МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
V. Slides, Pictures, FilmsI'll finish the class by showing you a film (some slides). Put the screen up (pull down the screen). Draw the curtains (close the blinds). Lights out, please. Switch on the projector. Who would like to work (operate) the projector today ? Turn the lights on again (put the lights back on). Next picture, please/change the picture. It's a bit out of focus. I'm afraid this one is upside down. What is happening in this picture? What can you see in the foreground (background, centre, right-hand corner, the top left-hand corner, at the bottom) of the picture? I'll let this photograph go round. Have a look and then pass it on. Pass this picture round. Come out and point to London on the map. VI. Textbook Activity Collect in the papers (sheets, texts, word lists, handouts, tests), please. Fetch the dictionaries from the teacher's room (staff-room). You will have to share (your book) with Nick. Take out your books and open them at page 27 (Unit 2). You'll find the exercise on page 38. Let's move on to the next page. Refer back to the grammar notes on page 25. All books closed, please (shut your books). The picture at the top (bottom) of the page (at the very top). (The) tenth line from the top (bottom) = (down/up). (The) last but one line (word) in paragraph two. If there are any words you don't know, please ask. Read one sentence each. Ann, you read the part of Mrs. White this time. Now let's act out this dialogue. Try and act like a teacher (a dentist, etc.). The rest of you are the audience. Give a synonym for 'rushed'. (What is a synonym for 'huge'?) Try to put it in other words. (That was almost right) — just one little slip. There was a small (slight) mistake (error) in what you said. VII. Class Control Could I have your attention, please? Look this way. / Look up for a moment. Be quiet! Everyone listen. Don't all shout. / Don't talk at once. Get on with your work quietly. Stop fidgeting. / Don't keep turning round. Sit up (straight). Work in twos (pairs). I want you to form groups. Three pupils in each group. I want you to do some play reading in groups. Work on your own. / Work by yourselves. Look! I've just about had enough from you. Don't you talk, you two girls. Don't sit there day-dreaming, Maria. Читайте також:
|
||||||||
|