МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
TEXT B. AT THE BOX-OFFICE— I want four seats for Sunday, please. — Matinee or evening performance? — Evening, please. — Well, you can have very good seats in the stalls. Row F. — Oh, no! It's near the orchestra-pit. My wife can't stand loud music. — Then I could find you some seats in the pit. — I'm afraid that won't do either. My father-in-law is terribly short-sighted. He wouldn't see much from the pit, would he? — Hm... Perhaps, you'd care to take a box? — Certainly not! It's too expensive. I can't afford it. — Dress-circle then? — I don't like to sit in the dress-circle. — I'm afraid the only thing that remains is the gallery. — How can you suggest such a thing! My mother-in-law is a stout woman with a weak heart. We couldn't dream of letting her walk up four flights of stairs, could we? — I find, sir, that there isn't a single seat in the house[80] that would suit you. — There isn't, is there? Well, I think we'd much better go to the movies. As for me, I don't care much for this theatre-going business. Good day! TEXT С. PANTOMIMES Sally: Tony, there's an advertisement in the local paper saying that the theatre in the High Street is putting on[81] "Cinderella". I haven't seen a pantomime for years and years. Do you fancy going? Tony: Yeh, that sounds good. I don't think I've seen one since I was about fourteen — except for one on ice when I was crazy about skating, and that's not quite the same thing, is it? Sally: No. Ice shows don't have all the wonderful traditional scenery and that gorgeous theatre atmosphere. Tony: Pantomimes are awfully old, if you think about it, aren't they? I mean with a girl playing the part of the principal boy, all dressed up in tights and tunic ... Sally: Mm, and the dame parts taken by men. I've never seen "Cinderella". I suppose the stepmother and the ugly sisters are the men's parts in that. Tony: Aladdin used to be my favourite, when a comedian played the Widow Twankey. And when Aladdin rubbed the magic lamp an enormous genie appeared ... Sally: And the audience booing the wicked uncle, and joining in the singing of the popular songs they always manage to get into the play somehow. Tony: Yes! I wonder how on earth they manage to fit today's pop songs into pantomime stories? Sally: Well, why don't we get tickets and find out? Tony: Yes, OK. Come on, then. ESSENTIAL VOCABULARY (II) Words act υ gallery n properties acting n interval n (props) n balcony n lighting n repertoire n box n matinee n row n cast n orchestra-pit n stage-manager n company n pit n stalls n costumes n produce υ (theatre-) house n director n producer n treatment n dress-circle n production n
|
||||||||
|