Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ESSENTIAL VOCABULARY (I)

Words

blank adj, n excite υ item n

bore υ, n excitement n plain adj

boring adj exciting adj point υ

boredom n excited pp prompt υ

bright adj excitedly adv 'record n

bright(ly) adv experience n re'cord υ

brighten υ freshman n recorder n

brightness n ignorance n sophomore n

confess υ ignorant adj

Word Combinations

the trouble with ... is that... next to

at times to point out smth. (that)

to keep still every other (sentence, day, etc.)

you wouldn't believe what (how)... to be much obliged to smb., for smth.

to be a surprise to smb. to be bored (to death)

to enlarge one's vocabulary to cause excitement

EXERCISES

I. Read the text and do the following (A. Grammar, B. Word usage):

A. 1. Search the text for passive voice constructions and classify them according to tense groups. 2. Compare the "if-clauses" used in the text and explain their meaning. 3. Identify the function of the -ing- forms used in the text. 4. Select examples to illustrate the compound predicate. 5. Explain why there is no article in with college, from vacation, in class.

B. 1. Explain the difference between the following words used in the text: dictionary vocabulary, giggle laugh, toss throw, pair couple. 2. Search the text for the verb get, translate the sentences. 3. What is the most favourite word in Judy's vocabulary? Would you recommend your pupils to use it?

II. Choose two or three paragraphs from the text of Unit Five for translation. Reason your choice and discuss possible variants of the translation.

III. Answer the following questions:

1. What did Judy mean by classes and campus? 2. Why did Judy mention ice-cream and соrn-meal mush in her letter? 3. What did Judy think was the trouble with college? 4. What joke had gone all over college? 5. Why did Judy keep still when the girls spoke about things she didn't know? 6. Why didn't Judy study at night, no matter how many written reviews were coming in the morning? 7. In what way did Judy want to catch up with the group? 8. What did Judy mean by saying that she was at least honest? 9. What did Judy mean by saying writing this letter off and on for two days? 10. Where had Judy studied before college? 11. Why did Judy feel embarrassed at times? 12. What did Judy mean by blank years and abyss of ignorance? 13. What shows that the text was written by an American writer?


Читайте також:

  1. A. Mind the vocabulary that you will here in the conversation.
  2. Active Vocabulary
  3. Active Vocabulary
  4. Active Vocabulary
  5. ACTIVE VOCABULARY
  6. ACTIVE VOCABULARY
  7. ACTIVE VOCABULARY
  8. ACTIVE VOCABULARY
  9. Active Vocabulary
  10. ACTIVE VOCABULARY
  11. ACTIVE VOCABULARY
  12. Active Vocabulary




Переглядів: 711

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
VI. Search the books you read for sentences with these patterns (1-4) to add up to your student's workbook; practise the best examples in class. | IV. Write an outline of die letter. (Differentiate between significant and insignificant events described in the letter. Leave out the insignificant ones.)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.