week. 14. Listen to me, Tom! 15. This tool is easy to use. 16. These are not the samepeople with the same name. 17. Why is Jane silent? XIV. Translate these sentences intoRussian. Write your own sentences with the new words and phrases: 1. He looked about the room and caught sight of the case containing the jewels which had been carelessly left openon the table. 2. The difference was curious between her intense expectation of the previous day and her present indifference. 3. United we stand, divided we fall. 4. My father reminded me that I was entirely dependent upon him. 5. The many men he ran across, belonging to a different world, had filled him perhaps with admiration and envy. 6. I'm always doing things on the spur of the moment — to my own inconvenience and other people's. 7. It made him uncomfortable to alter his plans and think out something new. 8. He was angry with Norah because she had not let the matter rest. XV. Retell the text: a) in indirect speech; b) as if you were Anne. XVI. Write: a) a letter from Anne to a friend of hers about her first experience at school, b) an answer of a friend of Anne's to this letter. XVII. Make up dialogues based upon the text between: a) Anne and a friend of hers, a young teacher discussing their first lessons; b) Anne and Miss Enderby discussing the problem of discipline in class; c) Anne and her college teacher discussing situations like that described in the text. XVIII. Miss Barrett, a young teacher from Bel Kaufman's 'Up the Down Staircase', once "had an epidemic of unprepared students". Study the reasons they gave for neglecting todo their homework. What other reasons could they have given? Elect one student to play the part of the teacher who should respond in each case. Role-play the whole situation.
|
||||||||
|