Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



LINGUISTIC SIGN IN THE MMT

In addition to the two well-known components of a sign, in the Meaning Û Text Theory yet another, a third component of a sign, is considered essential: a record about its ability or inability to combine with other specific signs. This additional component is called syntactics of the linguistic sign. For example, the ending morph ‑ar for Spanish infinitives has the same signified as -er and -ir. However, only one of them can be used in the wordform hablar, due to the syntactics of these three endings, as well as to the syntactics of the stem habl-. We can imagine a linguistic sign as it is shown on Figure IV.15.

Thus, syntactics of linguistic signs helps to choose one correct sign from a set of synonymous signs, to be used in a specific context. For example, we choose the ending -ar for the stem habl- since it does accept just it. Beyond that, syntactics of linguistic signs helps us to disambiguate the signs, i.e., to decide which of the homonymous signs is used in a specific context.

For the extralinguistic example given above, the classroom is the context, in which we interpret the raising of one’s hand as the intention to say something rather than to call a taxi.

Similarly, the presence of the Spanish stem salt- is sufficient to interpret the -as ending as present tense, second person, singular in saltas, rather than feminine, plural as in the presence of the stem roj‑: rojas.


Читайте також:

  1. American Descriptive Linguistics
  2. BASIC LINGUISTIC NOTIONS.
  3. CLASSIFICATION OF APPLIED LINGUISTIC SYSTEMS
  4. DO WE REALLY NEED LINGUISTIC MODELS?
  5. Economic and Political Unification. Conditions for Linguistic Unity
  6. Effect of the Norman Conquest on the Linguistic Situation
  7. History of language and linguistic typology: the typological status of Old English vs Modern English. The significance of syntax in the course of the history of English
  8. Language and extralinguistic world
  9. LECTURE 1. Contrastive Stylistic as a Linguistic Discipline
  10. LIMITED SCOPE OF THE MODERN LINGUISTIC THEORIES
  11. LINGUISTIC RESEARCH AFTER CHOMSKY: CONSTRAINTS
  12. LINGUISTIC SIGN IN HPSG




Переглядів: 421

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
TWO SIDES OF A SIGN | LINGUISTIC SIGN IN HPSG

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.3 сек.