МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
УнівермагиОсновним видом підприємств роздрібної торгівлі є магазини. Вони розміщаються на вулицях, магістралях і площах, поблизу зупинок суспільного транспорту й на основних пішохідних шляхах населення. Тема 10 „Будинки і комплекси торгово-побутового обслуговування Лекція №12 Синагоги Синагога - іудейська молитовня, у якій також проходять релігійні дискусії. Синагоги діляться на 4 основних типи: центральну (хоральну) синагогу з розвиненим складом приміщень, меморіальну синагогу, синагогу й молитовню. Центральна (хоральна) синагога розміщається в центральній частині міста й має місткість 500, 300 і 150 чоловік. Меморіальна синагога розміщається в меморіальних центрах і зонах і має місткість 300, 200 і 100 чоловік. Синагога розташовується в житловому районі, мікрорайоні або кварталі й має місткість 200, 100 і 75 чоловік. Молитовня розташовується в житловому районі, мікрорайоні або кварталі й має місткість 75 і 50 чоловік. При плануванні синагоги враховуються такі особливості: - головний вхід у синагогу, як правило, розташовується із заходу; - до входу в синагогу примикає двір - місце зустрічі й спілкування членів іудейської громади, а також проведення святкових ритуалів; - ділянка, призначена для стоянок автотранспорту. Традиційно синагога являє собою прямокутник в плані з центральним молитовним залом, з амвоном (бімою) і вівтарем – Ковчегом завіту (Арон Кадеш), орієнтованими до Єрусалиму. Молитовний зал часто ділиться на 2, 3 або 5 нефів. Основою архітектурно-планувальною організацією молитовного залу є його центричність, що підкреслюється віссю « схід-захід». По центру західної стіни влаштовується притвор, напроти нього на східній стіні - ніша для розміщення Ковчега завіту. На осі «схід-захід» у центральній частині молитовного залу розміщається Біма - місце для виконання культових обрядів, читання Тори, а також для проповідей. Ковчег завіту (Арон Кадеш) в іудаїзмі - вівтарна шафа для збереження священних сувоїв біля східної стіни. Це головний змістовний і композиційний елемент молитовного залу. Площа частини синагоги, де розташовуються віруючі, приймається з розрахунку не менше 0,7м2 на одну людину. Загальна площа синагоги приймається з розрахунку 0,6-1,2м2 на одиницю місткості.
та громадського харчування” 10.1. Будівлі підприємств роздрібної торгівлі Ділянка забудови магазина ділиться, як правило, на дві зони: - зону для покупців (вхідна площадка, площадки для відпочинку, сезонної торгівлі, для реклами); - господарську (під'їзди для вантажного автотранспорту, розвантажувальні площадки й платформи). Магазини складаються з наступних основних груп приміщень: - торговельні й інші приміщення для обслуговування покупців (торговельні зали, зали прийому й видачі замовлень, кафетерій і т.п.); - приміщення для прийому й зберігання товарів і приміщення для підготовки товарів до продажу (приймальні, розвантажувальні, комори, фасувальні й т.п.); - підсобні приміщення (приміщення для тари, інвентарю, майстерні, т.п.); - адміністративні й побутові приміщення (конторські, кімнати громадських організацій, медпункт, їдальня й буфет для персоналу, гардеробні й душові); - технічні приміщення (венткамери, холодильні установки, тепловий вузол, радіовузол, машинні відділення ліфтів і т.п.). Залежно від взаємного розташування основних груп приміщень у магазинах застосовуються наступні об'ємно-планувальні схеми: - фронтальна з розташуванням приміщень для покупців уздовж осі, паралельно головному фасаду; - глибинна з розташуванням уздовж перпендикулярної головному фасаду осі послідовно торговельної й підсобно-складської груп приміщень; - кутова (два варіанти). Перший варіант: до торговельної групи із двох сторін примикають підсобно-складські приміщення; другий варіант: торговельні приміщення охоплюють із двох сторін підсобно-складські приміщення; - змішана з орієнтацією основних груп приміщень на головний фасад. Для великих будівель застосовуються рішення з вертикальним зонуванням, при якому підсобно-складська група займає підвальні або верхні поверхи. Устаткування в торговельних залах розташовується за такими планувальними схемами: - лінійної (дволінійної – при встаткуванні торговельних місць прилавками й шафами, однолінійної – при встаткуванні тільки прилавками); - острівними (прилавки розташовуються навколо вільно вартого встаткування); - боксами (прилавки розміщаються із трьох сторін навколо шаф, що примикають до стіни); - салонної (торговельне встаткування розосереджене в залі, товари відкрито експонуються у вітринах). Площа для експозиції товарів становить приблизно 60% площі торговельного залу, а для покупців – приблизно 40%. Місткість магазинів визначається площею торговельного залу (для продовольчих магазинів торговельні площі приймаються 90-900м2, для непродовольчих – 90-5400м2 ).
10.2. Універсами (супермаркети) Універсами - великі комплексні магазини самообслуговування з універсальними асортиментами продовольчих товарів, а також непродовольчих товарів найбільш масового попиту, з відділом замовлень і кафетерієм. Архітектурно-планувальні рішення торговельних залів засновані на розміщенні встаткування з великим викладенням товарів, на швидкому проходженні потоку покупців, з найменшою витратою часу на доставку товарів у торговельний зал. Планування підсобних приміщень тут вирішується прямолінійно від завантажувальної до комор і далі в торговельний зал при єдиному рівні підлоги. Метод самообслуговування визначає планувальне рішення торговельного залу з доступними для огляду рядами і ярусами товарів, розставлених прямолінійно із широкими проходами (2,5м) у напрямку касових апаратів. Потужність універсамів – 400-2000м2 торговельної площі. Універсами з торговельною площею понад 1000м2 проектують частіше у два торговельних яруси із завантаженням в одному або у двох рівнях, що забезпечують на рівні кожного торговельного ярусу розвантаження. Закордонні супермаркети, як правило, одноповерхові без підвалів. У них улаштовуються антресолі для розміщення адміністративних приміщень за рахунок зниження висоти підсобно-складських приміщень першого поверху. Універмаги – великі торговельні підприємства з універсальними асортиментами непродовольчих і продовольчих товарів. Для будівництва в містах застосовуються універмаги з торговельною площею 3500-2000м2 і більше. Універмаги будуються багатоповерховими, що є композиційними акцентами у формуванні центрів міст і торговельних комплексів. Існує в основному 8 схем об'ємно-планувальних рішень універмагів: 1)неторгові приміщення розміщають над торговельними; 2)неторгові й торговельні приміщення розташовують поверхово; 3)неторгові приміщення розташовують за периметром торговельних залів; 4)неторгові й торговельні приміщення розташовують, чергуючи одне за іншим; 5)неторгові приміщення зосереджені в центральній частині торговельних залів; 6)схема «східчаста спіраль» заснована на поверховому розташуванні торговельних і складських приміщень із можливістю повної механізації подачі товарів з підсобних приміщень у торговельний зал; 7)схема «подовжений тротуар» (Швейцарія) заснована на ідеї підйому відвідувачів з рівня тротуару до торговельного пандусу (на пандусі уздовж основного проходу, що йде на верхні поверхи, улаштовано викладення товару);. 8)схема «вільний зал», при якому за габарити торговельних залів виносяться всі вертикальні комунікації й частина неторгових приміщень. Найбільше поширення одержали перші 3 схеми. Четверта схема використовується при проектуванні високомеханізованих універмагів. Висота торговельного залу універмагу або супермаркету 4 - 6м. Для вертикальних зв'язків, крім сходів у торговельних залах використовуються ліфти й ескалатори.
|
||||||||
|