Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



SAYING SORRY

Match the passengers’ comments and requests with the replies:

1. I’d like the beef, please. a. Certainly. Earl Grey or English breakfast?
2. Have you got any paracetamol? b. I do apologize, we’ve been so busy.
3. I’d like some tea, please. c. I am sorry, but we’ve run out of beef.
4. I rang the call button several times. d. I’m really sorry, but we’ve got only beef left.
5. The sound of the film still doesn’t work. e. I can only apologize. I’ll change it.
6. This meal’s cold. f. Sorry about this. Try pushing this button.
7. I’d like the fish, please. g. Yes, but I’m afraid I can’t give it to you without a doctor.

 

Situations:

1) A passenger feels hot.

2) A passenger feels cold.

3) A passenger asks you about the choice of soft drinks.

4) A passenger has a headache.

5) A passenger has a stomachache.

6) A passenger asks you if this aircraft safe and reliable?

7) A passenger asks you to bring him a tablet for headache.

8) Offer a passenger tea or coffee.

9) Offer a passenger juice or mineral water.

10) Tell the passenger about emergency exits.

11) A passenger asks where he can place his coat.

12) A passenger feels like vomiting.

13) A passenger has a fever.

14) A passenger has pre-mature delivery.

15) A passenger doesn’t like served food and drinks.

16) A passenger asks about the choice of reading material.

17) A passenger asks to show his seat.

18) A passenger puts his bag in the aisle.

19) A passenger left his shoes in the aisle.

20) A passenger spilt his tea.

21) A passenger complains about the noise around. He suffers from insomnia.

22) A passenger asks to bring him a pen.

23) A passenger asks for refill. He likes served meal.

24) A passenger ignores the sign “fasten seat belts”.

25) A passenger is smoking.

26) A passenger refuses to extinguish his cigarette.

27) A passenger switches on his mobile phone during take-off.

28) A passenger refuses to switch off his mobile phone.

 


Читайте також:

  1. SAYING DATES
  2. SAYING FIGURE 0 (BrE)
  3. Saying it without words




Переглядів: 536

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
RESPONDING TO PASSENGER COMPLAINTS | MAKING FINAL ANNOUNCEMENTS

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.