МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Decimals
Look at the bar chart showing annual holidays in eight different countries. Listen and complete the missing figures at the end of the bars.
ANNUAL HOLIDAYS
Czech Republic Hungary UK Greece Italy France Germany Spain
24,5 24,8
27,9 30,5
5 15 25 35 Days
10(6). Listening.
Percentages
Listen to two people discussing their weekly expenditure on different things and complete the table.
Compare the percentages in the table with yours. Tell about your own weekly expenditure.
11. Reading. Read the text and explain the words in bold.
A Bank
A bank is a financial institution licensed by a government. It provides financial services to customers enrichingits investors. Banks act as payment agents. They conduct checking or current accounts for customers, pay cheques drawn by customers of the bank, and collect cheques deposited to customers' current accounts. Banks borrow money when they accept funds deposited on current accounts or accept term deposits. They also issue debt securities such as banknotes and bonds. Banks lend money by making advancesto customers, or installment loans. They invest in marketable debt securities and other forms of money lending. Banks provide almost all payment services. The principal types of banks in the modern industrial world are commercial banks and central banks. Commercial banks accept deposits from the general publicand make loans to individuals and businesses and sometimes to governments. Central banks, in contrast, dealmainly withtheir national governments, with commercial banks, and with each other. Central banks issue paper currency and are responsible for regulating commercial banks and national money stocks. Central banks operate for the public welfareand not for maximum profit. There are institutions which are also called banks but they don’t perform all banking functions. They are classified as financial intermediaries. Such institutions include finance companies, savings banks, trust companies, insurance companies and so on.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|