МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||
FACT FILE
Exercise 5. Watch some videos fro the official site of the WTO to learn more about this global trade body. Tell the class what you’ve learnt. To begin, make use of the following links: http://www.wto.org/english/thewto_e/whatis_e/whatis_e.htm http://www.youtube.com/user/WTO http://www.wto.org/english/news_e/news_e.htm Exercise 6. Open the brackets. Infinitives, Gerunds or Participles can be used.
Relationship between the WTO and MEA rules
There are over 250 multilateral environmental agreements (MEAs) (deal) with various environmental issues which are currently in force. About 20 of these include provisions that can (affect) trade. For instance, they may (contain) measures that prohibit trade in certain species or products, or that allow countries (restrict) trade in certain circumstances. A question that may (arise) is whether measures under a multilateral agreement are compatible with WTO rules. For example, a multilateral agreement could (authorize) trade in a specific product between its parties, but ban trade in the same product with countries that have not (sign) the agreement. This could be (find) to be incompatible with WTO’s non-discrimination principle (know) as “most (favour) nation treatment”, which requires countries (grant) equivalent treatment to the same (or “like”) products (import) from any WTO member country. On the other hand, WTO rules do allow members (derogate) from their obligations in some cases, for instance where a measure is (aim) at the conservation of natural resources, provided certain conditions are (meet). No formal dispute (involve) a measure under a multilateral environmental agreement has so far been (bring) to the WTO. However, the complexity of the relationship between environmental and trade rules was (highlight) in the “Chile — Swordfish” case.
|
|||||||||||
|