Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Doctor's Orders

Servant: Sir, wake up, wake up!

Master: What is the matter?

Servant: It's time to take your sleeping tablets.

Mrs. Brown: Don't you think, doctor, you've rather overcharged for attending Jimmy when he had the measles?

Doctor: You must remember, Mrs. Brown, that includes twenty-two visits.

Mrs. Brown: Yes, but you forget he infected the whole school!

SECTION THREE. Intonation Pattern X
(LOW PRE-HEAD+) RISING HEAD + HIGH FALL (+ TAIL)

Model: I wonder when Alice's train is due.
— ä Look it 'up in the `time-,table.

The syllables of the Rising Head preceding the High Fall gradually carry the pitch up.

Stress-and-tone mark in the text:

The first stressed syllable: │ä│

This intonation pattern is used:

1. In statements, conveying personal concern, involvement, disgruntled protest.

е.g. Haven't you brought the carp? — You ädidn't ask me ,to.

2. In questions:

a) In special questions sounding unpleasantly surprised or displeased, protesting.

е.g. Send them at once. — äWhere to?

b) In general questions, protesting, sometimes impatient.

е.g. Thursday's a hopeless day for me. — äCan't we 'make it a `Friday, ,then?

3. In imperatives, lively, with a note of critical surprise.

е.g. What shall I do? — äTry it a`gain.

4. In exclamations, conveying affronted surprise, protesting.

е.g. John's coming. — What an exätraordinary `thing.




Переглядів: 783

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
The Doctor's Advice | EXERCISES

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.