МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Are There Any Messages for Me?
RENSKY: Good afternoon. I’m Dr. Rensky, R-E-N-S-K-Y. REGISTRAR: Good afternoon, Dr. Rensky. Welcome to the conference. Did you have a good trip? RENSKY: Very good, thank you. REGISTRAR: Let me see if everything is all right with your registration fee… It’s OK. Here’s your conference folder. It contains the conference program, abstracts of the papers, your identification badge, and some local maps. RENSKY: Oh, fine. Thank you. Are there any messages for me? REGISTRAR: No, there’re none here. You might want to check with the message center in the Registration Hall over there. The bulletin boards are identified by the name and registration number of the participant. RENSKY: Thank you. I’ll have a look. REGISTRAR: Also I’d like to call your attention to the notice boards just opposite the registration counter. All the information about current changes in the program will be postered there. RENSKY: Thank you for the information. Good bye. REGISTRAR: Good bye, Dr. Rensky. Good luck to you.
2. Study the following rather formal ways of making a suggestion/giving advice (list A) and possible replies (list B):
3. Complete the following dialogues using the formulas above.
1) A: ____________________ to check your data. B: Thank you for your advice. 2) A: ____________________ I would change the title of your book. B: I’ll give it some thought. 3) A: ____________________ to explain your point of view? B: I don’t mind. 4) A: I would suggest that you produce more evidence. B (disagrees): ____________________ do it without further research. 5) A: You might want to make your discovery public. B (disagrees): ____________________ wait for the end of the experiment. 6) A: ____________________ putting off the discussion. B (agrees): ____________________ I am short of time myself. 7) A: You look tired. ____________________ to stay at home. B (hesitates): ____________________ No, this is impossible: I cannot miss the lecture. 8) A: ____________________ publishing this report? B (thanks): ____________________ It might be a good idea.
4. Paraphrase the sentences using the verb to suggest. Remember that to suggest is never used with the to-infinitive:
1) I would advise you to make a thorough analysis of the data obtained. 2) You might want to report your new data at the seminar. 3) It’s advisable that you outline the present state of research in the field. 4) I would recommend that you illustrate your presentation with slides. 5) I think you should raise this question in your talk. 6) I’d like to advise you to give a short account of the theoretical background of your research. 7) Let me give you a word of advice. Be careful to strictly follow the time schedule. 8) Perhaps you should dwell upon the theoretical aspects of the problem. 9) I think you should summarize the new data in a paper.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|