Аудит – це незалежна експертиза бухгалтерської та фінансової звітності та іншої фінансової документації підприємств, що знаходяться у фінансовій кризі з метою визначення достовірності їх звітності, повноти обліку, та в оцінці санаційної спроможності. Аудит проводиться зовнішніми незалежними від підприємства органами – спеціалізованими аудиторськими фірмами чи аудиторами-економістами, що розбираються в галузевих особливостях.
Для проведення санаційного аудиту необхідні
1. документи бухгалтерської звітності : баланси за попередні 2-3 роки та за звітний період,
2.звіти про фінансові результати та їх використання,
3.звіти про фінансово-майновий стан,л
4.розрахунок нормативу власних оборотних коштів, розшифрування дебіторської та кредиторської заборгованості,
5.звіт про наявність та рух основних фондів. Амортизацію
6.дані про кадровий склад та рівень зарплати
7.дані про наявність на балансі підприємства об’єктів соціальної інфраструктури
8.дані про наявність та рух коштів на банківських рахунках
9.бізнес-плани,
10.галузевий аналіз та маркетинговий аналіз
11.аналіз ринків збуту та конкурентоспроможність.
12.загальна виробнича структура - обсяги виробництва, основні фонди, чисельність працівників, оцінка рівня існуючих технологій,
13.аналіз витрат на виробництво та показників праці.
З метою отримання об’єктивної картини фактичного стану у практиці санаційного аудиту використовують СОФТ-аналіз ( який має ще назву СВОТ-аналіз).