Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Sales and Distribution Plan

 

Remember, the primary goal of the marketing plan is to get people to buy your products or services. The Sales and Distribution part of the marketing plan details how this is going to happen.

Traditionally there are three parts to the Sales and Distribution section of the marketing plan, although all three parts may not apply to your business.

Outline the distribution methods to be used.

How is your product or service going to get to the customer? For instance, will you distribute your product or service through a Web site, through the mail, through sales representatives, or through retail?

What distribution channel is going to be used?

In a direct distribution channel, the product or service goes directly from the manufacturer to the consumer. In a one stage distribution channel it goes from manufacturer to retailer to consumer. The traditional distribution channel is from manufacturer to wholesaler to retailer to consumer. Outline all the different companies, people and/or technologies that will be involved in the process of getting your product or service to your customer.

What are the costs associated with distribution?

What are the delivery terms?

How will the distribution methods affect production time frames or delivery? (How long will it take to get your product or service to your customer?)

If your business involves selling a product, you should also include information about inventory levels and packaging in this part of your marketing plan. For instance:

How are your products to be packaged for shipping and for display?

Does the packaging meet all regulatory requirements (such as labelling)?

Is the packaging appropriately coded, priced, and complementary to the product?

What minimum inventory levels must be maintained to ensure that there is no loss of sales due to problems such as late shipments and back orders?


Читайте також:

  1. DISTRIBUTION AND SALES
  2. Distributional model
  3. IN-FLIGHT DUTY-FREE SALES
  4. Marketing and sales
  5. SALES CONTRACT
  6. SALES PROMOTION
  7. Sales secretary agent
  8. Table 1. The distribution of hours
  9. The Distributional method




Переглядів: 581

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
IMPORT AND EXPORT | Outline the transaction process between your business and your customers.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.