Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ділення числа на добуток. Спосіб послідовного ділення. Розв'язуваня задач.

Мета: пояснити учням різні способи ділення числа на добуток; формувати вміння розв'язувати задачі на дві дії, пов'язані із одиничною нормою; розвивати мислення, математичне мовлення; виховувати охайність.

Хід уроку.
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми вивчимо правило ділення числа на добуток.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота в парах (с 122, завдання 777)
2. Колективне опрацювання матеріалу (с. 122, завдання 778)
— Розгляньте різні способи ділення числа на добуток.
3. Вивчення правил (с. 123, завдання 779)
—Розгляньте розв'язання прикладу 24 : (3 • 2) та поясніть способи обчислення.
1-й спосіб: 24 : (3 - 2) = 24 : 6 = 4 2-й спосіб: 24 : (3 • 2) = (24 : 3): 2 - 8 : 2 = 4
Після коментування другого способу міркування формулюється правило «Поділити число на добуток можна послідовно: спочатку поділити число на один з множників, а потім результат поділити на інший множник».
Фізкультхвилинка
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Обчислення прикладів двома способами (с 123, завдання 780)
Учні «ланцюжком» розв'язують приклади. Один учень працює біля дошки, решта у зошитах.
2. Письмове виконання завдання з коментуванням правил (с 123,завдання781)
— Обчисліть способом послідовного ділення.
36 : (9 • 2) = 36 : 9 : 2 = 2
72: (3-8)= 72:8: 3 = 3
60 : (10- 2) = 60: 10:2 = 3
400: (10-5)-400: 10:5 = 8
3. Обчислення прикладів на ділення за зразком (с. 123, завдання 782)
— Виконайте ділення, розклавши дільник на множники за зразком. 48: 16 = 48: (8-2) = З
72: 36 = 72 : (9-4) =2 80: 40 = 80: (8-5) =2 64:16 = 64:(8-2) = 4
4. Робота над задачею {с. 123, завдання 783)
— Поясніть, про що дізнаємося кожною дією. (У першій дії поділили загальну масу сіна на кількість вівців, тому отримали масу сіна для 1 вівці на З дні.)
— Про що дізналися другою дією? {Другою дією відповіли на питання задачі і знайшли масу сіна для 1 вівці на 1 день.)
— Розв'яжіть задачу іншим способом за схемою. {Першою дією ми дізнаємося про масу сіна на 1 день для 6 вівців. Другою дією ми дізнаємося про масу сіна на 1 день для 1 вівці.)
— Запишіть розв'язання задачі. Розв'язання
1) 36 : 3 = 1 2 {кг) — на 1 день 6 вівцям.
2) 12 : 6 = 2 {кг) — на 1 день 1 вівці.
— Запишіть відповідь. {Відповідь: 2 кг сіна дають 1 вівці на день.)
— Чим цікава ця задача? {Вона розв'язується двома способами.) Чим відрізняються ці способи? {Першою дією. У першому способі ми дізналися про масу сіна на 1 день для 6 вівців. А в другому — про масу сіна на З дні для 1 вівці.) Що в них спільного? (Другою дією відповіли на запитання задачі — знайшли масу сіна для 1 вівці на 1 день.)
Що ж ще спільного є в цих способах міркування? У першій дії ми знайшли величину однієї одиниці {чи на 1 день для 6 вівців; чи на 3 дні для 1 вівці.) У другій дії ми також знайшли величину однієї одиниці — на 1 день для 1 вівці. Таким чином, у цін задачі ми двічі наводили до одиниці.
5. Самостійна робота над задачею (с. 123, завдання 784)
Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв'язання. Після цього учні самостійно записують розв'язання. Один учень працює біля дошки.
Розв'язання
1) 800 : 2 = 400 друге число;
2) 400 : 4 = 100 — третє число.
6. Офтальмологічна пауза
7. Розв'язування логічних завдань
1) Завдання 785 (с. 123)
Число 42 поділи послідовно на 7 і 2. На яке число поділили 42? (На 14)
2) Рибалка за 2 хвилини спіймав 4 рибини. За скільки хвилин рибалка може спіймати 8 таких рибин?
3) Мій товариш ішов, п'ятак знайшов. А якщо ми підемо, скільки знайдемо?
4) Коли гусак стоїть на двох лапках, його маса 4 кг. Яка маса гусака, якщо він стане на одну лапку? (4 кг)
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
— Якими способами можна розділити число на добуток? (1) Знайти ре зультат добутку і розділити на нього число. 2) Спочатку розділити число на один із множників, а потім результат — на другий множник.)
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С 123-124, завдання 786; 787.

 




Переглядів: 3295

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.