Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Сащенко Л. В.

ББК 51.204я721

О-88

 

 

Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах

комісією з педагогіки та методики початкового навчання

Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України

(Лист ІІТЗО від 30.07.13 № 14.1/12-Г-438 )

 

 

Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Сащенко Л. В.

О-88 Основи здоров'я. 2 клас: Посібник для вчителя. — К.: Видавництво «Алатон», 2013. 124 с.

ISBN 978-966-2663-15-0

 

Посібник є частиною навчально-методичного комплекту для викладання основ здоров'я у 2-му класі загальноосвітніх навчальних закладів за підручником авторів І. Д. Беха, Т. В. Воронцової, В.С.Пономаренка, С. В. Страшка.

Навчання учнів рекомендується здійснювати за методикою розвитку життєвих навичок, яка у світі визнана найефективнішою щодо навчання здорового способу життя, розвитку особистості, ранньої профілактики поведінкових ризиків і проблем.

Посібник містить навчальну програму предмету «Основи здоров’я» для 2 класу загальноосвітніх навчальних закладів, відомості про навчально-методичний комплект і опорні схеми проведення уроків.

Посібник прислужиться вчителям, шкільним психологам, студентам педагогічних навчальних закладів, методистам.

ББК 51.204я721

 

 

© Т. В. Воронцова, В.С. Пономаренко,

Л.В. Сащенко, 2013

© Видавництво «Алатон», текст, дизайн, малюнки, 2013

ISBN 978-966-2663-15-0


ПЕРЕДМОВА

 

«Школа має стати противагою суспільству, яке молиться на технології і проповідує суцільне споживання. Її завдання — допомогти дітям усвідомити сенс і цінності життя. Школа має стати адвокатом дітей за всього розмаїття і складності їх характерів. Педагогіка покликана вказувати дітям шляхи, ставши на які вони навчаться бути відповідальними, розвинуть у собі самостійність і незалежність.

Ми всі хочемо, щоб наші діти уміли любити, творити, були добрими. Ми хочемо, щоб у них вистачило мужності розв'язувати проблеми, які стоять перед нашою планетою, і щоб вони відчували свою належність не лише до власного народу, а й до багатомільярдного населення усієї нашої Землі».

Клаус В. ФОПЕЛЬ

 

У багатьох, передусім розвинених, країнах модернізація системи освіти відбувається одночасно двома напрямами. Перший умовно можна назвати інформатизацією, другий — гуманізацією освіти.

Процесам інформатизації нині надається велике значення. І хоча справа ця складна й недешева, держава багато робить для її реалізації. Проте поряд із численними вигодами — необмеженим доступом до інформації, інтенсифікацією процесу навчання, можливістю дистанційної освіти — робота з комп'ютером забирає час, відведений для живого спілкування вчителя з дітьми та дітей між собою. До того ж, Інтернет не має цензури, і учні отримують доступ до будь-якої інформації, у тому числі й тієї, яка може зашкодити морально незрілій особистості.

Саме тому паралельно з інформатизацією в освіті запроваджуються педагогічні технології розвитку соціально-психологічних компетентностей (життєвих навичок) учнів. Їх мета — поліпшення соціальної адаптації дітей та підвищення їхньої стійкості в сучасному світі.

В Україні освіта на засадах життєвих навичок запроваджується, насамперед, через предмет «Основи здоров'я». Нижче наведено деякі результати, яких можна досягти завдяки викладанню цього предмета.

Ми можемо подарувати учням особливий час і місце в школі. Запрошуючи дітей сісти в коло і обмінятися думками, ми наслідуємо давні традиції, що існують у багатьох культурах світу — організовувати своєрідне коло, де кожен має змогу висловитися з приводу будь-якої події чи проблеми і вислухати думки інших.

Ми можемо допомогти дітям відчути єднання з групою. Багатьом дітям важко зосередитися на навчанні, якщо вони почуваються самотніми.

Ми можемо дати дітям «точку опори». Допомагаючи усвідомити цінності й пріоритети, ми наставляємо їх на правильний шлях, вчимо уникати невиправданих ризиків і створених ними самими проблем.

Ми можемо навчити дітей приймати рішення і діяти з позицій здорового глузду. Розвиваючи в учнів навички критичного мислення, ми вчимо їх всебічно аналізувати си­туації, зважувати альтернативи, робити вибір і брати на себе відповідальність за його наслідки.

Ми можемо навчити дітей протистояти соціальному тиску. Своєчасно тренуючи навички відмови, ми вчимо їх протидіяти маніпуляціям, підвищуємо їхню стійкість до пропозицій, які можуть спричинити проблеми.

Ми можемо навчити дітей долати стреси. В умовах інтенсивного навчального процесу важливо уміти розподіляти час, відпочивати і розслаблятися душею і тілом.

Ми можемо показати дітям, як можна жити у світі без насилля. Навчаючи учнів спілкуватися і розуміти одне одного, ми допомагаємо їм набути досвіду мирного розв'язання конфліктів і пошуку компромісів. Ми здатні пробудити в дітей інтерес до того, що відчувають і як думають інші люди, розвинути у них толерантність і співчуття.

Ми можемо вселити у дітей надію. Розвиваючи у них навички самооцінки, ми найбільше допомагаємо дітям, які змушені дорослішати у складних життєвих обставинах. Переконуючи, що їхня доля у їхніх руках, ми захищаємо дітей від негативного впливу оточення, яке, можливо, щодня нагадує про відсутність життєвих перспектив.

Усі ці завдання можуть здаватися надто складними для школи, яку дехто сприймає лише як місце, де учні здобувають знання. Однак сучасний випускник має бути не лише освіченою, а й добре вихованою, гармонійно розвиненою та стійкою особистістю, яка знає, чого хоче в житті і як цього досягти. І починати треба реалізовувати ці завдання треба з перших днів навчання дитини у школі.

Пропонований посібник містить чинну програму предмету «Основи здоров'я» для 2-го класу загальноосвітніх навчальних закладів, відомості про навчально-методичне забезпечення предмету і опорні схеми уроків за підручником авторів І. Д. Беха, Т. В. Воронцової, В.С.Пономаренка, С. В. Страшка.

Концепція предмета «Основи здоров'я», принципи навчання на засадах життєвих навичок, рекомендації з організації процесу навчання наведена у аналогічному посібнику для 1 класу, який можна безкоштовно скачати в електронному вигляді на порталі www.autta.org.ua

 

Бажаємо успіху і запрошуємо до співпраці! Автори


 

1. Навчальна програма предмету «Основі здоров’я» для 2-го класу загальноосвітніх навчальних закладів




Переглядів: 605

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Пояснювальна записка

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.