МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||
Supplementary ReadingBefore you read 1. Look at these stages in the process of checking in a new guest. Number them in the order you think they might happen. a Ask to see their passport. b Welcome the guest. c Give them their key. d Ask them to sign the check-in form. e Wish them a nice stay. f Ask if they have a reservation. Reading Read the dialogue between the receptionist (R) and Mr. Brolin (B). Check your answers to Exercise 1. To be learnt by heart R Good evening. B Good evening. My name is Lars Brolin. R Welcome to London, Mr. Brolin. Do you have a reservation? B Yes, I do. R Let's see ... a single room for three nights? B That's right. R Can I see your passport, please? B Yes, of course. R Thank you ... Can you sign here, please? B Sure. R Here's your key. You're in room 415 on the fourth floor. Breakfast is from 7 a.m. B Thanks. Oh, where's the swimming pool? I might have a swim later. R It's in the basement. Would you like any help with your luggage? B No, I'm fine, thanks. R The lift is just over there, on your left. Enjoy your stay. Speaking Work in pairs. Read the dialogue aloud, taking it in turns to read each part. Work in pairs. Ask and answer questions about the facilities at the conference centre on the board below. Give the location and the floor in your answer. A Where's the lecture hall? B It's in the conference suite, on the first floor.
6. Work in pairs. Role play similar dialogues to the one in Exercise 2. Use your own names. Hotel receptionist • Welcome the guest. • Check their reservation. • Ask to see their passport. • Ask them to sign the registration form. • Wish them a pleasant stay. . Guest • Give your name. • Say you have a reservation for a double room for two nights. • Ask what time breakfast is. , • Ask where the bar is. Get real Work in pairs. Use guidebooks, hotel information, or the Internet to get printed information about hotels and conference centres around the world. Work with another pair. Give them a short description of one of the hotels, for example, 'It has a gym on the third floor and a roof top bar'. They should look at the details you have collected, and say which hotel you are describing. Hotel facilities Before you read You have won the prize of a weekend in a hotel. Which three of these things would be most important to you and why? gym • swimming pool • famous restaurant • beautiful view of the city • near to shops • near to museums and tourist sights • satellite television • sauna Читайте також:
|
||||||||||||||
|