Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Prague Linguistic School (Functional Linguistics)

The Prague school of linguistics is represented by the names of Vilem Mathesius, Roman Jakobson, Nikolai Trubetskoy, et al. The group favored the synchronic, or descriptive, approach to linguistics. The basic contributions of this linguistic school are 1. The theory of the phoneme, 2.The theory of oppositions and the oppositional method (N.Trubetskoy), 3. The functional sentence perspective (or the theory of communicative dynamism), 4. The theory of the asymmetry of a linguistic sign ( S. Karčevsky).

The Asymmetry of a Linguistic Sign

Under it we understand the absence of one-to-one relationship between meaning and form. One form can express several meanings, one meaning can be expressed by several forms. This asymmetry of the relations between form and meaning manifests itself in synonymy, polysemy, homonymy, syncretism, ambiguity, different semantic complications on the syntagmatic level.

Polysemy: to speculate - 1. to think over the idea without having reliable facts; 2. to sell smth hoping to receive more.

Homonymy: 1.Catholic - referring to Catholic church; learned, knowledgeable.

Ambiguity: He left the car with the girl ( We can put several questions to the element underlined: Whom did he leave the car with? What car did he leave? How did he leave the car?).

Syncretism means combining two or more functions or meanings in one form. It was raining and foggy again (was combines the properties of the past continuous auxiliary and of the link verb).

Semantic complications arise syntagmatically, in discourse. Affected by the context, grammatical forms develop newer, connotational meanings ( of emotiveness, expressiveness, intensiveness, positive or negative evaluation):He disliked the girls. He disliked the enthusiasms of American girls (The former plural is customary. The latter plural indicates the character’s ironic (negative) attitude to the girls].


Читайте також:

  1. American Descriptive Linguistics
  2. At the Library. My School Library. (1)
  3. BASIC LINGUISTIC NOTIONS.
  4. CLASSIFICATION OF APPLIED LINGUISTIC SYSTEMS
  5. Crossing the school's threshold
  6. Different phonological schools and their concept of phoneme
  7. DO WE REALLY NEED LINGUISTIC MODELS?
  8. Economic and Political Unification. Conditions for Linguistic Unity
  9. Education in Great Britain: Schools
  10. Effect of the Norman Conquest on the Linguistic Situation
  11. Elementary Schools
  12. English Schools




Переглядів: 722

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
The Evolution of English Grammars | American Descriptive Linguistics

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.