Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Донецьк, 2013

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ДЕРЖАВНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

ДОНЕЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ФАКУЛЬТЕТ КОМП’ЮТЕРНИХ НАУК І ТЕХНОЛОГІЙ

КАФЕДРА ФІЛОСОФІЇ

 

 

КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ

нормативної навчальної дисципліни

циклу гуманітарної підготовки

ФІЛОСОФІЯ

для студентів

усіх галузей знань, напрямів підготовки

і спеціальностей

очної і заочної форм навчання

 

 

Донецьк, 2013


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ДЕРЖАВНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

ДОНЕЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ФАКУЛЬТЕТ КОМП’ЮТЕРНИХ НАУК І ТЕХНОЛОГІЙ

КАФЕДРА ФІЛОСОФІЇ

 

КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ

нормативної навчальної дисципліни

циклу гуманітарної підготовки

ФІЛОСОФІЯ

для студентів

усіх галузей знань і напрямів підготовки

очної і заочної форм навчання

Розглянуто

на засіданні кафедри

«Філософія»

Протокол №___ від «___» «____________» 20__ р.

 

 

Затверджено

на засіданні

Навчально-видавничої

ради ДонНТУ

Протокол №___ від «___» «____________» 20__ р.

 

Донецьк, 2013

 
 

УДК 1(072)

 

 


Конспект лекцій з нормативної навчальної дисципліни циклу гуманітарної підготовки «Філософія» розроблено для студентів усіх галузей знань і напрямів підготовки очної і заочної форм навчання / Укладачі: Л. О. Алексєєва, Д. Є. Муза, В. І. Пашков та ін. – Донецьк : ДонНТУ, 2013. – 143 с.

 

У Конспекті лекцій представлений матеріал нормативного навчального курсу «Філософія», що читається студентам у Донецькому національному технічному університеті. Конспект укладений відповідно до навчальної програми і містить теми, що орієнтують студентів на сучасне розуміння філософських проблем з урахуванням профілю технічного вузу.

Конспект розрахований на студентів, які вивчають філософію окремою дисципліною, а також у рамках модульних курсів «Філософія (філософія, релігієзнавство, логіка)», «Філософія (філософія, релігієзнавство, логіка, етика, естетика)».

Конспект лекцій укладений відповідно до вимог освітньо-професійної програми.

 

Укладачі:

Л. О. Алексєєва, к.філос.н., доцент

Д. Є. Муза, д.філос.н., професор

В. І. Пашков, к.філос.н., доцент

Рецензенти:

Г. В. Гребеньков, д.філос.н., професор

(Донецький юридичний інститут МВС України)

С. В. Дрожжина, д.філос.н., професор

(Донецький національній університет економіки і торгівлі

ім. М. Туган-Барановського)

 

  ЗМІСТ  
  ВСТУП ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Тема І Філософія, її предмет і роль у суспільстві
  1. Світогляд, його сутність і структура. Історичні типи світогляду  
  2. Специфіка філософського знання. Предмет, основні проблеми і структура філософії  
  3. Функції філософії, її роль у формуванні світоглядної культури особистості  
Тема ІІ Виникнення і основні етапи розвитку філософії
  1. Ґенеза філософії. Філософія Стародавнього світу
  2. Філософські ідеї Середніх віків і епохи Відродження
  3. Новоєвропейська філософія
  4. Основні напрямки і тенденції розвитку сучасної філософії
  5. Російська філософія ХІХ – першої половини ХХ століття
Тема ІІІ Розвиток філософської думки в Україні
  1. Світогляд Київської Русі. Докласичний період української філософії  
  2. Класичний період розвитку української філософії. Києво-Могилянська Академія. Г.С.Сковорода  
  3. Розвиток філософської думки в Україні в ХІХ – ХХ століттях  
Тема IV Філософія буття
  1. Поняття буття. Становлення проблеми буття в історії філософії  
  2. Філософське розуміння структури буття
  3. Проблема субстанції. Матерія і дух, їх атрибутивні характеристики. Проблема єдності світу  
Тема V Діалектика як теорія розвитку
  1. Історичні форми і види діалектики
  2. Поняття зв'язку і розвитку. Принципи і закони діалектики
  3. Категорії діалектики
  4. Діалектика як метод. Альтернативи діалектики
Тема VI Філософія суспільства
  1. Суспільство як проблема філософії. Основні філософські концепції суспільного життя  
  2. Поняття суспільних відносин, їх сутність і структура
  3. Суспільне виробництво. Матеріальне і духовне виробництво. Спосіб виробництва  
Тема VII Філософія історії
  1. Філософське розуміння історії
  2. Поняття суб'єкта історичного процесу
  3. Проблема єдності і багатоманіття всесвітньої історії
  4. Спрямованість історії. Проблема прогресу і його критерії
  5. Історіософія про сенс історичного процесу. «Кінець історії»
ТемаVIII Філософське розуміння свідомості
  1. Поняття і структура свідомості
  2. Походження і сутність свідомості
  3. Свідомість і мова. Проблема штучного інтелекту
Тема IX Суспільна свідомість і її структура
  1. Суспільне буття і суспільна свідомість. Закономірності розвитку суспільної свідомості  
  2. Структура суспільної свідомості, її основні елементи. Суспільна й індивідуальна свідомість  
  3. Основні форми суспільної свідомості
Тема X Пізнання. Наукове пізнання
  1. Пізнання як філософська проблема
  2. Діалектика процесу пізнання. Практика і її роль у пізнанні
  3. Вчення про істину. Проблема критерію істини
  4. Поняття науки. Форми і методи наукового пізнання
Тема XI Філософія людини
  1. Специфіка філософського розуміння людини. Проблема сутності людини в історії філософії  
  2. Єдність природного, соціального і духовного в людині. Проблема антропосоціоґенезу  
  3. Поняття «індивід», «особистість», «індивідуальність». Особистість і суспільство  
  4. Проблема сенсу життя в духовному досвіді людства
Тема XII Глобальні проблеми і перспективи сучасної цивілізації
  1. Поняття глобальних проблем, їх класифікація і динаміка
  2. Передумови і шляхи вирішення глобальних проблем. Необхідність єдиної планетарної свідомості  
  3. Людство в пошуках алгоритму діалогу і згоди
  4. Майбутнє як філософська проблема. Сучасна футурологія про моделі майбутнього ЛІТЕРАТУРА    

 


ВСТУП

Навчальна дисципліна «Філософія» у технічному університеті є найважливішим компонентом формування світоглядної, методологічної і загальної культури майбутніх фахівців. Знайомство з темами історико-філософського вступу і систематичного курсу дозволить студентам отримати уявлення про багатовікову драму становлення філософських ідей і вчень, їх багатий інтелектуальний і моральний зміст, основні інтенції сучасних філософських шукань.

У структурному відношенні теми посібника відповідають навчальній програмі навчального курсу, підготовленого й апробованого протягом останніх років кафедрою філософії Донецького національного технічного університету. При написанні посібника авторський колектив виходив з необхідності, з одного боку, врахувати специфіку і профіль вузу, а з іншого – посилити гуманістичну складову професійної підготовки.

Оскільки філософія – знання, що ціннісно орієнтує, то автори виражають надію, що знайомство і повноцінне засвоєння цього знання допоможе студентам вибудувати адекватне світовідношення, знайти своє місце в житті, осмислити власне людське призначення, послужить теоретичним стимулом для пошуку відповідей на комплекс смисложиттєвих питань.

 

Авторський колектив:

Тема I – к.філос.н., доц. О. І. Блащишин; тема II – ст. викл. О. М. Іщенко; тема III – к.філос.н. Т. Б. Нечепоренко; тема IV – к.філос.н., доц. Л. О. Алексєєва, д.філос.н., проф. Д. Є. Муза; тема V – к.філос.н., доц. М. В. Фоменко; тема VI – к.філос.н., доц. В. І. Пашков; тема VII – д.філос.н., проф. Д. Є. Муза; тема VIII – к.філос.н., доц. Л. О. Алексєєва; тема IX – к.філос.н., доц. Л. О. Алексєєва, ст. викл. І. М. Тоцький, асист. А. С. Федосов; тема X– д.філос.н., проф. Д. Є. Муза; тема XI – к.філос. н., доц. Т. Б. Нечепоренко; тема XII – д.філос.н., проф. Д. Є. Муза, ст. викл. В. К. Трофімюк.





Переглядів: 382

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Процессы контроля | ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.