Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Універмаги

Основним видом підприємств роздрібної торгівлі є магазини. Вони розміщаються на вулицях, магістралях і площах, поблизу зупинок суспільного транспорту й на основних пішохідних шляхах населення.

Тема 10 „Будинки і комплекси торгово-побутового обслуговування

Лекція №12

Синагоги

Синагога - іудейська молитовня, у якій також проходять релігійні дискусії. Синагоги діляться на 4 основних типи: центральну (хоральну) синагогу з розвиненим складом приміщень, меморіальну синагогу, синагогу й молитовню.

Центральна (хоральна) синагога розміщається в центральній частині міста й має місткість 500, 300 і 150 чоловік. Меморіальна синагога розміщається в меморіальних центрах і зонах і має місткість 300, 200 і 100 чоловік. Синагога розташовується в житловому районі, мікрорайоні або кварталі й має місткість 200, 100 і 75 чоловік. Молитовня розташовується в житловому районі, мікрорайоні або кварталі й має місткість 75 і 50 чоловік.

При плануванні синагоги враховуються такі особливості:

- головний вхід у синагогу, як правило, розташовується із заходу;

- до входу в синагогу примикає двір - місце зустрічі й спілкування членів іудейської громади, а також проведення святкових ритуалів;

- ділянка, призначена для стоянок автотранспорту.

Традиційно синагога являє собою прямокутник в плані з центральним молитовним залом, з амвоном (бімою) і вівтарем – Ковчегом завіту (Арон Кадеш), орієнтованими до Єрусалиму. Молитовний зал часто ділиться на 2, 3 або 5 нефів.

Основою архітектурно-планувальною організацією молитовного залу є його центричність, що підкреслюється віссю « схід-захід». По центру західної стіни влаштовується притвор, напроти нього на східній стіні - ніша для розміщення Ковчега завіту. На осі «схід-захід» у центральній частині молитовного залу розміщається Біма - місце для виконання культових обрядів, читання Тори, а також для проповідей. Ковчег завіту (Арон Кадеш) в іудаїзмі - вівтарна шафа для збереження священних сувоїв біля східної стіни. Це головний змістовний і композиційний елемент молитовного залу.

Площа частини синагоги, де розташовуються віруючі, приймається з розрахунку не менше 0,7м2 на одну людину. Загальна площа синагоги приймається з розрахунку 0,6-1,2м2 на одиницю місткості.

 

та громадського харчування”

10.1. Будівлі підприємств роздрібної торгівлі

Ділянка забудови магазина ділиться, як правило, на дві зони:

- зону для покупців (вхідна площадка, площадки для відпочинку, сезонної торгівлі, для реклами);

- господарську (під'їзди для вантажного автотранспорту, розвантажувальні площадки й платформи).

Магазини складаються з наступних основних груп приміщень:

- торговельні й інші приміщення для обслуговування покупців (торговельні зали, зали прийому й видачі замовлень, кафетерій і т.п.);

- приміщення для прийому й зберігання товарів і приміщення для підготовки товарів до продажу (приймальні, розвантажувальні, комори, фасувальні й т.п.);

- підсобні приміщення (приміщення для тари, інвентарю, майстерні, т.п.);

- адміністративні й побутові приміщення (конторські, кімнати громадських організацій, медпункт, їдальня й буфет для персоналу, гардеробні й душові);

- технічні приміщення (венткамери, холодильні установки, тепловий вузол, радіовузол, машинні відділення ліфтів і т.п.).

Залежно від взаємного розташування основних груп приміщень у магазинах застосовуються наступні об'ємно-планувальні схеми:

- фронтальна з розташуванням приміщень для покупців уздовж осі, паралельно головному фасаду;

- глибинна з розташуванням уздовж перпендикулярної головному фасаду осі послідовно торговельної й підсобно-складської груп приміщень;

- кутова (два варіанти). Перший варіант: до торговельної групи із двох сторін примикають підсобно-складські приміщення; другий варіант: торговельні приміщення охоплюють із двох сторін підсобно-складські приміщення;

- змішана з орієнтацією основних груп приміщень на головний фасад.

Для великих будівель застосовуються рішення з вертикальним зонуванням, при якому підсобно-складська група займає підвальні або верхні поверхи.

Устаткування в торговельних залах розташовується за такими планувальними схемами:

- лінійної (дволінійної – при встаткуванні торговельних місць прилавками й шафами, однолінійної – при встаткуванні тільки прилавками);

- острівними (прилавки розташовуються навколо вільно вартого встаткування);

- боксами (прилавки розміщаються із трьох сторін навколо шаф, що примикають до стіни);

- салонної (торговельне встаткування розосереджене в залі, товари відкрито експонуються у вітринах).

Площа для експозиції товарів становить приблизно 60% площі торговельного залу, а для покупців – приблизно 40%. Місткість магазинів визначається площею торговельного залу (для продовольчих магазинів торговельні площі приймаються 90-900м2, для непродовольчих – 90-5400м2 ).

 

10.2. Універсами (супермаркети)

Універсами - великі комплексні магазини самообслуговування з універсальними асортиментами продовольчих товарів, а також непродовольчих товарів найбільш масового попиту, з відділом замовлень і кафетерієм.

Архітектурно-планувальні рішення торговельних залів засновані на розміщенні встаткування з великим викладенням товарів, на швидкому проходженні потоку покупців, з найменшою витратою часу на доставку товарів у торговельний зал. Планування підсобних приміщень тут вирішується прямолінійно від завантажувальної до комор і далі в торговельний зал при єдиному рівні підлоги.

Метод самообслуговування визначає планувальне рішення торговельного залу з доступними для огляду рядами і ярусами товарів, розставлених прямолінійно із широкими проходами (2,5м) у напрямку касових апаратів.

Потужність універсамів – 400-2000м2 торговельної площі. Універсами з торговельною площею понад 1000м2 проектують частіше у два торговельних яруси із завантаженням в одному або у двох рівнях, що забезпечують на рівні кожного торговельного ярусу розвантаження.

Закордонні супермаркети, як правило, одноповерхові без підвалів. У них улаштовуються антресолі для розміщення адміністративних приміщень за рахунок зниження висоти підсобно-складських приміщень першого поверху.

Універмаги – великі торговельні підприємства з універсальними асортиментами непродовольчих і продовольчих товарів. Для будівництва в містах застосовуються універмаги з торговельною площею 3500-2000м2 і більше. Універмаги будуються багатоповерховими, що є композиційними акцентами у формуванні центрів міст і торговельних комплексів.

Існує в основному 8 схем об'ємно-планувальних рішень універмагів:

1)неторгові приміщення розміщають над торговельними;

2)неторгові й торговельні приміщення розташовують поверхово;

3)неторгові приміщення розташовують за периметром торговельних залів;

4)неторгові й торговельні приміщення розташовують, чергуючи одне за іншим;

5)неторгові приміщення зосереджені в центральній частині торговельних залів;

6)схема «східчаста спіраль» заснована на поверховому розташуванні торговельних і складських приміщень із можливістю повної механізації подачі товарів з підсобних приміщень у торговельний зал;

7)схема «подовжений тротуар» (Швейцарія) заснована на ідеї підйому відвідувачів з рівня тротуару до торговельного пандусу (на пандусі уздовж основного проходу, що йде на верхні поверхи, улаштовано викладення товару);. 8)схема «вільний зал», при якому за габарити торговельних залів виносяться всі вертикальні комунікації й частина неторгових приміщень.

Найбільше поширення одержали перші 3 схеми. Четверта схема використовується при проектуванні високомеханізованих універмагів. Висота торговельного залу універмагу або супермаркету 4 - 6м. Для вертикальних зв'язків, крім сходів у торговельних залах використовуються ліфти й ескалатори.




Переглядів: 892

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Мусульманські мечеті | Торгові центри

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.